Malossi rolletjes in Hebo vario

Jelle RV

Well-Known Member
Kheb een Hebo vario,
helaas zijn die hebo rolletjes niet overal evengoed verkrijgbaar,

Mijn vraag is of malossi rolletjes dezelfde maat hebben, en er dus ook gewoon in kunnen?

(mina hor lcdd)
 
Advertisement - register to remove this

ja dat kan mits ze dezelfde maat zijn 16x13 :)
Let op koop geen polini rolletjes om lang te gebruiken deze zijn alleen om te testen (die uit 2 delen bestaan)
 
Gewicht van rolletjes is altijd hetzelfde ongeacht merk.
Dus als je met je hebo rolletjes bijv 4.2 gr had moet je deze ook in 4.2 gram van malossi kopen :)
 
In een Hebo vario horen gewoon 17 * 12,3 rollen en geen 16*13. Volgens mij heeft Malossi ze niet in die maat maar Hebo, Leovinci en Polini (test) wel. Ik reed altijd met die van Leovinci, het woord "slijten" kennen ze daar niet denk want die rollen bleven echt heel goed.
 
Malossi heeft ze wel in die maat..

Verder moet je moet die hebo dus echt wel lichter in je rollengewicht gaan als je wat toeren boekt oor.. Spreek uit ervaring :)
 
Spons said:
Malossi heeft ze wel in die maat..

Verder moet je moet die hebo dus echt wel lichter in je rollengewicht gaan als je wat toeren boekt oor.. Spreek uit ervaring :)
Klopt helemaal, voor een beetje beukende setup is deze vario absoluut ongeschikt. Ik reed met een Hebo ovaal die iets van 12k draaide en moest al met 3 rolletjes gaan rijden om zo tot iets van 2 gram te kopen. Maar voor de setup van de topicstarter is hij goed zat.
 
Back
Top