Heb ik een snor of brom cdi?

A.mm

New Member
Mijn cdi was laatst kapot gegaan en ben naar een scooterwinkel gegaan hij deed eerst een brom cdi er in en hij ging 48 toen een snor en hij ging 45 daarna heb ik en vario ring er in laten doen toen hij reed ging mijn scooter zogenaamd 35kmh maar wanneer ik erop rij gaatie 31kmh ik rij een people s snor als er nou een brom cdi in zit en een vario kan mijn brommer dan stuk?
 
Advertisement - register to remove this

Waarom zou men dit doen.
Men is dan niet meer flexibel en is nog duurder ook.
Met een losse varioring kun je de snelheid en beetje fine tunen door de ring iets dikker of dunner te kiezen, met een bus met opstaande rand (wat jullie een verdikte bus noemen) valt niks meer te tunen, de minimale afstand van de variohelften ligt dan vast.
Maak je hem helemaal origineel met de juiste rolletjes, variobus en cdi, loopt de snor maar 25kmpu en dat is niet de bedoeling dacht ik zo.
Voor wat de CDI en de juiste vervroegingscurve betref ben ik het wel eens met @Cojones .
Nou, dat dacht ik omdat mijn snor die bus wel had.
overigens zijn de snor - en brom super 8 identiek, op de cdi na.
En dan loopt de brom 47 op de teller en de snor 35.
Die 35 van de snor zal wel neerkomen op 28 gps. Dat klopt dus wel ongeveer.
Ik lees trouwens tussen de regels door, dat vraagsteller niet een handige sleutelaar is. Dat is niet erg natuurlijk maar gaat dus niet zelf even van alles uitproberen.
Originele cdi's zijn ook behoorlijk duur maar vooral als je er 2de hands aan kan komen te prefereren boven goedkoop aftermarkt prutsspul.
 
Back
Top