Heb ik een snor of brom cdi?

A.mm

New Member
Mijn cdi was laatst kapot gegaan en ben naar een scooterwinkel gegaan hij deed eerst een brom cdi er in en hij ging 48 toen een snor en hij ging 45 daarna heb ik en vario ring er in laten doen toen hij reed ging mijn scooter zogenaamd 35kmh maar wanneer ik erop rij gaatie 31kmh ik rij een people s snor als er nou een brom cdi in zit en een vario kan mijn brommer dan stuk?
 
Advertisement - register to remove this

Mijn cdi was laatst kapot gegaan en ben naar een scooterwinkel gegaan hij deed eerst een brom cdi er in en hij ging 48 toen een snor en hij ging 45 daarna heb ik en vario ring er in laten doen toen hij reed ging mijn scooter zogenaamd 35kmh maar wanneer ik erop rij gaatie 31kmh ik rij een people s snor als er nou een brom cdi in zit en een vario kan mijn brommer dan stuk?
Is dat een 8-pins cdi zoals bij de super 8 ?
Ik denk het wel want de people -s en de super 8 hebben het zelfde blok.
Dan kan ik je eventueel aan een ori variobus en cdi helpen.
Post automatically merged:

Is dat een 8-pins cdi zoals bij de super 8 ?
Ik denk het wel want de people -s en de super 8 hebben het zelfde blok.
Dan kan ik je eventueel aan een ori variobus en cdi helpen.
Nee, de scooter gaat dan niet stuk.
De variobus en de cdi zijn het enige verschil tussen de brom en snor.
Aangezien je er een ring in liet plaatsen, begrijp ik dat je 'm graag als snor rijdt ?
 

Attachments

  • 20220613_203923.jpg
    20220613_203923.jpg
    141.2 KB · Views: 15
  • 20220613_203939.jpg
    20220613_203939.jpg
    224.5 KB · Views: 12
Last edited:
Top bedankt man
Zwaardere rollen hebben geen zin als je ringen in de vario hebt.
Is er een manier hoe ik kan zien of het een snor cdi is? Wel groene kabel en heoveel kost een verdikte variobus ongeveer?
Die bus zal bij zandri ong 12 euro zijn, ex verzenden.
Cdi zijn er in alle soorten en maten.
Veel van de aftermarkt cdi's zijn regelrechte rommel, vervroegen slecht, of juist alleen maar.
Je kunt beter een goeie 2de handse originele op de kop proberen te tikken.
 
Zwaardere rollen hebben geen zin als je ringen in de vario hebt.

Die bus zal bij zandri ong 12 euro zijn, ex verzenden.
Cdi zijn er in alle soorten en maten.
Veel van de aftermarkt cdi's zijn regelrechte rommel, vervroegen slecht, of juist alleen maar.
Je kunt beter een goeie 2de handse originele op de kop proberen te tikken
Post automatically merged:

Dus ring eruit buis erin en wat bedoelje prc met vervroegen dat ze snel kapot gaan?
 
People s is hetzelfde.
Vooral geen zwaardere rollen want dan trekt hij niet meer op.
6,5 gram rollen, verdikte variobus en de ori snor cdi en dan loopt hij 35 a 37 op de teller.
Vreemd,
people s heeft blijkbaar een 6-pins, zie ik nu.
Raar want het blok is precies het zelfde. Dacht ik dan.

Maar toch : geen zwaardere rollen, de verdikte bus en zoek een ori cdi.
 
Post automatically merged:

Dus ring eruit buis erin en wat bedoelje prc met vervroegen dat ze snel kapot gaan?
Nee, niet dat ze kapot gaan.
De cdi regelt de ontsteking als het ware. Aftermarkt cdi's en dan vooral de goedkopere doen dat vaak slecht.
Dan loopt je brommer niet lekker.
Probeer ergens een goede ori snor cdi te vinden.
Post automatically merged:

das dus een snor cdi voor een super8
cdi

rollen zwaarder.
Je hebt nog gelijk ook. Wat die cdi betreft.
Maar zwaardere rollen zou ik nooit doen bij een snor omdat je dan bij lagere toeren de snaar al meteen bovenin duwt op de variateur waardoor hij dus slechter gaat optrekken. Tenzij je naar een grotere cilinder gaat wat ik dan weer niet aanbeveel op een snor.
En of er nu een verdikte bus of ring in de vario zit, is precies te vinden op zandri op de technische tekeningen.
 
Last edited:
toen een snor en hij ging 45 daarna heb ik en vario ring er in laten doen toen hij reed ging mijn scooter zogenaamd 35kmh maar wanneer ik erop rij gaatie 31kmh
Ik heb hierboven niet alles bestudeerd maar je hebt nu de snor-cdi erin.
Zonder varioring loopt hij 45. (Is dit op de snelheidsmeter van de scooter of GPS?)
Met varioring loopt hij 31 dus die varioring brengt de snelheid met 14 kmpu omlaag!!!
(Heb je geen overtoeren?)
Je wilt naar 34 neem ik aan om onder de wok-grens te blijven.
Waarom zet je er niet gewoon een dunnere varioring in, of heb ik iets gemist in de posts hierboven?
 
Geen idee, dat ligt eraan welke dikte er nu in zit en dit moet je gewoon uitproberen.
Maar als die ring de snelheid met 14 kmpu omlaag haalt moet dit toch een behoorlijke dikke zijn.
Nogmaals, maakt je snorretje bij 31 kmpu en deze varioring geen overtoeren?
En even voor mijn beeldvorming, de snor cdi die de dealer erin heeft gezet was dit een originele van Kymco of een after market cdi?
Verder indien dit laatste is dit een 25 kmpu versie of een 35 kmpu versie?
 
Last edited:
Geen idee, dat ligt eraan welke dikte er nu in zit en dit moet je gewoon uitproberen.
Maar als die ring de snelheid met 14 kmpu omlaag haalt moet dit toch een behoorlijke dikke zijn.
Nogmaal maakt je snorretje bij 31 kmpu en deze varioring geen overtoeren?
En even voor mijn beeldvorming, de snor cdi die de dealer erin heeft gezet was dit een originele van Kymco of een after market cdi?
Verder indien dit laatste is dit een 25 kmpu versie of een 35 kmpu versie?
Ik weet niet of hij overtoeren maakt die hij er uit heeft gehaald was wel orgineel maar de nieuwe staat niks op gewoon een zwarte blok met groene stekker ik weet niet of het een 25 of 35 is
 
Nee, niet dat ze kapot gaan.
De cdi regelt de ontsteking als het ware. Aftermarkt cdi's en dan vooral de goedkopere doen dat vaak slecht.
Dan loopt je brommer niet lekker.
Probeer ergens een goede ori snor cdi te vinden.
Post automatically merged:


Je hebt nog gelijk ook. Wat die cdi betreft.
Maar zwaardere rollen zou ik nooit doen bij een snor omdat je dan bij lagere toeren de snaar al meteen bovenin duwt op de variateur waardoor hij dus slechter gaat optrekken. Tenzij je naar een grotere cilinder gaat wat ik dan weer niet aanbeveel op een snor.
En of er nu een verdikte bus of ring in de vario zit, is precies te vinden op zandri op de technische tekeningen.
maar... als ik me niet vergis zit bv in een kymco snor vaak 11 gram.
mn maat heeft een agility snor met 11 grams rollen die zijn nog origineel.
optrekken doen originele snor dingen toch niet echt..
 
maar... als ik me niet vergis zit bv in een kymco snor vaak 11 gram.
mn maat heeft een agility snor met 11 grams rollen die zijn nog origineel.
optrekken doen originele snor dingen toch niet echt..
De super 8 snor die ik hier had, helemaal origineel, trok anders lekker op en rap naar de 35.
Dus met verdikte variobus, 6,5 gram en ori snor cdi.
Zo'n snor cdi knijpt 'm natuurlijk behoorlijk af op toeren, TE lichte rolletjes werken dan niet lekker.
Bij de super 8 snor, zijn 6,5 grams rolletjes ori, zal bij de people s niet veel schelen.
Post automatically merged:

Geen idee, dat ligt eraan welke dikte er nu in zit en dit moet je gewoon uitproberen.
Maar als die ring de snelheid met 14 kmpu omlaag haalt moet dit toch een behoorlijke dikke zijn.
Nogmaals, maakt je snorretje bij 31 kmpu en deze varioring geen overtoeren?
En even voor mijn beeldvorming, de snor cdi die de dealer erin heeft gezet was dit een originele van Kymco of een after market cdi?
Verder indien dit laatste is dit een 25 kmpu versie of een 35 kmpu versie?
Op " technische tekeningen " op Zandri, kun je precies zien welke rollen en varioring/bus er standaard in zitten.
En aftermarkt cdi's zou ik vermijden, tenzij het van een performancemerk is.
 
Dus ring eruit buis erin
Waarom zou men dit doen.
Men is dan niet meer flexibel en is nog duurder ook.
Met een losse varioring kun je de snelheid en beetje fine tunen door de ring iets dikker of dunner te kiezen, met een bus met opstaande rand (wat jullie een verdikte bus noemen) valt niks meer te tunen, de minimale afstand van de variohelften ligt dan vast.
Maak je hem helemaal origineel met de juiste rolletjes, variobus en cdi, loopt de snor maar 25kmpu en dat is niet de bedoeling dacht ik zo.
Voor wat de CDI en de juiste vervroegingscurve betref ben ik het wel eens met @Cojones .
 
Back
Top