Howto Chinese Gy6 Scooter een poos zonder olie (stuk)gelopen. Heb nu een raar geluid.

Orbituser123

Uses Orbit
Nu komt er een raar tikkend/ratelend geluid uit het motorblok. (Olie inmiddels aangevuld). Ik heb een audio-opname waar het geluid heel goed op te horen is. Kan iemand mij helpen? Ik ben naar de scooterzaak geweest en zeggen dat het 500 euro gaat kosten om te repareren. Dit is natuurlijk waarschijnlijk bullshit dus ik wil het zelf proberen op te lossen. Kan iemand mij helpen? KLIK HIER VOOR GELUID ik ging eerst naar de rechterkant en toen naar de linkerkant van de scooter.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nu komt er een raar tikkend/ratelend geluid uit het motorblok. (Olie inmiddels aangevuld). Ik heb een audio-opname waar het geluid heel goed op te horen is. Kan iemand mij helpen? Ik ben naar de scooterzaak geweest en zeggen dat het 500 euro gaat kosten om te repareren. Dit is natuurlijk waarschijnlijk bullshit dus ik wil het zelf proberen op te lossen. Kan iemand mij helpen?
nee, jij hóópt dat het bullshit is, maar zonder een blok olie laten lopen en dan bijvullen en denken dat het weer goed komt is pas bull shit.
sorry voor de reality-check.
ander blokje (goed gebruikt?) is goedkoper.
 
Ah, daar kan ik dus al bij zonder mn scooter helemaal uit elkaar te halen! Toch?
ik weet niet hoe jouw buddybak in elkaar zit, een vriend van me (met een chinese retro) klaagde over "halve scooter uit elkaar halen", bij m'n Kymco zijn het 4 bouten en de hele buddybak incl buddy ligt eraf en heb ik àlle ruimte.
 
ik weet niet hoe jouw buddybak in elkaar zit, een vriend van me (met een chinese retro) klaagde over "halve scooter uit elkaar halen", bij m'n Kymco zijn het 4 bouten en de hele buddybak incl buddy ligt eraf en heb ik àlle ruimte.
Ik heb een agm vx50 model. Dus er zit een kapje voor mijn cilinder kop. Ik denk dat het wel een priegelwerk word.
 
dat is ongeveer hetzelfde als de GTS Toscana van m'n schoonpa: kijk ook eens of en hoe je er onderlangs bij kan. volgens mij heb ik de bougie er deels onderlangs uit gedraaid daar.
 
Link werkt bij mij niet, opent een pagina met de tekst: 'gone'.
Bij een retro kom je er lastiger bij, maar kan idd gewoon met alleen de buddybak eruit.



Kan je niet ook nog even langs een andere scooter zaak gaan?
 
Link werkt bij mij niet, opent een pagina met de tekst: 'gone'.
Bij een retro kom je er lastiger bij, maar kan idd gewoon met alleen de buddybak eruit.



Kan je niet ook nog even langs een andere scooter zaak gaan?
Post automatically merged:

Hier nogmaals de link. Ik ga zaterdag die kleppen proberen te stellen dan denk ik. Ik hield mijn telefoon tijdens de opname aan de rechterkant bij de uitlaat en aan de linkerkant bij de carterkap.
 
Back
Top