[GVT] Sprint Puch Maxi

Ziet er netjes uit voor zover ik kan zien. Hopelijk krijg je alles netjes aan het lopen zodat de VT Puch wat meer concurrentie krijgt:p
Succes ermee:)
 
@ Orrie!: Bedankt

@ Customize.MBK: Cilindertje moet zichzelf eerst maar eens bewijzen. Ik heb al zoveel moeten aanpassen om het uberhaupt passend te krijgen, daarnaast ook het een en ander moeten doen om de timingen weer redelijk te krijgen ivm. slagverschil. Het gaat er dus gwn om, het cilindertje goed afgestemt te krijgen op het automaat blokje.

@ Melf: Ik heb het kopje nog niet in mijn bezit, en durf het dus eigenlijk niet te zeggen. Mocht het om een losse verbrandingskamer gaan dan zal ik daar idd het een en ander mee proberen aangezien ik toch een draaibankje tot mijn beschikking heb.

@ Mario: Dat doet me goed om te horen. Maargoed ik doe mijn best, meer kan ik ook niet doen. Ik heb bijv. niet de luxe dat ik over een testbankje beschik. Ook ben ik nog steeds schoolgaand, en er hangt ook een financiel kaartje aan. Ik hoop volgend jaar nog wel een sprintje te trekken tegen de VT Puch :)
 
zitter er btw bij dit type cilinders ook poorten vanuit het membraan naar de spoelpoorten? ik heb wel eens KX80 cilinders in de handen gehad en die hadden dit , vroeg me wel af of dit std was of niet.

zijn iig mooie cilindertjes , ik heb zelf weleens vaker op een KX80 gereden , superfel spul dus deze cilinder als basis moet goed zijn :*
 
Omdat ik alweer heel wat jaartjes aan motorcross doe weet ik dat er standaard geen losse binnenkop inzit. De enigste oplossing hiervoor een een VHM kop kopen waarbij je zelf de verbrandingskamer aan kan passen, helaas is dit een vrij prijzig grapje. Een VHM kop voor een 250cc (waar ik op het moment mee rijd) kost al een beschaafde 300 euro.

De groeten..
 
Omdat ik alweer heel wat jaartjes aan motorcross doe weet ik dat er standaard geen losse binnenkop inzit. De enigste oplossing hiervoor een een VHM kop kopen waarbij je zelf de verbrandingskamer aan kan passen, helaas is dit een vrij prijzig grapje. Een VHM kop voor een 250cc (waar ik op het moment mee rijd) kost al een beschaafde 300 euro.

De groeten..

dit is zeker niet de enige oplossing.
zelf kopjes draaien kan ook.
 
zitter er btw bij dit type cilinders ook poorten vanuit het membraan naar de spoelpoorten? ik heb wel eens KX80 cilinders in de handen gehad en die hadden dit , vroeg me wel af of dit std was of niet.

zijn iig mooie cilindertjes , ik heb zelf weleens vaker op een KX80 gereden , superfel spul dus deze cilinder als basis moet goed zijn :*

Er zit idd een extra poort in de inlaat die in de spoelers uitkomt.

Cilindertje zit idd genoeg potentie in, kijk bijvoorbeeld maar is naar de VT Sprint Puch :)


@ Overige: Voorlopig wil ik het eerst netjes lopend krijgen, voordat ik ga experimenteren. Van de VHM kopjes was ik idd ook al op de hogend. Alleen het prijskaartje hieraan is erg hoog.

Zelf kopjes draaien is lastiger dan het lijkt, want je zit met de kanalen voor het koelwater.

Gerben :*
 
dat zou geen probleem moeten zijn , je kunt dat gewoon zo draaien dat het koelwater gewoon bovenin de kop komt , en dan gewoon op dezelfde manier als VHM koppies maken ,is ff wat werk maar superveel goedkoper :)
 
Omdat ik alweer heel wat jaartjes aan motorcross doe weet ik dat er standaard geen losse binnenkop inzit. De enigste oplossing hiervoor een een VHM kop kopen waarbij je zelf de verbrandingskamer aan kan passen, helaas is dit een vrij prijzig grapje. Een VHM kop voor een 250cc (waar ik op het moment mee rijd) kost al een beschaafde 300 euro.

De groeten..
nou wil ik niet flauw doen, maar vhm is niet de enige die dit doet. Aangezien ik ook met dit project bezig, alleen gebruik ik niet een kx 80, maar een kx65.Het kan wel zo zijn dat voor de kx80 dit niet gemaakt word, omdat het een verouderd type is. Maar voor de nieuwe types worden ze wel gemaakt. Kostte mij 200euro en losse blinde kopjes iets van 40 euro
 
@ Melf: Nja je hebt gelijk ja, ik zat even iets te moeilijk te doen :*

@ Ericsnor: Thx

@ S-B-T Lc-Spirit: Bedankt

@ OST-Puch: Vanwaar jouw keuze voor een KX65 Cilinder? Neem aan dat je dit jaar gwn weer het Friese Kampioenschap gaat rijden?


Ennu jongens, ff genoeg over cilinderkopjes nu. Houd het een btje netjes 8)

Gerben
 
nou wil ik niet flauw doen, maar vhm is niet de enige die dit doet. Aangezien ik ook met dit project bezig, alleen gebruik ik niet een kx 80, maar een kx65.Het kan wel zo zijn dat voor de kx80 dit niet gemaakt word, omdat het een verouderd type is. Maar voor de nieuwe types worden ze wel gemaakt. Kostte mij 200euro en losse blinde kopjes iets van 40 euro

Ik snap niet echt wat je bedoelt, eerst zeg je dat je niet flauw wil doen, en er meer zijn. En daarna begin je opeens dat ze voor nieuwe types nog wel gemaakt worden? Ze worden misschien niet meer gemaakt voor een kx80 (of een leverancier moet er nog op voorraad hebben, dat zou kunnen). Overigens had op de 1e bladzijde iemand een aanmerking, dat je ook zelf kopjes kan draaien, en daarvoor heb ik ook mijn excuses aangeboden dat ik dat vergeten was te noemen. Welke kopjes zijn er volgens jou dan nog meer zo in de handel? Er bestaan ook RR kopjes, alleen niet voor een kx80! Ik snap dus eerlijk gezegd je opmerking niet helemaal, want je zet ook neer dat ze voor de nieuwe types gewoon worden gemaakt, dat weet ik. Maar je leest toch ook nergens in mijn post dat ze niet meer gemaakt zouden worden??
Overigens de prijs waar ik het over had (300 euro) is voor een kx250, en die zijn dus duurder dan een kx65. Je kan zelf wel de binnenkop draaien als je dat soms bedoelt.
Excuses voor de offtopic.

De groeten..
 
@ Melf: Nja je hebt gelijk ja, ik zat even iets te moeilijk te doen :*

@ Ericsnor: Thx

@ S-B-T Lc-Spirit: Bedankt

@ OST-Puch: Vanwaar jouw keuze voor een KX65 Cilinder? Neem aan dat je dit jaar gwn weer het Friese Kampioenschap gaat rijden?


Ennu jongens, ff genoeg over cilinderkopjes nu. Houd het een btje netjes 8)

Gerben
De reden waarom ik voor een kx65 gekozen heb: de slag voor zo'n kx65 is korter dan een puch. 41,6 om 43. Van kx80/85 zit dit volgens mij op 45. Het voordeel is dus dat je de cilinder niet hoeft af te draaien, wat automatisch in houd dat de poorten omhoog komen. Aangezien een automaat het beste wat lager in de graden kan zitten, kwam dit goed uit. Verder had de oud-eigenaar van de cilinder een carb. nodig(die ik dus had) en zodoende hebben we geruild. Ik had de mazzel dat hij al opgeboord was en verder is dus zo'n cilinder bijna plug en play.
Het was de bedoeling dat de puch dit jaar al in genemuiden mee zou doen, maar door wat probleempjes met de koppeling en de inhoud van de verbrandingskamer, was hij nog niet prijswinnend.
Verder vind ik het leuk dat ook jij met zoiets bezig bent. Nog even en ze mogen de automatenklasse wel opdelen in een lc en ac-klasse.
 
De reden waarom ik voor een kx65 gekozen heb: de slag voor zo'n kx65 is korter dan een puch. 41,6 om 43. Van kx80/85 zit dit volgens mij op 45. Het voordeel is dus dat je de cilinder niet hoeft af te draaien, wat automatisch in houd dat de poorten omhoog komen. Aangezien een automaat het beste wat lager in de graden kan zitten, kwam dit goed uit.


Één klein tipje: Ga je eens verdiepen in cilindertimingen uitrekenen:p
 
iid, zonder te reken weet ik al wel dat jou timingen hoger komen, als je slag langer word
daarom heb ik voor een 75cc italkit gekozen om op mijn puch te bouwen, die heeft standaard al een slag van 43mm,

mar veel succes
 
Één klein tipje: Ga je eens verdiepen in cilindertimingen uitrekenen:p
Aad dat valt mij dan weer vies van jou tegen. En het ergste is nog dat ik mij hier druk om maak ook. Ik houd mij aan de omrekentabel van frits overmars. Verder geven FvdV, JRT,ST tuning mij gelijk. In het geval van een kx80 kom je op 194gr en met een kx65 kom je op 185gr
 
vandaag je karters gezien ziet er strak uit denk niet dat de rest een probleem vormt efe afpersen en kijke of er iets lekt krukasje was wel nice ! strak in het pak })

als ik weer eens tijd heb kom ik wel weer keertje langs!

jongens houw het beetje netjes lijk wel weer een ({! old school dis topic!{! )


GR jur
 
Back
Top