[GVT] Sprint Puch Maxi

@ OST-Puch: Hmm, goed ik zie de voordelen niet egt. Als ik de KX Cilinder er zo op zou leggen kom ik idd op 196 graden. Deze is door wat aanpassing terug gelegd op 186 en moet geen problemen gaan geven :)

@ Rest: Thx

Gerben :*
 
weer een kx puch erbij:p
erg netjes die carters en het wordt vast wel wat
k heb je ngo gesien met gilard op jubbega
en k hoop je dit jaar ook te zien met de puch

succes


najah volgend sprint seizoen:p
 
hoi gerben erg nette carters alleen je hebt het verkeerde type carter genomen zag ik. op de foto van jou carters is tezien dat het achterste tandwiel in het blok van jou is maar aan een zijde in het blok gelagerd..
die andere kant gaat geheid op het aluminium in vreten of ga je daar nog een lager passing in maken??? het zal misschien ene paar sprints goed gaan maar echt ideaal lijkt het me niet greetzzz
 
@ JRT PUCH: Ik denk dat dit wel meevalt, aangezien dit gedeelte tog helemaal in de olie draait. Mocht tog blijken dat het idd uitvreet dan kan ik er altijd nog een een lagerpassing in frezen.

Maargoed heb hier bij mijn vorige sprintertje eigenlijk ook nooit last van gehad, de praktijk zal het misschien bevestigen.

Gerben :*
 
hoi gerben erg nette carters alleen je hebt het verkeerde type carter genomen zag ik. op de foto van jou carters is tezien dat het achterste tandwiel in het blok van jou is maar aan een zijde in het blok gelagerd..
die andere kant gaat geheid op het aluminium in vreten of ga je daar nog een lager passing in maken??? het zal misschien ene paar sprints goed gaan maar echt ideaal lijkt het me niet greetzzz


dit valt wel mee , de sprints zijn maar heel kort , en vergeet niet dat ipv een lager dat de as op een filmpje olie loopt wat dus heel stevig is, waarschijnlijk zal een lager wel net iets lichter lopen waarschijnlijk...
 
@ melf #50: Bedankt voor de bevestiging.

Daarnaast wil ik even mededelen dat jullie deze week geen grote updates meer moeten verwachten. Ik heb morgen weer tentamens, Donderdag & Vrijdag moet ik werken, En het weekend ben ik weg ivm 18 jarige Huwelijk van m`n ouders:)

Mss dat het nog net lukt om deze week ff die carters af te persen, zo niet dan gebeurd dit allemaal volgende week.

Gerben :*
 
echt vet projectje , heb ooit met de puch van men vriend liggen experimenteren altijd leuk geweest. Echt mooi nog veel suc6.
hoe heb jij de krukas slag gewijzigd ? Met een plaat? zo heb ik het gedaan @ lc wallaroo
 
@ 72: Mijn krukas slag is niet gewijzigd. Dit omdat dit niet toegestaan is volgens de reglementen van de friese brommersprint competitie.

Ik rijd dus in wezen met een 45,8mm slag Cilinder op een 43mm slag Maxi as.

Hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben?

:* Gerben
 
Last edited:
echt vet projectje , heb ooit met de puch van men vriend liggen experimenteren altijd leuk geweest. Echt mooi nog veel suc6.
hoe heb jij de krukas slag gewijzigd ? Met een plaat? zo heb ik het gedaan @ lc wallaroo

je slag verander je alleen maar door de krukas te veranderen , alleen daardoor kun je de slag veranderen..
 
@ 72: Mijn krukas slag is niet gewijzigd. Dit omdat dit niet toegestaan is volgens de reglementen van de friese brommersprint competitie.

Ik rijd dus in weze met een 45,8mm Cilinder op een 43mm Slag.

Hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben?

:* Gerben


48,5mm neem ik aan ?:p Wij rijden met 48,6 en Ronald Puch heeft een 48,4mm zuiger.

Leuk zuigertje heb je trouwens gevonden, waar was die oorspronkelijk voor ?
 
@ ABT: Ik bedoelde met 45,8 de originele slag van de KX Crosser. Ik zelf rijd met een Hebo zuigertje afkomstig van een Manston Cilindertje. Boring is dus 47,6. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat er in deze maat veel zuigers te krijgen zijn.

Hebben jullie het blokje al draaiende8)? Veel succes ook,

Gerben:*
 
@ melf #50: Achja, in dat kleine verschil zal vast geen berg vermogen verstopt zijn 8)

Denk zelf dat ik het tog niet zo goed voor elkaar krijg als Mario & ABT, maargoed ik doe mijn uiterste best. Daarnaast blijft het gwn puur voor de hobby en ben ik lkkr bezig. Ik hoef niet persee de nummer 1 te worden, een plekje bij de eerste 6 bijvoorbeeld zou ik al heel erg fijn vinden :)

Gerben :*
 
ik denk wel dat 3,25 cc wel wat uitmaakt hoor , het zijn de kleine beetjes die het m kunnen doen soms...

zijn er wel 6 puch sprinters dan? :*
 
@ melf #50: Nja ik denk niet dat het veel moet uitmaken. Het zuiger assortiment in 47,6 is heel uitgebreid. In grotere maten word het al weer wat minder. Wat ik bedoel te zeggen is dus, je kan wel 3cc meer hebben, maar dan moet je ook degelijke zuigers kunnen bemachtigen.

Maargoed dat is niet de rede wrm ik het gedaan heb. Dit was in mijn ogen gwn een goede oplossing omdat ik vorig jaar voor mijn Gilardoni Cilindertje veel problemen gehad heb met overmaat zuigers in 47mm. Dit zou geen probleem moeten zijn, maar tog is dit goed misgegaan.

En er zijn genoeg deelnemers in de automaat klasse hor melf. Niks voor jouw trouwens met de Tomos8)?

Gerben :*
 
nee, maar ik heb ook geen automaat Tomos ;)

ik gebruik overigens voor mijn Tomos een 47mm zuiger van Gilardoni , welke overmaat was je toen nodig dan? (goeie) 47mm zuigers zijn iig wel moeilijk aan te komen iig ..

maar ik ben ook niet bang dat dit niet bruut gaat lopen hoor :)
 
Std zuiger in een Gilardoni is met een L-veer. Nu is dit geen probleem, maar er is toen is een bronze bus in de cilinder gedraaid ivm detonatie. De L-veer liep toen precies op het bronze randje wat zorgde voor Compressie verlies. Toen ben ik over gestapt op een 47mm Vertex zuiger.

Daarna aan een overmaatje toe, Het verhaal rond Vertex zat een betje raar, want hadden in Nederland geen egte importeur of iets dergelijks en dus kon ik hier niet aan komen. Toen uiteindelijk overgestapt naar een 47mm Corsa zuiger met 2 veren, waarvan de bovenste veer wel lager lag als de L-veer van de originele zuiger en het dus wel kon.

Vertex zuiger had ik een toen in een A zuiger, was dus op zoek naar een B of C.

Gerben
 
Back
Top