Omdat ik alweer heel wat jaartjes aan motorcross doe weet ik dat er standaard geen losse binnenkop inzit. De enigste oplossing hiervoor een een VHM kop kopen waarbij je zelf de verbrandingskamer aan kan passen, helaas is dit een vrij prijzig grapje. Een VHM kop voor een 250cc (waar ik op het moment mee rijd) kost al een beschaafde 300 euro.
De groeten..
dit is zeker niet de enige oplossing.
zelf kopjes draaien kan ook.
zitter er btw bij dit type cilinders ook poorten vanuit het membraan naar de spoelpoorten? ik heb wel eens KX80 cilinders in de handen gehad en die hadden dit , vroeg me wel af of dit std was of niet.
zijn iig mooie cilindertjes , ik heb zelf weleens vaker op een KX80 gereden , superfel spul dus deze cilinder als basis moet goed zijn :*
nou wil ik niet flauw doen, maar vhm is niet de enige die dit doet. Aangezien ik ook met dit project bezig, alleen gebruik ik niet een kx 80, maar een kx65.Het kan wel zo zijn dat voor de kx80 dit niet gemaakt word, omdat het een verouderd type is. Maar voor de nieuwe types worden ze wel gemaakt. Kostte mij 200euro en losse blinde kopjes iets van 40 euroOmdat ik alweer heel wat jaartjes aan motorcross doe weet ik dat er standaard geen losse binnenkop inzit. De enigste oplossing hiervoor een een VHM kop kopen waarbij je zelf de verbrandingskamer aan kan passen, helaas is dit een vrij prijzig grapje. Een VHM kop voor een 250cc (waar ik op het moment mee rijd) kost al een beschaafde 300 euro.
De groeten..
nou wil ik niet flauw doen, maar vhm is niet de enige die dit doet. Aangezien ik ook met dit project bezig, alleen gebruik ik niet een kx 80, maar een kx65.Het kan wel zo zijn dat voor de kx80 dit niet gemaakt word, omdat het een verouderd type is. Maar voor de nieuwe types worden ze wel gemaakt. Kostte mij 200euro en losse blinde kopjes iets van 40 euro
De reden waarom ik voor een kx65 gekozen heb: de slag voor zo'n kx65 is korter dan een puch. 41,6 om 43. Van kx80/85 zit dit volgens mij op 45. Het voordeel is dus dat je de cilinder niet hoeft af te draaien, wat automatisch in houd dat de poorten omhoog komen. Aangezien een automaat het beste wat lager in de graden kan zitten, kwam dit goed uit. Verder had de oud-eigenaar van de cilinder een carb. nodig(die ik dus had) en zodoende hebben we geruild. Ik had de mazzel dat hij al opgeboord was en verder is dus zo'n cilinder bijna plug en play.@ Melf: Nja je hebt gelijk ja, ik zat even iets te moeilijk te doen :*
@ Ericsnor: Thx
@ S-B-T Lc-Spirit: Bedankt
@ OST-Puch: Vanwaar jouw keuze voor een KX65 Cilinder? Neem aan dat je dit jaar gwn weer het Friese Kampioenschap gaat rijden?
Ennu jongens, ff genoeg over cilinderkopjes nu. Houd het een btje netjes 8)
Gerben
De reden waarom ik voor een kx65 gekozen heb: de slag voor zo'n kx65 is korter dan een puch. 41,6 om 43. Van kx80/85 zit dit volgens mij op 45. Het voordeel is dus dat je de cilinder niet hoeft af te draaien, wat automatisch in houd dat de poorten omhoog komen. Aangezien een automaat het beste wat lager in de graden kan zitten, kwam dit goed uit.
Aad dat valt mij dan weer vies van jou tegen. En het ergste is nog dat ik mij hier druk om maak ook. Ik houd mij aan de omrekentabel van frits overmars. Verder geven FvdV, JRT,ST tuning mij gelijk. In het geval van een kx80 kom je op 194gr en met een kx65 kom je op 185grÉén klein tipje: Ga je eens verdiepen in cilindertimingen uitrekenen