Is deze vario nog goed? Zo niet welke is goed, Hebo of Malossi?

Status
Not open for further replies.

Aerox fan

Well-Known Member
Mijn Aerox doet raar rond de 40 km. Hier beneden ff wat pics van mijn vario.

Is ie nog goed genoeg?

Als ik wel een nieuwe moet welke is dan goed? (Polini niet) Hebo of Malossi?

Mijn setup: 50 cc std./ malossi koppeling/polini vario/gele drukveer/power one kevlar uitlaat/4,7 gram rolletjes/94 sproeier.

PICT0064.jpg

PICT0067.jpg

PICT0068.jpg

PICT72.jpg

Last edited:
Advertisement - register to remove this

webmaster Scootparts said:
@ Aerox fan: Hij is gewoon anti scootparts, dus als iemand daar info vandaan haalt is dat per definitie niet okay bij hem. Hij laat in deze postings ook zien dat hij de site nooit bezoekt en zich baseert op rondgebazuin van anti mensen. Wij presenteren ons zeker niet als "god" (gezien zijn "beibel" opmerking), maar pretenderen wel na vele jaren eigen (race) ervaring en feedback van honderden klanten dat we een gedegen stukje advies kunnen geven over wat goed of niet goed is. Als iemand adviezen van de eerste de beste forumbezoeker daarboven stelt is dat zijn goed recht..... Dus; trek het je niet aan. Zo gaat dat hier soms.

O ja, en op een volledig std set up adviseer ik toch echt de Z. Op een beetje gekietelde set up kan daarentegen prima een R. Maar verwacht geen wonderen!

Bedankt.

Mijn setup is: 50 cc std/malossi koppeling/polini vario/gele drukveer/12mm carbu sproeier 90/4,7 gram rolletjes. Kan ik beter de Z nemen of de R?

Aidix said:
Mja heb ik toch wel een mooie test in de aanbieding...

http://www.hester-motorsport.de/Impressum/Neuheiten_/Auspufftest/auspufftest.html

Zoals je zie heeft de R niet alleen 0.5pk meer vermogen, maar gaat ook 10km/h langer door.

Overigens lijken die dingen wel dramatisch afgesteld :)

RE: daar blijkt verder niet uit wat de exacte set up is. En als dat "waar" zou zijn waarom zou Yasuni dan in godsnaam een Z maken? Dus die test zegt mij niets, echt niets....

O ja, btw; 9 pk met een Z een ZX etc uit een onbegrensde scoot??? laat me niet lachen. Dan kun je zo met die scoot het circuit op en sla je nog niet eens zo'n gek figuur in de standaardklassen!

In de tekst staat juist wel wat de setup is. En dat niet iedere testbank hetzelfde reageert weten we ook, het gaat dus om de verhoudingen. Dus als de bank van Hester hetzelfde reageert als die van Koopmans maakt dat de test nog niet minder betrouwbaar.

Maargoed je weet zelf ook wel dat de Yas. Z gewoon een 50cc pijp is met een schot erin. En dat is net ff wat anders als een R. Noem mij een 50cc pijp met schot die duidelijk beter loopt als een willekeurige pijp zonder schot...

Waarom maakt Leovince een enorme lijst aan uitlaten die allemaal slechter presteren dan de ZX? Geen idee, misschien wel omdat ze gewoon geld willen verdienen. Zo moeilijk is dit toch allemaal niet, kom zeg. Uit elke testbank run blijkt dat de R beter presteert dan de Z.

webmaster Scootparts said:
@ Aerox fan: Hij is gewoon anti scootparts, dus als iemand daar info vandaan haalt is dat per definitie niet okay bij hem. Hij laat in deze postings ook zien dat hij de site nooit bezoekt en zich baseert op rondgebazuin van anti mensen. Wij presenteren ons zeker niet als "god" (gezien zijn "beibel" opmerking), maar pretenderen wel na vele jaren eigen (race) ervaring en feedback van honderden klanten dat we een gedegen stukje advies kunnen geven over wat goed of niet goed is. Als iemand adviezen van de eerste de beste forumbezoeker daarboven stelt is dat zijn goed recht..... Dus; trek het je niet aan. Zo gaat dat hier soms.

O ja, en op een volledig std set up adviseer ik toch echt de Z. Op een beetje gekietelde set up kan daarentegen prima een R. Maar verwacht geen wonderen!

Ik heb anders al wel voor 150 euro aan spullen bij jullie gekocht :| Dus zo enorm anti ben ik nou ook weer niet.

Stephan@Spy said:
Ik heb anders al wel voor 150 euro aan spullen bij jullie gekocht :| Dus zo enorm anti ben ik nou ook weer niet.

nou.. ik wel voor rond 1000 euro :) en dan heb ik nog niet gerekend voor kameraden waar ik ook bestellingen voor heb geplaatst voor hun bij scootparts.. (zij geven hun adres ik maak de bestelling op hun naam, als webmaster scootparts me niet gelooft, ik stuur hun factuur nummers wel door :))

maar ik ben nog benieuwd of de hebo vario het goed doet op een beetje hoogtoerige setups (als mijne :P)

Status
Not open for further replies.
Back