Beta Ark uit 2005 loopt eerst normaal maar nadat ik een stukje heb gereden en afrem naar onder iets van 30 km/u gaat ie ook niet meer harder dan dat.

joepoe

New Member
Het is dus een Beta Ark uit 2005 waarbij de v-snaar en rolletjes relatief kort geleden zijn vervangen en er nog netjes uitzien. Ik heb zelf geen idee meer wat t zou kunnen zijn want het lijkt onder de carter te zitten omdat de motor opzich mooi klinkt. Wat zou dit kunnen zijn?
Scooter loopt normaal richting de 80/90 km/u en dus nu maar 30 ofzo.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Is gewoon nieuwigheid waarbij het e.e.a. behoort in te slijten alvorens dit (de overbrenging naar het achterwiel) weer lekker loopt en reageert.
Ja het probleem was voor de nieuwe onderdelen ook al het geval dus denk niet perse dat het daaraan ligt. Ik dacht juist dat het opgelost zou zijn door nieuwe v-snaar en rolletjes aangezien deze aardig versleten waren. Wat misschien relevant is om te zeggen is dat ie normaalgesproken richting de 80/90 loopt dus dat niet harder dan 30 echt wel een heftige drop is.
Post automatically merged:

Versleten drukveer of te zware rollen.
Te grote sproeier. Zat mogelijkheden.
Hoe zou ik een versleten drukveer herkennen? Hij leek wat mij betreft namelijk gewoon goeie weerstand te geven.
 
Noem de gehele afstelling en set-up eens...
Type uitlaat is ook belangrijk wat dat betreft.
Voor hoever ik weet is alles nog standaard behalve terugloop uitlaat van tecnigas, maar ik heb m tweedehands gekocht en nog nooit reden gehad om de motor uit elkaar te halen dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat daar alles standaard is, maar voor hoever mij is verteld wel. Ik heb er dan dus laatst wel nieuwe rolletjes en v-snaar ingezet rolletjes 5g dus lijkt me niet dat dat te zwaar is.
 
Op een origineel exemplaar is het standaard rollengewicht 5.5 gram per rol....
I.c.m. een ontgrensde terugloop uitlaat gaat het gewicht al gauw met 1 gram pr omlaag!

Echter is, en blijft dit testen geblazen...
Idem qua juiste (hoofd)-sproeier in de carburateur.
 
Op een origineel exemplaar is het standaard rollengewicht 5.5 gram per rol....
I.c.m. een ontgrensde terugloop uitlaat gaat het gewicht al gauw met 1 gram pr omlaag!

Echter is, en blijft dit testen geblazen...
Idem qua juiste (hoofd)-sproeier in de carburateur.
Maar aaangezien ik de sproeier nooit heb vervangen en hij eerder wel nog goed heeft gelopen zou het hier toch niet aan moeten liggen of zou deze versleten kunnen zijn? Ik denk dat ik van de week even beter ga kijken naar de drukveer want daar heb ik eigenlijk nog niet echt goed naar gekeken, ook zou ik het wel gek vinden dat als t aan de sproeier ligt dat ie in eerste instantie (tot nu toe) indefinitief op volle snelheid door kan tot ik afrem dus daarom leek het mij eerder een keer probleem in de carter, maar dus zoals ik al zei ga ik toch maar de drukveer goed checken en mocht dat t niet zijn toch experimenteren met andere rollen en mogelijk dan toch ook sproeiers. In ieder geval voor nu bedankt!
 
Back
Top