Wat heeft meer koppel: gilardoni 65 w-poort of polini corsa 70

050conjo

Well-Known Member
wat zal het beste lopen met een sito plus
gilardoni 65 w poort
of
polini corsa 70?
het gaat om puch zip
zit alleen sito plus en malossi vario op
 
Advertisement - register to remove this

waarom zou ik de DR moeten nemen volgens jou dan melf?
die corsa is ook giet en een stuk sneller
het gaat me voornamelijk om power voor weelies
 
Corsa is hoogtoeriger, heb je niks aan met een Sito plus. Als je perse uit die 2 moet kiezen een w-poort zou ik denken. Veel koppel. Anders wat Melf zegt, een DR. Eventueel wat op koppel laten tunen.
 
oke dus corsa is te hoogtoerig om met sitoplus terijden?
want scooterzaak zei ja daat gaat wel lopen
en dat ik er zeker wel weelies mee kon maken
 
ja rijden zal het er wel mee.. dat doet het met alles wel...
en wheelies maken ook.. al ligt dat niet aan de scooter maar meer aan jezelf
 
een corsa is idd hoogtoeriger , een w-poort is iig erg laag getimed , ik heb het overigens nooit wat gevonden , voor dagelijks gebruik zou ik liever een gietijzer 70 nemen met een normale poort , de w-poort heeft ook totaal geen meerwaarde overigens.

een DR70 is goed , maar ook goedkoop en kan zeker veel koppel geven.

het is overigens jammer dat de meesten alleen de corsa leveren , juist de std giet70 van Polini is erg fel onderin , maar wil ook zeer snel lopen zonder aanpassingen. Ook met std uitlaat of andere vervangingsuitlaten zoals de Sito plus.
 
@ melf wat is de verschil tussen polini standaard giet 70 en die corsa dan?

en waarom vind je de gilardoni W poort niks?

en wil graag 1 van die 2 van die corsa kan ik krijgen voor 50 en die gila W poort voor 75 :p
 
ja gilardoni nieuwe en die corsa heeft 1 test rondje gemaakt van een kilometer of 2

maar volgens jou gaat is die corsa beter dan die gila W poort

met 12mm
malossi vario
sito plus
 
de w-poort voegt gewoon niks toe , het gaat om de poorthoogtes , met name de uitlaatpoort , deze is een stuk hoger van de corsa , waardoor het vermogen op een hoger toerental gaat liggen , wat icm een std uitlaat of imitatieuitlaat zoals sito niet beter is perse.

beide cilinder zulllen zeker wel goed lopen maar de w-poort zal het vermogen op een wat lager toerental afgeven en dus makkelijker oppakken , dus veel koppel op een lager toerental.

ik zou overigens wel uitkijken met gebruikte cilinder , dat met "hij heeft maar een paar km gelopen" staat overal tegenwoordig bij , maar heel veel cilinders die ik meet met die omschrijving zijn al vaak een eind heen , het kan er ook prima uitzien maar toch versleten of al een stukje minder zijn , dan vind ik het gewoon zonde van het geld.

kortom , als je zeker weet dat de w-poort nieuw is zou ik deze dan ook nemen!!
 
oke bedankt melf

ja ik ga dan voor de gilardoni W poort
deze is indd nieuw en als jij zegt dat het koppel geeft op een laag toerental is dat mooi voor weelies

bedankt voor de info deze kan wel dicht
 
@melf#50
ik kan nu ook een splinternieuwe dr70 goedkoop krijgen

jij raadde mij deze aan?
zou ik mijn zip hier ook auto wheelie mee maken?
heeft die DR ok veel koppel/power?
 
een zip maakt al bijna autowheelie met een goed afgestelde std cilinder met std uitlaat , laat staan met 70cc!!

een DR70 is mooi laagtoerig en bewezen goed!
 
ja die DR vond ik maar niks die had jonge op school op zn zip
kameraad had gilardoni gehaald dus haalde k mr die polini:p
die polini rijd veel beter als die DR romeel
 
Dat die Polini wat harder rijd maakt een DR cilinder niet meteen rommel hoor ? Dan is die Polini cilinder van jou ook rommel, want een 7t rijd harder. En dan is een 7t ook rotzooi, want een hayabusa rijd harder...
 
Back
Top