Aerox start ineens niet meer

Olav_met_een_v

New Member
Goedendag allemaal,
Ik ben in het bezit van een leuke aerox, heb er echt een jaar lang heerlijk op gereden, geen problemen niks, startte altijd in 1 kick.
Maar sinds de vrieskou afgelopen kerst zijn de problemen gekomen, hij startte lastig, ik moest echt een minuut lang kicken en dan gebeurde er pas wat, dat heeft ie 2 weken vol gehouden en toen was het echt klaar, nieuwe bougie thuis in gedaan en hij ging weer. Nu laatst startte hij ineens weer niet, dus carburateur ook schoon gemaakt, benzine flow gecontroleerd enz, allemaal niks bijzonders, wilde nog niet, weer een nieuwe bougie in gedaan en hij ging weer, terug in elkaar gezet en ff klein rondje zonder problemen, was weer zoals oud, uur later wilde ik rijden en hij start weer niet, bij de eerste kick nog heel ff gepruttel en voor de rest helemaal niks. Bougie is wel steeds nat en zit zwarte olie op, geen idee waar dat ook vandaan komt, maar in al die tijd heb ik niks aan de afstelling gedaan, lijkt me dus sterk dat hij ineens te rijk loopt. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik ben echt een beetje ten einde raad.
 
Advertisement - register to remove this

Goedendag allemaal,
Ik ben in het bezit van een leuke aerox, heb er echt een jaar lang heerlijk op gereden, geen problemen niks, startte altijd in 1 kick.
Maar sinds de vrieskou afgelopen kerst zijn de problemen gekomen, hij startte lastig, ik moest echt een minuut lang kicken en dan gebeurde er pas wat, dat heeft ie 2 weken vol gehouden en toen was het echt klaar, nieuwe bougie thuis in gedaan en hij ging weer. Nu laatst startte hij ineens weer niet, dus carburateur ook schoon gemaakt, benzine flow gecontroleerd enz, allemaal niks bijzonders, wilde nog niet, weer een nieuwe bougie in gedaan en hij ging weer, terug in elkaar gezet en ff klein rondje zonder problemen, was weer zoals oud, uur later wilde ik rijden en hij start weer niet, bij de eerste kick nog heel ff gepruttel en voor de rest helemaal niks. Bougie is wel steeds nat en zit zwarte olie op, geen idee waar dat ook vandaan komt, maar in al die tijd heb ik niks aan de afstelling gedaan, lijkt me dus sterk dat hij ineens te rijk loopt. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik ben echt een beetje ten einde raad.
Het zou zomaar kunnen dat je koppakking lichtelijk lekt en hierdoor de elektrode van je bougie bedekt in een laag koolsanslag waardoor deze niet meer vonkt. Dit was het geval bij mijn ludix blaster!!
 
Hoeveel Km heeft dat ding gedraaid ? misschien word het eens tijd voor een nieuwe Zuiger en veren.
Zit echt een verse kit onder, heel de cilinder incl kop en zuiger zijn 230km oud
Post automatically merged:

Het zou zomaar kunnen dat je koppakking lichtelijk lekt en hierdoor de elektrode van je bougie bedekt in een laag koolsanslag waardoor deze niet meer vonkt. Dit was het geval bij mijn ludix blaster!!
Best mogelijk, hij rookt ook wel erg net na het opstarten, koelvloeistof kan dat verklaren
 
Zit echt een verse kit onder, heel de cilinder incl kop en zuiger zijn 230km oud
Post automatically merged:


Best mogelijk, hij rookt ook wel erg net na het opstarten, koelvloeistof kan dat verklaren
Rijd even een tijd met je bougie of zelfs beter als je de oude bougie nog hebt dan kan ik even kijken of die er aangekoekt uitziet. Hierdoor kan je enigszins constateren dat de pakking lek is
Post automatically merged:

Zit echt een verse kit onder, heel de cilinder incl kop en zuiger zijn 230km oud
Post automatically merged:


Best mogelijk, hij rookt ook wel erg net na het opstarten, koelvloeistof kan dat verklaren
Roken is op zich geen probleem maar je moet goed opletten tijdens het gas geven of er een consistente stroom aan witte rook je uitlaat verlaat. Dit moet ook zichtbaar zijn als de motor op temperatuur is.
 
Rijd even een tijd met je bougie of zelfs beter als je de oude bougie nog hebt dan kan ik even kijken of die er aangekoekt uitziet. Hierdoor kan je enigszins constateren dat de pakking lek is
Post automatically merged:


Roken is op zich geen probleem maar je moet goed opletten tijdens het gas geven of er een consistente stroom aan witte rook je uitlaat verlaat. Dit moet ook zichtbaar zijn als de motor op temperatuur is.
Oude bougie kan ik helaas niet meer vinden, koelvloeistof tank is wel ineens leeg terwijl ik daar nooit problemen mee heb gehad. Voor zo ver ik me kan herinneren en voor zo ver mijn kennis gaat had hij wel beetje zwarte aankoek laag, denk dus idd lekke koppakking
 
inderdaad wat ik al dacht. uiteraard graag gedaan!! En succes verder.
Ik had gehoopt dat het probleem opgelost was, helaas…. Nieuwe koppakking zit er in en bougie blijft nu ook mooi droog, vonkt prima, maar toch wil hij maar niet starten. Na ong een uur stil laten staan ofz start hij en doet hij het voor 2 seconden en dat valt hij uit en krijg je hem ook niet meer aan, uur laten staan en dan doet ie t weer voor 2 seconden. Enig idee van welk probleem deze symptomen zijn?
 
Back
Top