Custom Vespa Sprint velgen op een LX50

Cor_0182

New Member
Yooo, ik heb zelf een Vespa LX50 uit 2010. Hier wil ik graag een setje custom Maru's style velgen onder monteren. Past dat wel achter met het blok? En kan ik de standaarden dan wel gewoon gebruiken?
 
Advertisement - register to remove this

Wat zou een oplossing ervoor kunnen zijn? Behalve een blokswap, want dat is wel heel rigoureus. En als ik er een Sprint voorvork op zet en voor wel die velg eropzet, blijft de vespa dan stabiel?
Stabiel met rijden of op de standaard? Als je er.een sprint voorvork en wiel in zit hangt de scooter achterover daar word ie nooit stabieler van. Als je voor een sprintvelg wil op je huidige voorvork kun je je naaf ook laten afdraaien anders staat je wiel niet in het midden. Maar zou het lekker zo laten als je er zelf niet aan uit komt. Want als jij de naaf wegbrengt naar een bedrijf wat het voor je afdraaid en dan vervolgens de verkeerde kant afdraait ben je nog niks opgeschoten
 
Ik wil die voorvork van een sprint erop zetten omdat ik dat een S.I.P. teller van een vespa sprint kan aansluiten, dit vind ik er gaaf uitzien. Dan een Forged Carbon stuurkap van een sprint erop en dat is toch wel erg gaaf. Daarom zat ik te denken aan een sprint voorvork. Toch snap ik zeker wat je zegt. Ik heb op TikTok en Instagram wel andere mensen het zien doen en daarom dacht ik wel dat het kon. Het liefst heb ik dat de scooter stabiel op de bok staat, maar ook dat hij nog lekker stabiel rijdt. Zou je een S.I.P. teller op de LX50 voorvork kunnen aansluiten of is dat weer teveel gedoe met de kabelboom enzo. Ik had het idee om mijn LX50 enorm te gaan pimpen, eerst moet er geld verdient worden dus dat is ook niet onbelangrijk, maar ik dacht: Eerst even kijken of het wel kan:)
 
Allereerst, ben je echt zo boos? Kom op.
Ten 2e, ik stel hier een andere vraag namelijk of het mogelijk is om een S.I.P teller van een vespa sprint, op een LX50 te zetten...
 
Allereerst, ben je echt zo boos? Kom op.
Ten 2e, ik stel hier een andere vraag namelijk of het mogelijk is om een S.I.P teller van een vespa sprint, op een LX50 te zetten...
Ik ben niet boos, jij stelt en vraag en geeft grotendeels zelf de antwoorden omdat je het toch wil doen.
Nee, gaat over de wielen.
Als je dan weer een vraag over iets anders stelt kan je beter een nieuw topic openen.
Een LX is toch een beetje de basis scooter van Vespa, wij hebben er 3.
Maar een Sprint of Primavera zijn veel mooier, hebben we ook.
Dus waarom zoveel moeite en geld uitgeven om een LX op een scooter uit het hogere segment te laten lijken?
Dat geeft geen meerwaarde, het blijft een LX.
En die teller wordt ook niks.
 
Ik snap je punt over het ombouwen, mijn beredenering is als volgt: een vespa sprint of primavera zie je veel vaker dan een LX50, en een custom LX50 zie je helemaal nooit. Ik vind het persoonlijk leuker om een LX50 van een rug te hebben met dikke custom parts erop dan een sprint met ledjes en valbeugels. De prijs waarvan ik mijn LX50 helemaal custom van kan maken koop je net een nieuwe sprint met ledjes en valbeugels van.
Verder zijn de sprint en primavera nieuwere Scooters en is het dus logisch dat deze meer custom parts erop kunnen hebben. Maar dat was mijn punt niet. Ik weet dat ik het wil, en ik weet dat het kan. Alleen hoe, en tegen welke problemen ik aan zou kunnen lopen met stabilisatie enzo weet ik niet.
 
Een Sprint of Primavera begint bij (nieuw met k*t injectie) 4500 euro en dan is hij helemaal standaard.
Ga je daar nog beugels, rekjes en ledverlichting op zetten (en ook nog iets sneller laten lopen dan 45) dan kom je al gauw uit op 6000 euro.
Dan moet je die LX goud laten spuiten, weet ik een mooie bijnaam.
Afgelopen wek bij VIP scooters in Nieuwegein geweest, die stoppen er mee, daar staan mooie gouden koetsen, echt over de top.
 
Last edited:
Mijn complete optielijst, met wat ik er op wil zetten, kost ongeveer 5,5K inclusief aankoop van de lx50. Best leuk verschil met dikke gadgets dan voor dezelfde prijs;)
Inderdaad is het wel een beetje over de top, maar daarom ga ik stukje bij beetje dat ding opbouwen. Even voor een idee, zo moet 'ie ongeveer worden.
Screenshot_20230902-185137_Marktplaats.jpgScreenshot_20231104-112744_Marktplaats.jpg(deze voorvork en en spatbord setup)
Screenshot_20231104-112757_Marktplaats.jpg zo'n teller, die dus van een Sprint is.

Het is en blijft inderdaad "maar" een LX50. Maar toevallig wel 1 van de dikste van Nederland
 
Mijn complete optielijst, met wat ik er op wil zetten, kost ongeveer 5,5K inclusief aankoop van de lx50. Best leuk verschil met dikke gadgets dan voor dezelfde prijs;)
Inderdaad is het wel een beetje over de top, maar daarom ga ik stukje bij beetje dat ding opbouwen. Even voor een idee, zo moet 'ie ongeveer worden.
View attachment 73054View attachment 73055(deze voorvork en en spatbord setup)
View attachment 73056 zo'n teller, die dus van een Sprint is.

Het is en blijft inderdaad "maar" een LX50. Maar toevallig wel 1 van de dikste van Nederland
Met “ over de top” bedoel ik de scooters die VIP scooters nog kwijt moet.
Daar staan hele dure (opgeleukte) uitvoeringen.
Post automatically merged:

Ik had een Bitubo, nu deze van YSS.
 

Attachments

  • IMG_4153.jpeg
    IMG_4153.jpeg
    289.5 KB · Views: 6
Ik wil die voorvork van een sprint erop zetten omdat ik dat een S.I.P. teller van een vespa sprint kan aansluiten, dit vind ik er gaaf uitzien. Dan een Forged Carbon stuurkap van een sprint erop en dat is toch wel erg gaaf. Daarom zat ik te denken aan een sprint voorvork. Toch snap ik zeker wat je zegt. Ik heb op TikTok en Instagram wel andere mensen het zien doen en daarom dacht ik wel dat het kon. Het liefst heb ik dat de scooter stabiel op de bok staat, maar ook dat hij nog lekker stabiel rijdt. Zou je een S.I.P. teller op de LX50 voorvork kunnen aansluiten of is dat weer teveel gedoe met de kabelboom enzo. Ik had het idee om mijn LX50 enorm te gaan pimpen, eerst moet er geld verdient worden dus dat is ook niet onbelangrijk, maar ik dacht: Eerst even kijken of het wel kan:)
Kijk als je het wil is alles natuurlijk wel passend te krijgen. Pas nog een balhoofdbuis van een zip2000 in een Malossi runner vork geperst en gelast zodat ie perfect past in die zip. En als je het hele zooitje met een laser uitlijnt en zo goed kan opmeten hoeveel je de naaf moet afdraaien of wat dan ook. Wat je nog kan proberen is de schommelarm van een sprint op de vork van je lx te monteren. Dat lijkt me de makkelijkste oplossing en als het voor geen meter uitkomt is het ook zo weer teruggedraaid en kun je alsnog wat anders proberen. Ligt er vooral aan wat je eigen technische vaardigheden op dit gebied zijn of van de mensen om je heen. En wat je voor gereedschap en machines je kan gebruiken. Heb je een freesbank in de schuur dan kun je altijd wel wat afdraaien of frezen zodat het wel past natuurlijk. Maar heb je dat niet dan word het een heeeeeel lastig of heeeeel duur verhaal.
 
Back
Top