aerox start niet meer na een avond stil staan

Hallo iedereen,

ik heb de afgelopen week een aerox gekocht uit 2012 met een lekkende uitlaat. hij startte en hij liep perfect. alleen maakte hij zo'n herrie dat ik ging kijken waar die lekte. De uitlaat bout was bij de cilinder afgebroken en heb dus geprobeerd de bout eruit te halen maar dat lukte helaas niet. heb een nieuwe cilinder ervoor gekocht en erop gezet. gestert met de nieuwe cilinder voor 10 seconden. liep prima en deed hem uit om er de volgende dag op terug te komen.

hij startte niet. helemaal niet.
  • krijgt vonk (mooi blauw en koffie bruin)
  • krijgt benzine, kijk foto hieronder cilinder is zeiknat
  • heeft meer dan genoeg lucht
  • goede compressie
heb ook remreiniger, wd40, deo gebruikt om in de carb af en toe te spuiten om te zien of die zou starten daarmee. niks. Geen teken van leven

ik heb dus een nieuwe carb gekocht. wel een goedkope. Mezoly carb van k parts. op zich niks mis mee hoop ik, maar hij krijgt dus alles. ik dacht misschien aan een massakabel maar zou die echt niet starten zonder??

zou de carb misschien zo verkeerd afgesteld zijn dat die niet zou starten met de nieuwe cilinder? hij startte daarvoor wel en liep prima dus het lijkt me sterk maar heb al veel geprobeerd

ik hoor graag of iemand nog ideeen heeft
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2021-11-14 at 22.59.17.jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-14 at 22.59.17.jpeg
    74.3 KB · Views: 12
Advertisement - register to remove this

Zonder massa kabel start ie niet. Die 10sec dat ie liep is waarschijnlijk op de remmenreiniger geweest. Carb eerst schoonmaken voor je hem nog probeert. En dan niet met wd40 remmenreiniger en deo he beunhaas. Wie maakt er nou zo een carb schoon, alles plakt aan elkar door de deo en remmenreiniger in ke cilinder is ook dom, want je zal ook wel geen olie op je nieuwe zuiger hebben gedaan voor de cilinder eroverheen werd geschoven? Met een beetje pech zit er al een mooie kras in je cilinderwand. Verder je cilinder ook niet vastgezet met een momentsleutel zeker?
 
Zonder massa kabel start ie niet. Die 10sec dat ie liep is waarschijnlijk op de remmenreiniger geweest. Carb eerst schoonmaken voor je hem nog probeert. En dan niet met wd40 remmenreiniger en deo he beunhaas. Wie maakt er nou zo een carb schoon, alles plakt aan elkar door de deo en remmenreiniger in ke cilinder is ook dom, want je zal ook wel geen olie op je nieuwe zuiger hebben gedaan voor de cilinder eroverheen werd geschoven? Met een beetje pech zit er al een mooie kras in je cilinderwand. Verder je cilinder ook niet vastgezet met een momentsleutel zeker?
Ik heb wel gewoon goeie 2 takt olie op alles gesmeerd, carb ga ik vandaag schoon maken maar de massa had ik gelezen zit toch gewoon op de e start, die werkt gewoon dus raar dat die wel werkt. Ik ga vandaag effe nog dingen proberen
 
Als hij brandstof krijgt en hij vonkt dan zou ik persoonlijk die cilinder er al weer af hebben ligge. Zeker aangezien hij eerst perfect liep en je alleen de cilinder hebt vervangen.
 
Zonder massakabel heb je geen gesloten electrisch circuit als ik het goed uitleg. Weet wel 200% dat jij zonder massa niet gaat starten
 
Back
Top