Hebo Racing Cilinder

Originally posted by Vo0
Als ie getuned is draait ie vaak meer toeren. Meer toeren is over het algemeen meer slijtage.

dat bedoelde ik idd ook, het leek me vrij onlogisch dat een cillinder door alles door het tunen zelf harder slijt, door de gevolgen daar van natuurlijk wel.
 
Voordeel van NG t.o.v. van Athena/Hebo vlinder;

* Losse verbrandingskamer
* Extreem kleine uitlaatpoort wat de tuner veel bewegingsvrijheid geeft
* Manston-spoelpoort/inlaatpoort-timing

Voordeel Athena/Hebo vlinder t.o.v. NG

* Standaard sneller getimed
* Standaard gesmede Manston Flat-zuiger
 
Originally posted by Boyd
veel slijtage doordat hij getuned is of doordat het hard en bruut gaat?

Veel slijtage door de hoge(re) toerentallen die de cilinder draait. En ik heb niet zozeer over slijtage aan de cilinder, maar zuigers, zuigerveren enzo gaan er snel doorheen, v snaren, krukaslagers allemaal dat soort dingen. En dan is het ook nog zo dat een alu cilinder tuned meestal gruwelijk veel zuipt. En een alu cilinder tuned lijkt me ook absoluut niet nodig voor een straatscooter. Om lekker te kunnen rijden is bijvoorbeeld een dr tuned een hele gunstige cilinder. Of gewoon een hebo alu ofzo. Maarja het is maar wat je zelf wil, maar als je gewoon op straat wil rijden, lijkt het me dat je wil dat je scooter meer rijd dan dat ie stilstaat. En dat is vaak niet het geval met een tuned 70cc alu. Dit is mijn mening :D
 
Originally posted by miks66
stel je laat die ng tunen, is het echt zo, wat rennerries zegt, dat de lagers, zuigerveren, al die dingen ECHT heel snel slijten?

als je een ng flink laat tunen gaat alles veel meer toeren maken en dan slijt alles ook veel harder dat is logisch. maar als je een cillinder koopt die van zichzelf al snel is zit je met hetzelfde probleem.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Bij brak afgewerkte cilinders is de slijtage na tuning [ondanks het verhoogde bedrijfstoerental] veel kleiner...


Jij doelt op airsall en dat soort cilinders neem ik aan? Maar mij hebo is dit niet het geval lijkt me.
 
maar wie weet nou of het verschil nou daadwerkelijk HEEL ERG GROOT is bij de 2 untuned cils. of het echt zo is van, WOOOOOW hij gaat veeeeeeeel harder, of dat het wel meevalt?
 
Kijk als mensen zeggen dat een cilinder sneller is, dan zal dat geen 5kmpu zijn. Er zit gewoon duidelijk een verschil tussen, anders zou er wel gezegt worden dat het elkaar bijna niks ontloopt. Maarja het is natuurlijk ook niet zo'n verschil als tussen een dr en een evo. Je moet bij je keuze ook rekening houden met wat voor uitlaat ed je wil gaan rijden. c16 op beide cilinders zal de hebo ovaal een heel stukkie vetter gaan denk ik omdat die nou eenmaal hoger in toeren zit. Zet je op allebei de cilinders een r dan zal het elkaar weer minder ontlopen.
 
ik ben van plan om eerst yas r @ NG te rijden, daarna als ie getuned is, c16... dat is het voorlopige plan dan he.

maar zit nu vervelend te twijfelen tussen ovaal en vlinder.
 
Originally posted by miks66
ik ben van plan om eerst yas r @ NG te rijden, daarna als ie getuned is, c16... dat is het voorlopige plan dan he.

maar zit nu vervelend te twijfelen tussen ovaal en vlinder.

Tja het is een afweging die je moet maken. Maar reken er wel op dat het je heel veel geld, en tijd gaat kosten om met hebo vlinder tuned en c16 dagelijks te rijden. Beter laat je hem standaart en blijf je lekker met r rijden, of haal je een dr tuned ofzo. Levert een leuk vermogen bij niet al te gekke toerentallen. Maar alsje per se alu wil, zou ik iig niks tunen. En als je je scoot niet voor dagelijks gebruikt hebt, maar meer voor de hobby dan natuurlijk die hebo vlinder tuned + c16.
 
nu hoor ik van rennerries dat het de normale hebo alu is
de ovale cilinder..
dat is tog de minst snelle alu cilinder van hebo ???
ik hoor het wel

Mzzls
Stefke
 
nou mensen het is me duidelijk
ik ben vanmiddag bij Twins geweest en heb vermogensmetingen gezien met die gewone alu en met die ng
met 17,5 mm en yasuni R zat anthony met die ng al aan de 13 pk en dat haalde die gewone alu van ze lang zal ze leven nie..
dus ik ben er wel uit welke sneller is, de ng (manston replica)
topic kan dicht..
 
Originally posted by Yasuni_Runner
nou mensen het is me duidelijk
ik ben vanmiddag bij Twins geweest en heb vermogensmetingen gezien met die gewone alu en met die ng
met 17,5 mm en yasuni R zat anthony met die ng al aan de 13 pk en dat haalde die gewone alu van ze lang zal ze leven nie..
dus ik ben er wel uit welke sneller is, de ng (manston replica)
topic kan dicht..

Nee!

Je hebt het verkeerd, Anthony heeft een Athena, oftewel oude Hebo vlinder op die 13 pk ZipSp!!! Bovendien zit er een 19mm carb op.

Die cilinder is veel sneller dan zowel de ovale poort Hebo als de N.G.

Bart: je moet je afvragen of de Manston spoelpoorttiming van de N.G. een voordeel is, want in vergelijking met een Athena is het juist een nadeel....
Zowel spoelpoort- als uitlaatpoorttiming is bruter namelijk, verder is de uitlaatpoort een stuk groter van de Athena/Hebo Racing.

Dus mike66, ga je niet tunen pak dan de Athena, veel vetter dan de andere 2, zoals je ziet is 13 pk mogelijk met een laagtoerig uitlaatje zoals de Yasuni R. Weinig slijtage, hoog koppel.

Ga je in de toekomst tunen, dan is er met de N.G. net wat meer mogelijk, maar dit is eigenlijk alleen interessant bij echt vlammende setups, dus 13500+ rpm.
 
Back
Top