handrem vergeten :( erg?

Haagze sf2

F0rum psycholoog
Ik heb vandaag eindelijk me sjeesbewijs gehaald :eek:
nou de hele avond zitten scheuren met de auto van me pa 8)
rij ik net van me vriendin der huis naar mij huis kom ik na 4 km der achter dat ik de handrem der 4 km der op het laten zitten dus stonk naar rubber :rolleyes: is dit erg??
hij werkt wel nog gewoon :)
Me pa weet van nixs, kan hij hier achter komen :rolleyes: O-)
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk remvoering verbrand (glaazig geworden) kan problemen geven bij remmen (achter) er moet namelijk meer druk op de voering worden uitgeoefend voor dezelfde remming meestal als de auto vrij nieuw is kun je dit als het niet te erg is nog wel oplossen door het opschuren van de voering.

PS dit is beetje afhankelijk van het type auto, wat ik omschrijf geld voor autotjes met trommelrem achter waarvan de parkeerrem door dezelfde segmenten als die van de normale remming tot stand komt.

PS ook voor autotjes met schrijven enz enz is het gewoon niet zo best hoor maar zet eventjes het type auto neer ;)
 
als je schijfrem achter heb, zijn de handremvoeringen een beetje gaan slijten, of zijn inmiddels versleten, als je trommels achter heb, zijn het de remvoeringen, moet je kijken of de handrem het goed doet, of hij niet te zwak voelt, dan zijn ze goed, anders moet je naar ed garage gaan om t na te laten kijken/afstellen

Veel succes!

BTW, handremvoeringen zijn niet hetzelfde als de remblokken bij een schijf, deze voeringen zitten in het binnenste gedeelte van ed schijf, deze kan je nu dus ook niet zien!
 
Originally posted by SF2CB
BTW, handremvoeringen zijn niet hetzelfde als de remblokken bij een schijf, deze voeringen zitten in het binnenste gedeelte van ed schijf, deze kan je nu dus ook niet zien!

dat is niet altijd zow, de hand rem wil ook welles op de klauw zitten..
 
Mijn mama rijd wel vaker met de handrem weg, maar het hoeft geen probleem zijn.
Vond jij zelf dat hij op de terugweg nog hetzelfde remde? Zo ja, dan zal er niks aan de hand zijn.
Maar als je het aan je pa brengt op een lacherige manier dan zal er verder toch ook wel niks aan de hand zijn denks.
 
Je kunt nu een gratis remmentest laten doen bij de kwikshit. Mischien een goed idee?

Grappig verhaal trouwens :)
 
Originally posted by Joost@aerox
hehe en jij maar denken tering wat is die bak traag 8P

zeg jij nou maar nix want volgens mij had jij net ook de handrem er nog op staan bij de ride van men ma :p
 
Ik zou het inderdaad even melden en nakijken, er bestaat een kans dat het zo heet is geworden dat je remvoering kan gaan loslaten, en als dat gebeurd wil je achterwiel niet meer zo :)

De gemiddelde huisvrouw gebeurd dit 1 keer per jaar ofzo, maar ik neem bij mezelf altijd het zeker voor het onzekere.
 
Back
Top