This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

HEBO Racing Cilinder

Status
Not open for further replies.

sArGeAnt

Well-Known Member
Hey hey hey ik ben blij! Ik ben vorige week op me bek gegaan! Jah ik ben blij jah...GELD VOOR EEN NIEUWE CILINDER/CARB!!!! (All Risk)


Over 2 tot 3 weken heb ik een HEBO RACING MANSTON Cilinder. Het is een Replica van de RACING alleen we hebben 2 replicas en een echte naast elkaar gelegd (dus 3 cilinders). En 1 replica is speciaal! PRECIES Hetzelfde ding als de echte Manston. Zelfde afwerking. Exact dezelfde grootte van spoel/uitlaat poorten. Alleen GEEN Koperen kop, en een andere krukas maat (10)ipv(12). De brommerzaak zei al dat dat het enigste exemplaar was wat er zo uitzag en dat ie die ook speciaal heeft gekregen...Ik mag hem meenemen voor 500 Piek!!!!! Scheelt ff 385 met een echte Manston...
Maar goed ff weg van dat blije gedoe...
Ik ruil ook mn 17.5 mm DO in voor een 20 mm DO. En ik ruil mn MALOSSI Vario in voor een HEBO Vario.

Alleen mijn vraag is nu: Moet ik een andere CDI Unit zodat de cilinder kompleeet op toeren komt? Of iets anders? Toch richting een powerfilter of een cartfilter? Mijn setup staat hieronder...

En wat is eigenlijk het nut van zon Koperen kop...

En wat voor uitlaat zou daar goed onder passen (ook gelet op mn setup?) ik heb zelf een NARDO maar die schijnen zo naar de klote te zijn
Moet ik zon uitlaat nemen van de nieuwe HEBO line??? of wat?

------------------
Scoot...: Beta ARK L.C.
Cilinder: HEBO Racing Manston 70 CC.
Membraam: HEBO Racing
Vario...: HEBO Racing
Koppel..: HEBO Racing
Drukveer: HEBO Racing Zwart
Trekv...: HEBO Racing Groen
Carb....: DellOrto 20 MM
Sproeier: DellOrto 110
Luchtf..: Origineel
Uitlaat.: Gianelli NARDO
Krukas..: Malossi
Vertand.: Yamashi
Rollers.: 3.6 GRAM
V-Snaar.: Polini Power belt
Extras..: T.P. Super Cooler Carter Deksel en een Polini Airspeed Vario Plaatje.

[This message has been edited by sArGeAnt (edited 10 March 2001).]
 
Hey hey hey ik ben blij! Ik ben vorige week op me bek gegaan! Jah ik ben blij jah...GELD VOOR EEN NIEUWE CILINDER/CARB!!!!
Vaag!


Over 2 tot 3 weken heb ik een HEBO RACING MANTHON Cilinder.
MANSTON, smart ass

Het is een Replica van de RACING alleen we hebben 2 replicas en een echte naast elkaar gelegd (dus 3 cilinders). En 1 replica is speciaal! PRECIES Hetzelfde ding als de echte Manthon. Zelfde afwerking. Exact dezelfde grootte van spoel/uitlaat poorten. Alleen GEEN Koperen kop,
Koperen kop is juist beter...(warme afvoer geloof ik)
en een andere krukas maat (10)ipv(12).
Daar ben je dan ook mooi klaar mee, want pen 12 is beter...

De brommerzaak zei al dat dat het enigste exemplaar was wat er zo uitzag en dat ie die ook speciaal heeft gekregen...Ik mag hem meenemen voor 500 Piek!!!!!
Volgens mij licht ie je op

Scheelt ff 385 met een echte RACING...

De echte racing is natuurlijk niet te koop, daar raced hebo mee in de races...
Net als bij Polini evo, dat is eigenlijk ook een replica, een replica van een cilinder waar ze in italie mee racen...

Maar goed ff weg van dat blije gedoe...
Ik ruil ook mn 17.5 mm DO in voor een 20 mm DO.
Neem dan een 19 OF een 21! (ik zou voor de 19 gaan, kun je nog een beetje normaal halfgas rijden...

En ik ruil mn MALOSSI Vario in voor een HEBO Vario.
Doe het goed, koop overrange...
waarom zou die Hebo vario beter zijn?

Alleen mijn vraag is nu: Moet ik een andere CDI Unit zodat de cilinder kompleeet op toeren komt? Of iets anders?
Nee, is absloluut niet nodig, of je moet een Honda hebben
Wat voor uitlaat ga je gebruiken eigenlijk?


Toch richting een powerfilter of een cartfilter? Mijn setup staat hieronder...
Is wel aan te raden, powerfilter=veel lucht=veel benzine=veel mengsel=hard rijden (als je het goed doet


En wat is eigenlijk het nut van zon Koperen kop...
Warmte afvoer OF uitzetting, weet niet meer precies...

En wat voor uitlaat zou daar goed onder passen (ook gelet op mn setup?) ik heb zelf een NARDO maar die schijnen zo naar de klote te zijn
MOet ik zon uitlaat nemen van de nieuwe HEBO line??? of wat?

Nardo zal het wel redelijk doen, maar ik zou toch naar iets hoogtoerigers grijpen, polini evo70, Hebo RacingIII, Yasuni Carrera 20.

Sinds wanneer maakt Hebo membranen?[/b]



[This message has been edited by tIM (edited 10 March 2001).]
 
thnx voor je reply!!!

Oke oke het is een manston en geen manthon
))

Pen-12 is beter maar ik heb geen zin om een nieuwe krukas+latenzetten = FL 450,- te gaan dokken.
Wat is trouwens het voordeel van pen12 boven pen10?

Over dat oplichten...Ut zou kunnen maar ik heb de cilinders naast elkaar zien liggen...En die ene replica zag er ten eerste beter uit dan de andere en die replica zag er exact utzelfde uit als de Manston zelf...

Over die uitlaten, weet je ergens een site waar prijzen / fotos / beschrijvingen van die uitlaten staan. Dan kan ik een keuze maken!


En dat gene wat je zegt over mn koppeling / vario wat bedoel je precies ?

En dat van die "pak geen 20 maar een 19 of een 21". Waarom geen 20? En wat bedeoel je met dat ik niet normaal half-gas zou kunnen rijden met een 20 of 21???

Thnx..

[This message has been edited by patrick@HeboRacingArk (edited 10 March 2001).]
 
Wat een vette vette vette bullshit dit zeg...Manston Replica heeft altijd een koperlegering binnenkopje. de echte Manston zijn geeneens op de markt. Manston is de naam van de tuner van Hebo. De cilinders waar mee wordt gereden in de races is natuurlijk niet te koop.

Jij krijgt duidelijk gewoon een Racing.

------------------
Piaggio Zip SP'97, MHR Team70, MHR Team krukas, JollyMoto SP + Giannelli RS demper, 21mm DO, MHR Hyperreed, Malossi recht 21mm spruitstuk, zelfbouw filter in helmbak, MHR2000 Overrange, Yamashi halfpoelie, Hebo koppeling, MHR clutch bell, Malossi Overrange radiateur, Malossi remschijf, Goodridge stalen remleiding, Monoseat, RGD voorveer, RMS achterveer. Pfoeheej.
 
Jongen ik heb in de Catalogus Van HEBO gekeken. Kennelijk hebbie het een beetje fout. Je hebt de HEBO Racing Manston (Die van HEBO Zelf dus) de HEBO Racing Manston voor de consument (Dus eigenlijk een Replica) en een HEBO Racing Manston voor de consument replica (dus eigenlijk een replica van een replica)
Natuurlijk is de ECHTE Manston niet te verkrijgen. Maar voor de markt is de Manston Replica gewoon Manston en de replica van die is voor ons gewoon de Manston Replica.
 
Pen-12 is beter maar ik heb geen zin om een nieuwe krukas+latenzetten = FL 450,- te gaan dokken.
Wat is trouwens het voordeel van pen12 boven pen10?
sterker

Over dat oplichten...Ut zou kunnen maar ik heb de cilinders naast elkaar zien liggen...En die ene replica zag er ten eerste beter uit dan de andere en die replica zag er exact utzelfde uit als de Manston zelf...
Wat Arne zegt klopt...Zijn Home daeler is importeur van Hebo, die zal ut wel weten heh

Over die uitlaten, weet je ergens een site waar prijzen / fotos / beschrijvingen van die uitlaten staan. Dan kan ik een keuze maken!

Hebo pijp; www.heboracing.com
Polini evo70 pijp, zie www.polini.com
Yasuni C20, zie scootparts



En dat gene wat je zegt over mn koppeling / vario wat bedoel je precies ?
Overrange=vario,halfpoelie en achterpoelies, er is van malossi zo'n hele set te koop (500,- geloof ik) en iets beters is er NIET


En dat van die "pak geen 20 maar een 19 of een 21". Waarom geen 20? En wat bedeoel je met dat ik niet normaal half-gas zou kunnen rijden met een 20 of 21???
21 gaat ie vet lopen happeren en stotteren, is wel af te stellen, maar dan moet je met gasnaalden gaan lopen kutten. Bovendien is een 19mm makkelijker af te stellen...




[This message has been edited by tIM (edited 10 March 2001).]
 
Vette onzin, een Hebo Manston voor 500,-
Zoals Arne zei; je koopt een Hebo R 70cc (ik heb erook 1 onder me scoot). Enne 19mm carb op een Hebo Manston? Neem voor optimale prestaties een 25mm Dell'Orto, 24mm Mikuni, of hoger.
- Goeie uitlaat voor een Hebo Manston: Yasuni c20, Hebo R3, MK Pro Race.
- Goeie uitlaat voor op de Hebo R 70cc; Jolly Moto 70, evo 70, Yasuni C16, MK P.R.

Enne luister niet teveel naar je dealer..
 
gehehe, ja voor 500.- kan je beter een MHR Team 70cc halen. Hebo R heeft een leuke koppel, maarre is gewoon teduur voor de prestaties die et leverd.

Enne Mikuni Flatside 24/ 26mm carbs zijn vet!
Trouwens overgenomen door Top Performance..

------------------
Aerox 2000 - Hebo 70cc Racing2,Yamashi krukas(12mm pen),21mm Dell'Orto carb.,Kartfilter,Malossi PowerBox Viton,Malossi TC-Unit,EVO transmissie Set,MHR KevlarBelt,evo 2G kopp.,Malossi (rechte) vertandings-set,Yasuni R Uitlaat.
 
Volgens mij heeft Prozhen wel gelijk en moet je een vette carb aan die cilinder hangen wil je een beetje waar voor je geld hebbuh...
Ga voor 25mm dellorto maar da's natuurlijk ook weer moeilijk afstellen en zo te lezen hebbie niet echt onwijs veel verstand van scooters dus of dat verstandig is... (no offence hoor, gewoon advies)
 
jezus wat wordt deze kerel door zn dealer genaaid. met zn replica van replica verhalen enzo.
hehehe
eigenlijk zielig voor die jongen.

je hebt dus op het moment maar 2 cils hier een gewone racing en een manston replica. en jij hebt de eerste die het pas een beetje naar behoren doet na een flinke tunebeurt. het liefst met een 25mm ofzo, die oevrigens helemaal niet zo moeilijk is af te stellen.
de hebo r zelf schijnt trouwens wel heel moeilijk te zijn af te stellen. heh ruud?
 
Volgens Ben is die Manston, net als de speed e.d. ontwikkeld voor 19mm carb's...
 
Nee, Hebo zelf adviseerd 21mm carb. of hoger op een hebo manston. Spanjaarden hebben met een 28mm carb. die Hebo M. getest. Bij een Spaans cilindermerk zou ik meteen een 21mm carb. of hoger monteren (Zoals bij Hebo R, Manston, MK Sport/ Race).

[This message has been edited by Prozhen (edited 13 March 2001).]
 
hoe weet je dat? Ik heb in het hebo 2001 boek gekeken en daar staat niets bij...
 
Sinds een tijdje rijden ze in de Spaanse topklasse (dus niet de vrije klasse) met 19mm carb's. Aangezien de Manston de nieuwste cilinder is is ook deze goed te voeden
met een 19mm. Trouwens..een Manston is qua spoelers bijna hetzelfde als een Evo, alleen is de uitlaatpoort minder breed, maar wel iets hoger.

Voor de Hebo Racing cilinders (een wat oudere serie) kun je het beste wel een hele grote carb monteren.

Hebo levert nu ook 24mm Dell'Orto's...
 
oke oke...Luister ik weet aardig wat van scooters maar niet dat gedoe van die hebo manston. De dealer zegt dat het zomaar een cadeautje was van zijn leverancier. Een Manston Replica voor weinig geld. Het is ook de enigste, zegt ie, die voor zo weinig geld weggaat. En zeur niet, en zeg niet dat dat niet kan. Want ik heb de echte manston replica en die ene voor 500 piek naast elkaar zien liggen. Ze waren exact hetzelfde maar de ene heeft alu kop en de andere koperen. Met LOSSE kop. IK heb eerst de HEBO ALU 70 gehad en die had geen losse kop dus dit moet wel de Manston Replica zijn maar dan voor weinig geld. Ook de uitlaatpoort was opgesplitst zoals bij de Manston, dat is bij de standard ALU 70 niet. Goed ik ga een 24 mm DO nemen denk ik...thnx voor de tips en ideeen...Ik zat misschien een beetje mis over dat replica replica gezeik..sorry...


[This message has been edited by sArGeAnt (edited 13 March 2001).]
 
he sargeant..(patrick) je weet net zo goed dat martin en sam (de desbetreffende dealer)een hekel aan je hebben dus je heb grote kans dat je word genaaid door ze hoor maar goed je moet het zelf weten he....

mzzl Dennis
 
Hey denissje, leuk om jou hier ook te zien. Sam en Martin zeiden hettegen mij, Rudy, sheg en lionell niet tegen mij alleen. Dus ik denk dat het geen genaai is. btw rijd je gilera stalkertje alweer ofnogsteeds gebroken krukas???

het word trouwens toch een 20 mm carb omdat 21 en hoger geen olie aansluiting meer hebben dus moet ik mix gaan rijden en daar heb ik geen zin in..
 
Status
Not open for further replies.