Aerox meer trekkracht

Ik heb iets n dipje op het begin welke veer zou een betere zijn?
Ik zeg dat rood te sterk is voor je setup ik zou zelfs wit zeggen, misschien geel. Maar dit staat ook weer in verband met je rollen en zou je dit dus verder moeten testen. Ik zou zeggen witte drukveer (malossi) en dan rolletjes uitproberen.
Post automatically merged:

Ik heb iets n dipje op het begin welke veer zou een betere zijn?
Wanneer heb je een dip?
 
Er bestaan inlaatkelken voor op cp carburateurs om je orginele filter te monteren. Nog geen 10e.
Gewoon van Polini.
Ja klopt heb die al gekocht heb nu std luchtfulter
Post automatically merged:

Ik zeg dat rood te sterk is voor je setup ik zou zelfs wit zeggen, misschien geel. Maar dit staat ook weer in verband met je rollen en zou je dit dus verder moeten testen. Ik zou zeggen witte drukveer (malossi) en dan rolletjes uitproberen.
Post automatically merged:


Wanneer heb je een dip?
Van 0 tot 30 klein dipje en na 30 tot 50 powerband en dan weer n klein dipje
 
Ja klopt heb die al gekocht heb nu std luchtfulter
Post automatically merged:


Van 0 tot 30 klein dipje en na 30 tot 50 powerband en dan weer n klein dipje
Laat even wat weten als je getest heb met witte drukveer en rolletjes. Daarnaast zou je ook wellicht je trekveren aan moeten passen zodat ie op juiste toerental wegrijdt.
 
Opzich zal de krukas zelf het wel volhouden gaat juist om de krukaslagers zelf.die ver op zullen zijn. En vaak o.dat het dan toch vompleet uit elkaar is dan maar.meteen krukas meepakken voor de zekerheid
Als het Big-End lager al veel heeft meegemaakt kan dat ook knallen , dan is de schade niet te overzien.
 
Als het Big-End lager al veel heeft meegemaakt kan dat ook knallen , dan is de schade niet te overzien.

Haha ken die beunhaas wel met z'n Bierkoerier die had ook zn bigend lager iets te vaak op zn klote gegeven. Schade viel mee, alleen krukasje en cilinder. Jammer dat die 2 dingen zo'n beetje het duurste zijn om te vervangen.

Dit setje van de wall of shame had ook ruzie met het big end

Maar kortgezegd bij 70cc monteren beste meteen krukas en lagers doen. En als dat te duur is gewoon ff doorsparen.
 

Attachments

  • 17127126816206044192691336083166.jpg
    17127126816206044192691336083166.jpg
    94.1 KB · Views: 9
Haha ken die beunhaas wel met z'n Bierkoerier die had ook zn bigend lager iets te vaak op zn klote gegeven. Schade viel mee, alleen krukasje en cilinder. Jammer dat die 2 dingen zo'n beetje het duurste zijn om te vervangen.

Dit setje van de wall of shame had ook ruzie met het big end

Maar kortgezegd bij 70cc monteren beste meteen krukas en lagers doen. En als dat te duur is gewoon ff doorsparen.
Mooie Souvenier he.... Die Blauwe Top komt mij bekend voor.... :sweatsmile:
 
Yes!

Die dip is omdat ie in de pouli achter van schuin naar recht gaat. Hij zal het rechte stuk ook harder trekken (al word dat te niet gedaan door luchtweerstand). Bij het juiste gewicht van rollen is die dip er niet of amper. De combi, veer en rollen is zoeken naar de sweet spot.

Zijn ze te zwaar, dan trekt ie je snaar te snel naar beneden en zakt je toerental of komt moeilijk op toeren.
 
Last edited:
Yes!

Die dip is omdat ie in de pouli achter van schuin naar recht gaat. Hij zal het rechte stuk ook harder trekken (al word dat te niet gedaan door luchtweerstand). Bij het juiste gewicht van rollen is die dip er niet of amper. De combi, veer en rollen is zoeken naar de sweet spot.

Zijn ze te zwaar, dan trekt ie je snaar te snel naar beneden en zakt je toerental of komt moeilijk op toeren.
Oke top welke rollen kan ik het beste halen denk je?
 
Dat is een goeie vraag, ik ben zelf ook aan het klooien om dat goed te krijgen, mijn dip zit van 45-50.

Weet niet wat je budget is, maar zou 5 en 5,5, als test bestellen. Dan kun je door te combineren, kijken wat je moet hebben en dan specifiek die als set bestellen. 3x4,5+3x5= 4,75 bv (om en om in vario) of als je budget wat ruimer is, neem je tussen maten erbij.

Koop ook een gr weegschaal, heb gemerkt dat men er regelmatig 0,1gr te laag zit ten opzichte van wat het had moeten zijn…
 
IMG_20240403_194139629_HDR.jpgintresse? Hi speed vario,
5 sets rollen, orgineel Polini
3,2 3,6 4,2 5,6 en 6,9 gram.
Z.g.a.n. heb er eventueel een Polini 22kg drukveer bij, deze is volgens Polini 10%sterker dan orgineel.
 
Dat is een goeie vraag, ik ben zelf ook aan het klooien om dat goed te krijgen, mijn dip zit van 45-50.

Weet niet wat je budget is, maar zou 5 en 5,5, als test bestellen. Dan kun je door te combineren, kijken wat je moet hebben en dan specifiek die als set bestellen. 3x4,5+3x5= 4,75 bv (om en om in vario) of als je budget wat ruimer is, neem je tussen maten erbij.

Koop ook een gr weegschaal, heb gemerkt dat men er regelmatig 0,1gr te laag zit ten opzichte van wat het had moeten zijn…
Oke dan haal ik de 5.5 en 5 en dqn kijk ik ff wat het beste is en wat ie doet
Bedankt voor je reactie
 
Dat is een goeie vraag, ik ben zelf ook aan het klooien om dat goed te krijgen, mijn dip zit van 45-50.

Weet niet wat je budget is, maar zou 5 en 5,5, als test bestellen. Dan kun je door te combineren, kijken wat je moet hebben en dan specifiek die als set bestellen. 3x4,5+3x5= 4,75 bv (om en om in vario) of als je budget wat ruimer is, neem je tussen maten erbij.

Koop ook een gr weegschaal, heb gemerkt dat men er regelmatig 0,1gr te laag zit ten opzichte van wat het had moeten zijn…
IK heb momenteel 6 gram rollen omdat 5.5 was uitverkocht bij de scooterzaak maar hij gaat nu maar 60 max en niet harder betekent dit dat ik lichtere rollen moet?
 
Mix ze nu,

6+4,5 x 3 geeft 5,25. Dit is niet om zo te blijven rijden maar om te kijken of het dan beter is.

Let op dat je ze om en om legt, ivm balance.

Het verschil in rollen is eigenlijk te groot, dus echt puur als test.
 
Back
Top