Originally posted by Yasuni_Runner
nou mensen het is me duidelijk
ik ben vanmiddag bij Twins geweest en heb vermogensmetingen gezien met die gewone alu en met die ng
met 17,5 mm en yasuni R zat anthony met die ng al aan de 13 pk en dat haalde die gewone alu van ze lang zal ze leven nie..
dus ik ben er wel uit welke sneller is, de ng (manston replica)
topic kan dicht..
Nee!
Je hebt het verkeerd, Anthony heeft een Athena, oftewel oude Hebo vlinder op die 13 pk ZipSp!!! Bovendien zit er een 19mm carb op.
Die cilinder is veel sneller dan zowel de ovale poort Hebo als de N.G.
Bart: je moet je afvragen of de Manston spoelpoorttiming van de N.G. een voordeel is, want in vergelijking met een Athena is het juist een nadeel....
Zowel spoelpoort- als uitlaatpoorttiming is bruter namelijk, verder is de uitlaatpoort een stuk groter van de Athena/Hebo Racing.
Dus mike66, ga je niet tunen pak dan de Athena, veel vetter dan de andere 2, zoals je ziet is 13 pk mogelijk met een laagtoerig uitlaatje zoals de Yasuni R. Weinig slijtage, hoog koppel.
Ga je in de toekomst tunen, dan is er met de N.G. net wat meer mogelijk, maar dit is eigenlijk alleen interessant bij echt vlammende setups, dus 13500+ rpm.