aerox harder laten lopen + meer trekkracht

tristanhe

Well-Known Member
hallo ,
heb hier een strd aerox in de schuur staan de vario ring is er uit en er zit een yasuni R onder, ook is de scooter volledig geimporteerd uit spanje waardoor ik een andere timing in mn cilinder heb, ook zit er nu een standaard vario en koppeling in. dit alles loopt nu rond de 90 kilometer.

nu is mijn vraag ik zou het leuk vinden als de scooter als een debiel zou trekken en iets harder op top zou niet erg zijn maar ook niet te veel zat te demken aan max 10 meer op top, wat zou ik er aan kunnen veranderen waardoor dit mogelijk word.

graag geen kwesties voor 70cc wat mijn budjet licht niet zo hoog miss rond de 150 a 200 euro .

alvast bedankt tris
 
Advertisement - register to remove this

Het buisje uit het filter halen / powerfilter, haalt allebei niks uit voor je topsnelheid.

Je zal gewoon een andere cilinder moeten halen.

Je kan een andere vario kopen, dan zal het misschien net wat mooier lopen, maar daar zal hij niet 100 van gaan lopen en 'debiel hard gaan trekken'
 
Andere vario+koppeling zal lekkerder gaan+ gele drukveer.

Zal natuurlijk niet als een debiel trekken, daarvoor zul je echt een 70 moeten hebben..
 
Als hij standaard goed afgesteld is, heb je er het maximale uit. Een andere vario haal je misschien een paar km/u meer op top uit, trekkracht verandert niet. Andere koppeling doet al helemaal niets.

Om echt merkbaar verschil te halen moet je een 70cc cilinder eronder monteren, met toebehoren. Alle andere wat je doet is zinloos, ga je niet merkbaar harder van optrekken. Laat staan "debiel hard" ;)

En mensen als je er geen verstand van hebt, hou dan gewoon je mond dicht. Aan adviezen als " je luchtfilter ontgrenzen " heeft niemand iets, daar die niet begrenst is, en je scooter er alleen maar slechter van gaat lopen als je er dingen uithaalt. Dan kan je er gelijk malossi race lucht bij in je banden pompen, en polini stickers voor verbeterde aerodynamiek op je scooter plakken.......

Die cilinder uit spanje zal waarschijnlijk gewoon een imitatie cilindertje zijn, of een verkooppraatje..
 
Klopt als een bus. En voor 150 a 200 euro moet dat zeker lukken. DR70 of iets vergelijkbaars heb je zeker voor dat geld, zal prima lopen met je Yas R en zal misschien max 10KM meer op top geven. Precies wat je wilt toch? Hij trekt dan misschien niet "als een debiel", maar in ieder geval harder dan alle stnd 50cc'tjes die er in je buurt rijden, no matter wat voor vario/koppeling/helm ze ook hebben. Enige min puntje is dat je carb dan wat klein is, maar opzich moet het goed gaan.
 
Oja daar had ik ook een vraag over. Als je 70cc neemt moet je dan ook een grotere carb nemen? Of maakt dat niet uit?
Als je een groter neemt merk je uiteraard wel verschil maar een std is niet schadelijk oid?
 
nee man daar is niks schadelijks aan, met een 12mm carb loopt zoon cilinder ook goed.
je kan altijd sparen voor een 17,5 maar groter moet je niet gaan op een untuned dr70.
 
Back
Top