vastgevroren handrem

wat er gezegt wordt, half uur voorverwarmen...

Denk dat je weinig keus hebt? Straalkachel onder te auto doen?
 
lbontius said:
BS, hoe hoger de versnelling hoe moeilijker het gaat he |( +ralf+ :rolleyes:

In z'n 1 heeft hij veel hogere compressie, vandaar dat je hem ook altijd moet aanduwen in zijn 1 en niet in zijn 2 :#

Het beste is hem in zijn achteruit zetten ;)
 
Is dit alleen bij een auto zo of bij alle schakelende voertuigen ?

Kan me herrineren dat me dealertje ooit vertelde dat ik me am6 in zijn 2 moest aanlopen :S ..

- Btw als je stroom hebt @ parkeerplaats.. zo`n electrostraal kacheltje er een half uurtje onder :p ?

- Probeer een Was straat te zoeken ( Als je het red rijdend op de handrem ) en laat je auto even wassen.. is lekker warm water dus mss werkt het.. ( Menukeuze 5 : Onderwas ) :p

succes :D
 
hihi compressie blijft altijd gelijk ... hij bedoeld dat je een auto SOEPELER kunt duwen in zijn 2 versnelling tov zijn 1e versnelling...
 
Als je het tegen mij hebt robin...

Het is me ooit uitgelegd... en wtf boeit het :D baksteen op je rempedaal denks 8P !!
 
RobinV said:
Vertel mij maar is, waarom je hem anders in zijn 2 i.p.v 1 zet..

Dan is de overbenging naar de wielen anders als in de 1, in de 1 zul je meer slippen dan vooruitkomen :!

beetje gaar uit te leggen :D
 
Ralf said:
Gewoon rijden, fikt vanzelf los.

niet dus.... je handrem blijft gewoon aangetrokken en je remblokken dus ook en als je zo gaat rijden voor een tijdje dan branden je remblokken en je schijven (of trommels) gewoon op. ik zou ff voordat je naar r'dam oid gaat ff langs de garage gaan (zijn meestal vanaf 8 uur 's ochtends open) om ze ff in te laten ontdooien, inspuiten en aftapen dan heb je er geen last meer van! en in het vervolg idd in de versnelling zetten met koud weer ipv de handrem. oorzaak hiervan: het rubber van je handremkabels is gescheurd, water erin en dit is dus bevroren. maar iig niet te lang mee gaan rijden anders heb je dus kans dat je remblokken in de fik vliegen en dat wil je niet meemaken!!!
 
[L.&.F.U.RT]JB said:
Als je het tegen mij hebt robin...

Het is me ooit uitgelegd... en wtf boeit het :D baksteen op je rempedaal denks 8P !!

Als je er een baksteen op legt krijg je hetzelfde effect.
Als met de handrem.

Spuit ff wat van die ruitenwisser ontdooier erop.
Of iets anders van alcohol.

succes.
 
RobinV said:
In z'n 1 heeft hij veel hogere compressie, vandaar dat je hem ook altijd moet aanduwen in zijn 1 en niet in zijn 2 :#

Het beste is hem in zijn achteruit zetten ;)

Aanduwen in zn 2 hoor. Anders zit je gelijk met je hoofd tegen het raam.
 
Ralf said:
Gewoon rijden, fikt vanzelf los.
Wat een voorbeeld ....
dit is dus het laatste wat je moet doen. omdat je remsegmenten niet vast zitten maar je kabels....

verder moet je in princiepe nooit je handrem gebruiken maar gewoon je auto in zen 1 of D laten staan..
 
als je de auto in de 1e drukt dan moet hij meer toeren draaien bij bijv 5km/h dan dat je hem in de 2e versnelling drukt. Dus minder toeren = makkelijker drukken :) !:
 
oke na een half uur er met een hamer op timmeren is eentje lossprongen :D
de 2e na een uur nogsteeds niet. stoomeend opgehouden, alles gestoomt, nog nix,
muurvast.
daarna tog nog maar door gaan timmeren, schoot ie de helft los.
toen ben ik maar gaan rijden want t begon aardig laat te worden.
nu ben ik weer thuis, en rem is helemaal los :)
kortom, geen handrem-gebruik meer voor mij.
 
Back
Top