Wat voor gereedschap heb ik nodig voor onderhoud

Daveyyb

New Member
ik wou onderhoud gaan doen aan mijn scooter maar de gereedschap die ik nu heb past wel maar kan de bouten niet los krijgen want die zitten veels te strak. Ik heb alleen een boormachine en een schroeven draaier op dit moment.
 
Advertisement - register to remove this

Dopsleutels
Inbussleutels
Voelermaatje
Borstels staal
Varioblokeer sleutel
Tangetjes en klein prul
Vliegwiel/koppeling blokeersleutel
Bougiedop of verlengde dopsleutel
Remreiniger, Kruipolie, Kopervet, lagervet...
Sleutels (liefst wat diverse soorten van steek/steek, steek/ring, ringzwaan).


Hier kun je dan alle basis onderhoud mee doen. Als je goedkoop wilt bestellen dan is Alibaba een optie en 2e hands sleutels zijn er vaak genoeg en wellicht via dit forum.
 
Last edited:
Heftafel, slagmoersleutel, compressor, tangen, injectiespuit, trechter, maatbeker, doeken, papierrollen, remmenreiniger, kruipolie (imal), zaklamp, werkplaatshandboek, garagezeep, plateau krik, spanbanden. etc.
 
Last edited:
En een goede Radio en een koelkast in de werkplaats.
Je geeft nu half advies, je vergeet de joggingbroek, witte sokken en badslippers :innocent: Persoonlijk vind ik dat je ook een oude kalender moet hebben van Bulthuis of Lasolek (liefst een bedrijf wat niet meer bestaat). met mooie vrouwen er op, maar voor de twijfelaar of vrouwen mag het ook een kalender van de brandweer zijn.
 
Het curver-tijltje om olie op in te op vangen en net zo ver niet meer uit de weg zetten, onder het mom van: dat schudden we straks in de fles en daarna alsnog omschoppen over de vloer voor dat het in de fles zit, mag natuurlijk ook niet ontbreken :yum:
 
En doe een cursus; "Omgaan met teleurstellingen".
Post automatically merged:

Dit is ook wel handig om de remmen te ontluchten of bij te vullen op een makkelijke manier.
Te koop voor rond de 3 a 4 euro op aliexpress.

View attachment 72136
Wij hebben zo'n set van HBM.
hbm-233-25.jpg-1200x600-efd21ebc88.jpg
 
Back
Top