Is dat een 8-pins cdi zoals bij de super 8 ?Mijn cdi was laatst kapot gegaan en ben naar een scooterwinkel gegaan hij deed eerst een brom cdi er in en hij ging 48 toen een snor en hij ging 45 daarna heb ik en vario ring er in laten doen toen hij reed ging mijn scooter zogenaamd 35kmh maar wanneer ik erop rij gaatie 31kmh ik rij een people s snor als er nou een brom cdi in zit en een vario kan mijn brommer dan stuk?
Nee, de scooter gaat dan niet stuk.Is dat een 8-pins cdi zoals bij de super 8 ?
Ik denk het wel want de people -s en de super 8 hebben het zelfde blok.
Dan kan ik je eventueel aan een ori variobus en cdi helpen.
People s is hetzelfde.
Zwaardere rollen hebben geen zin als je ringen in de vario hebt.Top bedankt man
Die bus zal bij zandri ong 12 euro zijn, ex verzenden.Is er een manier hoe ik kan zien of het een snor cdi is? Wel groene kabel en heoveel kost een verdikte variobus ongeveer?
Zwaardere rollen hebben geen zin als je ringen in de vario hebt.
Die bus zal bij zandri ong 12 euro zijn, ex verzenden.
Cdi zijn er in alle soorten en maten.
Veel van de aftermarkt cdi's zijn regelrechte rommel, vervroegen slecht, of juist alleen maar.
Je kunt beter een goeie 2de handse originele op de kop proberen te tikken
Vreemd,People s is hetzelfde.
Vooral geen zwaardere rollen want dan trekt hij niet meer op.
6,5 gram rollen, verdikte variobus en de ori snor cdi en dan loopt hij 35 a 37 op de teller.
Bro ik kan je niet vertellen hoe erg je me hebt geholpen thnx manVreemd,
people s heeft blijkbaar een 6-pins, zie ik nu.
Raar want het blok is precies het zelfde. Dacht ik dan.
Maar toch : geen zwaardere rollen, de verdikte bus en zoek een ori cdi.
Nee, niet dat ze kapot gaan.Post automatically merged:
Dus ring eruit buis erin en wat bedoelje prc met vervroegen dat ze snel kapot gaan?
Je hebt nog gelijk ook. Wat die cdi betreft.
Ik heb hierboven niet alles bestudeerd maar je hebt nu de snor-cdi erin.toen een snor en hij ging 45 daarna heb ik en vario ring er in laten doen toen hij reed ging mijn scooter zogenaamd 35kmh maar wanneer ik erop rij gaatie 31kmh
Ik weet niet of hij overtoeren maakt die hij er uit heeft gehaald was wel orgineel maar de nieuwe staat niks op gewoon een zwarte blok met groene stekker ik weet niet of het een 25 of 35 isGeen idee, dat ligt eraan welke dikte er nu in zit en dit moet je gewoon uitproberen.
Maar als die ring de snelheid met 14 kmpu omlaag haalt moet dit toch een behoorlijke dikke zijn.
Nogmaal maakt je snorretje bij 31 kmpu en deze varioring geen overtoeren?
En even voor mijn beeldvorming, de snor cdi die de dealer erin heeft gezet was dit een originele van Kymco of een after market cdi?
Verder indien dit laatste is dit een 25 kmpu versie of een 35 kmpu versie?
maar... als ik me niet vergis zit bv in een kymco snor vaak 11 gram.Nee, niet dat ze kapot gaan.
De cdi regelt de ontsteking als het ware. Aftermarkt cdi's en dan vooral de goedkopere doen dat vaak slecht.
Dan loopt je brommer niet lekker.
Probeer ergens een goede ori snor cdi te vinden.
Post automatically merged:
Je hebt nog gelijk ook. Wat die cdi betreft.
Maar zwaardere rollen zou ik nooit doen bij een snor omdat je dan bij lagere toeren de snaar al meteen bovenin duwt op de variateur waardoor hij dus slechter gaat optrekken. Tenzij je naar een grotere cilinder gaat wat ik dan weer niet aanbeveel op een snor.
En of er nu een verdikte bus of ring in de vario zit, is precies te vinden op zandri op de technische tekeningen.
De super 8 snor die ik hier had, helemaal origineel, trok anders lekker op en rap naar de 35.maar... als ik me niet vergis zit bv in een kymco snor vaak 11 gram.
mn maat heeft een agility snor met 11 grams rollen die zijn nog origineel.
optrekken doen originele snor dingen toch niet echt..
Op " technische tekeningen " op Zandri, kun je precies zien welke rollen en varioring/bus er standaard in zitten.Geen idee, dat ligt eraan welke dikte er nu in zit en dit moet je gewoon uitproberen.
Maar als die ring de snelheid met 14 kmpu omlaag haalt moet dit toch een behoorlijke dikke zijn.
Nogmaals, maakt je snorretje bij 31 kmpu en deze varioring geen overtoeren?
En even voor mijn beeldvorming, de snor cdi die de dealer erin heeft gezet was dit een originele van Kymco of een after market cdi?
Verder indien dit laatste is dit een 25 kmpu versie of een 35 kmpu versie?
Waarom zou men dit doen.Dus ring eruit buis erin