Originally posted by EdvolutioN:
Dat van die olie aansluiting slaat echt nergens op.
Originally posted by tIM:
DO 16mm bestaat oowk...
Originally posted by Ufo:
jezus wat wordt deze kerel door zn dealer genaaid. met zn replica van replica verhalen enzo.
heheheeigenlijk zielig voor die jongen.
je hebt dus op het moment maar 2 cils hier een gewone racing en een manston replica. en jij hebt de eerste die het pas een beetje naar behoren doet na een flinke tunebeurt. het liefst met een 25mm ofzo, die oevrigens helemaal niet zo moeilijk is af te stellen.
de hebo r zelf schijnt trouwens wel heel moeilijk te zijn af te stellen. heh ruud?
Originally posted by tIM:
Volgens Ben is die Manston, net als de speed e.d. ontwikkeld voor 19mm carb's...
Originally posted by benelliracer:
Vinden jullie het gek als ik er even geen bal meer van snap!?!
In iedergeval kan iemand nou even duidelijk zeggen welke cilinder nou een 19mm nodig heeft en welke ongveer een 25mm. En volgens mij had de Manston een carbu nodig tussen de 25 en de 28mm omdat de Manston grote poorten heeft en veel benzine in een keer moet kunnen krijgen.
En aub. niet van die aanvallen van ik weet het beter omdat ik er naast zit. Dankuwel.
Originally posted by Aidix:
Als je nou ff gekeken had dan zag je dat een manston helemaal niet zo'n grote (spoel)poorten heeft.
Originally posted by tIM:
Het is een Replica van de RACING alleen we hebben 2 replicas en een echte naast elkaar gelegd (dus 3 cilinders). En 1 replica is speciaal! PRECIES Hetzelfde ding als de echte Manthon. Zelfde afwerking. Exact dezelfde grootte van spoel/uitlaat poorten. Alleen GEEN Koperen kop,
Koperen kop is juist beter...(warme afvoer geloof ik)
JOOR: Die kop (dat is de verbrandingskamer) is van messing!
Neem dan een 19 OF een 21! (ik zou voor de 19 gaan, kun je nog een beetje normaal halfgas rijden...
JOOR: Dat is zo'n onzin. De Spaanse cilinders zijn gemaakt op hele grote carbs, neem 21/22 Do of nog groter!
En ik ruil mn MALOSSI Vario in voor een HEBO Vario.
JOOR: Dom.
Alleen mijn vraag is nu: Moet ik een andere CDI Unit zodat de cilinder kompleeet op toeren komt? Of iets anders?
Nee, is absloluut niet nodig, of je moet een Honda hebbenWat voor uitlaat ga je gebruiken eigenlijk?.
Joor: Zo'n cilinder kan best wat vervroeging gebruiken op hogere toerentallen, neem een Malossi eeprom..
Toch richting een powerfilter of een cartfilter? Mijn setup staat hieronder...
Is wel aan te raden, powerfilter=veel lucht=veel benzine=veel mengsel=hard rijden (als je het goed doet
JOOR: Cartfilter is altijd aan te raden...
En wat is eigenlijk het nut van zon Koperen kop...
Warmte afvoer OF uitzetting, weet niet meer precies...
JOOR: Hij is van messing en draag de warmte beter af aan het koelwater.
En wat voor uitlaat zou daar goed onder passen (ook gelet op mn setup?) ik heb zelf een NARDO maar die schijnen zo naar de klote te zijnMOet ik zon uitlaat nemen van de nieuwe HEBO line??? of wat?
Een hele hoogtoerige uitlaat. Yasuni C20 of Jolly...
Originally posted by tIM:
Nietes! Ben, Freddy en nog een paar mensen waarmee ik gesproken heb over die manston zeiden allemaal dat de Manston was ontwikkeld voor een 19mm...De oude Hebo cilinders daarin tegen...
[This message has been edited by tIM (edited 18 March 2001).][/B]