Meer koppel beta ark 70cc

Reemster90

New Member
Hallo mensen.

Mooie weer is Dr weer en ik heb wederom mijn beta weer eens onder stof uit gehaald.

Huidige set op.

17.5 delorto cabrateur.
70cc top performance.
Top performance race Vario. 7 gram
Malossie delta clutch rode drukveer en trek veertjes.
Sito plus uitlaat.

Rijd goed. Tellertje rond totaal geen idee hoe hard. Alleen wil ik er meer een achterwiel machine van maken. En vindt ik snelheid nu overbodig.

Wat raden jullie mij aan?
Lichtere rollen heb ik al geprobeerd.
Ik verlies veel koppel en hij maat veelste veel toeren dan.
 
Advertisement - register to remove this

Yasuni r eronder icm lichte rollen etc, dan heb je veel meer koppel onderin
Yasuni is een no go. Omdat ik de scooter standaard uit wil laten zien.
Post automatically merged:

Sws wel wat lichtere rollen denk ik, denk ook een witte/gele drukveer ipv rood
Witte druk veer lijk mij wel wat.
Maar nu het volgende. Bij 65 slipt de koppeling nu ook al. En ben bang dat het met een witte druk meer gaat gebeuren.
 
Yasuni is een no go. Omdat ik de scooter standaard uit wil laten zien.
Post automatically merged:


Witte druk veer lijk mij wel wat.
Maar nu het volgende. Bij 65 slipt de koppeling nu ook al. En ben bang dat het met een witte druk meer gaat gebeuren.
Je scooter is nu afgesteld op de setup die je nu hebt, als je nu met je transmissie gaat rommelen klap je niet in een keer achterover maar loopt hij er alleen maar slechter van.

Als je voor meer koppel niet bereid bent om beter presterende onderdelen te monteren moet je dit idee uit je hoofd zetten
 
Je scooter is nu afgesteld op de setup die je nu hebt, als je nu met je transmissie gaat rommelen klap je niet in een keer achterover maar loopt hij er alleen maar slechter van.

Als je voor meer koppel niet bereid bent om beter presterende onderdelen te monteren moet je dit idee uit je hoofd zetten
Nou de sito plus is echt het geen waar ik echt niet aan kom.

Maar verder wil wel wat veranderen.
En met de huidig set up lijk mij wel dat het mogelijk is het is misschien geen set up waar jullie een stijve van krijgen maar ik weet zeker dat de wouten het ook niet leuk vinden
Alleen heb de ervaring niet op het gebied afstellen.
 
Nou de sito plus is echt het geen waar ik echt niet aan kom.

Maar verder wil wel wat veranderen.
En met de huidig set up lijk mij wel dat het mogelijk is het is misschien geen set up waar jullie een stijve van krijgen maar ik weet zeker dat de wouten het ook niet leuk vinden
Alleen heb de ervaring niet op het gebied afstellen.
als je meer koppel wilt moet je 180 blok halen. als je setup nu goed staat met ik zegmaar wat gele drukveer 7 gram rollen en je doet er een witte drukveer onder en een grotere sproeier dan gaat hij zoals maxo al zei bagger van lopen. je kan misschien een schuimfilter nemen en dan een grotere sproeier in doen
 
Welke top performance heb je, de roze top of de normale en ik neem aan LC ?
De rode drukveer is veel te sterk en de bizar zware rollen van 7 gram gaad de drukveer achter niet verder indrukken.
Bij de normale black trophy top performance is de witte malossi drukveer goed en bij de roze top een gele malossi drukveer,
bij de witte drukveer zou er rond de 4.5 gram rollen in moeten gaan.

Met een rode drukveer en 7 gram rollen haal je misschien 65 tot 70 % van het vermogen wat er normaal uit komt op die setup met een juiste afstelling en daar bij slijten alle onderdelen in het blok sneller.
Denk aan keerringen, krukaslagers, de vertanding en bijhorende lagers, de vsnaar, de vario, zelfs de cilinder omdat die constant te hoge toeren moet maken. Alles word ook veel heter. Kortom leg de rode drukveer in de kast tot de scooter 20 PK of meer krijgt in de toekomst en monteer tot die tijd een witte of gele malossi drukveer naar het gelang van de toeren. Wit voor de normale TP en geel voor de rose TP , voor de koppelingveertjes dezelfde kleur als de drukveer.
 
Last edited:
Welke top performance heb je, de roze top of de normale en ik neem aan LC ?
De rode drukveer is veel te sterk en de bizar zware rollen van 7 gram gaad de drukveer achter niet verder indrukken.
Bij de normale black trophy top performance is de witte malossi drukveer goed en bij de roze top een gele malossi drukveer,
bij de witte drukveer zou er rond de 4.5 gram rollen in moeten gaan.

Met een rode drukveer en 7 gram rollen haal je misschien 65 tot 70 % van het vermogen wat er normaal uit komt op die setup met een juiste afstelling en daar bij slijten alle onderdelen in het blok sneller.
Denk aan keerringen, krukaslagers, de vertanding en bijhorende lagers, de vsnaar, de vario, zelfs de cilinder omdat die constant te hoge toeren moet maken. Alles word ook veel heter. Kortom leg de rode drukveer in de kast tot de scooter 20 PK of meer krijgt in de toekomst en monteer tot die tijd een witte of gele malossi drukveer naar het gelang van de toeren. Wit voor de normale TP en geel voor de rose TP , voor de koppelingveertjes dezelfde kleur als de drukveer.
wat je zegt klopt niet, elke afstelling is anders. mijn roze tp liep als een raket met een malossi rood. wellicht loopt zijne dan daar weer slecht mee of goed. misschien moet ie wel iets van een tussensterkte gebruiken
 
wat je zegt klopt niet, elke afstelling is anders. mijn roze tp liep als een raket met een malossi rood. wellicht loopt zijne dan daar weer slecht mee of goed. misschien moet ie wel iets van een tussensterkte gebruiken

Het is en blijft een duister en/of grijs gebied!

Ook ik heb jaren geleden met de (originele) oude roze top cilinder gereden met ook de (bijbehorende) top performance uitlaat op een Aerox.
Straatscooter met een debiel vermogen en power welke ook zwaar afgesteld stond zoals de bovenbuurman ook aangeeft.

Was wel met 19 mm carburateur en ietwat snelle onderdelen qua overbrenging maar was belachelijk snel met een standaard stator i.c.m. de standaard CDI. Zelfs volwassen kerels die gewend waren aan heftige motoren waren met stomheid geslagen v.w.b. de power.
Een wheelie maken was dan ook geen enkel probleem i.c.m. de standaard primaire en secundaire tandwielen.

Blijven testen en afstellen is eigenlijk het meeste van belang...
Dit kun je alleen zelf doen, enige wat we je mee kunnen geven is een indicatie v.w.b. de overbrenging.
 
Back
Top