chinese scooter

sroney

Well-Known Member
even voorstellen, ik ben jelle 41 jaar en heb voor mijn stiefdochter een goedkope chinese scooter gekocht om op te knappen en op te rijden als ze 16 is.
ik ben zelf met brommers en crossmotoren begonnen en nu uiteraard motoren, suzuki gsx-r 750, geheel verbouwd.
mijn vraag is de volgende:
het is een fosti retroscooter met een 4-takt blok
nu zit er op de cilinderkop een buisje met slangen naar de luchtfilter en een vaag leeg potje aan het frame, heeft dit een functie? of kan je het gewoon afdoppen (egr klep auto) warme lucht in de carb lijkt me nooit goed.
ik hoor het wel.
 
Advertisement - register to remove this

Met die chinese troep sta je altijd voor verrassingen. Het enige wat ik kan bedenken dat het waarschijnlijk is als een soort "carburateur" verwarming, ter voorkoming dat de gasschuif bevriest als het vrij koud is.
 
kwam op het net tegen dat t voor de emissie eisen gedaan werd, hoopte hier ervaringen te horen, scooter is niet veel chinees meer aan, remmerij van ktm frame opnieuw gelast, skf lagers. Blokje heeft 20.000 gelopen, kan nooit heel slecht zijn dan. maar hou niet van buisjes en slangen naar t luchtfilter
 
Op de foto links een paar slangen met een luchtpomp ertussen. Dat is het secundairlucht systeem. Op de foto rechts een chromen buis met een reed valve op het uitlaatkanaal. Laat zowiezo de pomp hangen incl slang richting het blok anders krijg je een raar geluid. Of las het kanaal dicht in de kop/stop er een dichte pakking tussen.
 
Op de foto links een paar slangen met een luchtpomp ertussen. Dat is het secundairlucht systeem. Op de foto rechts een chromen buis met een reed valve op het uitlaatkanaal. Laat zowiezo de pomp hangen incl slang richting het blok anders krijg je een raar geluid. Of las het kanaal dicht in de kop/stop er een dichte pakking tussen.
bedankt! t lasapparaat dr weer bij. de onderdelen voor t blok kosten gelukkig niet veel
 
Back
Top