This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

HEBO Racing Cilinder

Status
Not open for further replies.
morgen komt me nieuwe krukas binnen en dan kan ik het zootje weer in elkaar gaan proppen....kijken of dat dan weer een beetje fatsoenlijk rijd....
 
Originally posted by EdvolutioN:
Dat van die olie aansluiting slaat echt nergens op.

Daar heb je gelijk in, volgens mij zijn ze voor Minarelli zowel MET en ZONDER olie-aansluiting te krijgen. Echt goede dealers maken er zelf een olie-aansluiting aan...

Een 20mm bestaat naar mijn weten niet, ik denk dat je een 19mm bedoeld?

Greetz.
 
Bart, alles bestaat....PHBG Dell'Orto's zijn er van 15-21mm volgens mij. En anders is het waarschijnlijk een PACCO.
 
Okee, maar ik ken alleen;

Dell'Orto 12mm
Dell'Orto 13mm (Vespa 13/13 carbs. of zoiets)
Dell'Orto 14mm
Dell'Orto 15mm (ooit op een Sferaatje uit '95 aangetroffen)
Dell'Orto 17,5 mm
Dell'Orto 19 mm
Dell'Orto 19,5mm (Peugeot?)
Dell'Orto 21mm
Dell'Orto 22mm
Dell'Orto 24mm
Dell'Orto 25mm

Mikuni 24mm (vlakschuif, is Top?)
Mikuni 26mm
Mikuni 28mm

Arreche/Amal 17,5mm
Arreche/Amal 21mm

Weber, Keihin en nog een paar...

Greetz.
 
DO 16mm bestaat oowk...

------------------
All your base are belong to us!
 

ja lekker wazig.... 4,5 gr rollen man terwijl je in de 3,laag gram verw8
 
ja dat zicht de lijster ook zoals arne al eerder aangaf. maar het is volgens mij wel duidelijk dat dit mannetje geen manston replica heeft maar een HEBO RACING 1 cilinder en daar raad hebo zekersteweten een 25+mm carb voor aan.


Originally posted by tIM:
Volgens Ben is die Manston, net als de speed e.d. ontwikkeld voor 19mm carb's...
 
Vinden jullie het gek als ik er even geen bal meer van snap!?!

In iedergeval kan iemand nou even duidelijk zeggen welke cilinder nou een 19mm nodig heeft en welke ongveer een 25mm. En volgens mij had de Manston een carbu nodig tussen de 25 en de 28mm omdat de Manston grote poorten heeft en veel benzine in een keer moet kunnen krijgen.

En aub. niet van die aanvallen van ik weet het beter omdat ik er naast zit. Dankuwel.
 


Als je nou ff gekeken had dan zag je dat een manston helemaal niet zo'n grote (spoel)poorten heeft.
 
Originally posted by Aidix:

Als je nou ff gekeken had dan zag je dat een manston helemaal niet zo'n grote (spoel)poorten heeft.


Eej...had jij nou niet eens op de list een poortmappie van de Maston gezet?
Pleur hier ff op het forum, kunnen ze ook meekijken in de 'keuken'...
 
 
Neem dan een 19 OF een 21! (ik zou voor de 19 gaan, kun je nog een beetje normaal halfgas rijden...

JOOR: Dat is zo'n onzin. De Spaanse cilinders zijn gemaakt op hele grote carbs, neem 21/22 Do of nog groter!

Nietes! Ben, Freddy en nog een paar mensen waarmee ik gesproken heb over die manston zeiden allemaal dat de Manston was ontwikkeld voor een 19mm...De oude Hebo cilinders daarin tegen...


[This message has been edited by tIM (edited 18 March 2001).]
 
Wat jullie zeggen over de manston dat die ontwikkeld is voor een 19mm is toch wel ongetuned. En volgens mij is het best zonde als je niet al het vermogen uit zo'n duure cilinder haalt. Dus ik zou toch wel voor op z'n minst een 21mm gaan. Dan is toch ook je powerband wat breeder, dan kan je je koppeling wat eerder laten aangrijpen, toch????
 

Naar mijn weten zijn de reglementen in Spanje niet veranderd. Dus denk het toch niet...
 
Status
Not open for further replies.