beta ark 70cc polini valt bijna uit bij volgas.

KennethD

New Member
Goedemiddag allemaal !

Zoals jullie aan de temperaturen merken is de zomer in volle gang, wat voor mij het volgende probleem naar voren brengt !

het draait om een;
Beta ark
70 cc polini cyllinder , van 11.500 toeren p/m (dus niet de standaard 70cc)
gehele
mallossi overbrenging met rode drukveer, gele trekveren en gezonde mix max 7 gram en 4,7 gram rolletjes
17,5 mm dellorto cab met 78er sproeier
Doppler gesloten power filter
4 kleps carbon membraam standaard.
km stand in 25.000 km. cillinder is ongeveer 2.000 km oud. voorzichtig ingereden.

is zit als volgt : ik heb vorige jaar net voor de winter deze cyllinder gekocht en gemonteerd, ingereden en afgesteld. hij reed fenomenaal goed, trok hard op en de top snelheid is vooralsnog onbekend, aangezien de teller maar tot 80 (valse) kilometers gaat.

zo heb ik heerlijk kunnen rijden in de winter. het scooter rijden heeft toen even stil gelegen tot voor kort. nu ik hem uit de garage heb gehaald en ben gaan rijden (starte na 2x kicken gelijk :D ). wederom is het een genot om op te rijden en wheelees mee te maken, maar op het moment dat ik snel op trek , eerst 50% gas en dan door, valt hij enigzins weg, herpakt zich en valt dan weer weg. als ik het gas loslaat en vervolgens laat uitlopen OF begin te spelen met gas blijft hij wel zonder problemen aan. maar stel ik zou vol gas blijven geven dan zou hij uitvallen. dit gebeurd na volgas op trekken zoals hierboven beschreven.

wat ik gecontroleerd is is het volgende ; , Bobine, zuigerveren, kop en voetpakking, carberateur (meerdere malen) , verschillende sproeiers tussen de 74 en 90 , keeringen, sproeiernaald, choke en membraam. maar alles werkt geheel naar behoren, en de zuiger zag er uitstekend uit. tevens verschillende bougies erin gehad en ze worden allemaal perfect koffiebruin.

Wat zouden jullie als volgt nog controleren ?

En ook heb ik een theorie die nogal ver gezocht is, maar zou dit mogelijk kunnen zijn ?

en dat is eigenlijk simpelweg, dat mijn vlotterbak té snel leeg is dan hij bijgevuld word. nogmaals ik begrijp dat het ver gezocht is, maar ik zit momenteel met de handen in de haren, om hoe dit op te lossen. het is een middelhoog toerige cillinder , maar zou het alsnog te hoog zijn voor een 17,5 mm carburateur/ vlotterbak.
ik heb verschillende sproeiers geprobeerd met verschillende luchtschroef standen, maar ook dit helpt niks.

De Beta rijd nog steeds zeer goed, het is enkel dit wat telkens gebeurd als ik dagelijks ga rijden. het is goed te doen verder hoor, gewoon onder de 80 geeft geen problemen.
dusssssss, suggesties ?

gr Kenneth
 
Advertisement - register to remove this

Als je rolletjes gaat mixen, nooit het verschil groter maken dan 1 gram. Cilinder is dan denk ik de polini 70cc corsa versie. (fabrieks getuned)


maar op het moment dat ik snel op trek , eerst 50% gas en dan door, valt hij enigzins weg, herpakt zich en valt dan weer weg. als ik het gas loslaat en vervolgens laat uitlopen OF begin te spelen met gas blijft hij wel zonder problemen aan.

Toch iets niet goed betreft de carburateur afstelling. (misschien de gasnaald een standje om hoog brengen(clipje moet dan naar beneden) zodat hij in het begin iets rijkere mengsel krijgt.) (verder weet ik niet of dat je al naar de stationaire sproeier afstelling hebt gekeken.)
 
nog geen problemen meet gehad :p

nou ik heb hem op een beurs gekocht in duitsland, en deze is inderdaad vanuit de fabriek al aangepast. heerlijk dingetje hoor, trekt als een speer.
amper 200 euro gekost.
ja ik heb al verschillende standen van de luchtschroef en stat schroef geprobeerd, gasnaald lijkt me me niet het verschil uitmaken tussen k*t gaan rijden en serieus uitvallen. ik heb zojuist iets gelezen over de tankdop, dat er vacuum in de benzine tank dusdanig is dat er niet genoeg lucht aangezogen kan worden om de benzine toevoer op pijl te houden, wellicht met het hoge toerental. klopt dit ? heb zojuist een klein gaatje geboord erin, en we gaan het zien morgen :p.lees ook over benzinepomp vol met troep of kapot, maar dan is het toch raar dat dit precies op het zelfde moment gebeurd steeds ? net nog een ander membraampje geprobeerd maar tevergeefs.
of iets van een uitlaat vol zit met troep is ook al uitgesloten. zowel met een leovince ZX die er orgineel op zit, als met een carbon tecnigas next r , of een turbokit gt carrera. misschien de caberateur te klein voor dit warme weer ?
 
Back
Top