Custom Yamaha Neoss!

smiley

Sbo 2011 70B
Custom Yamaha Neos SBO11 70B

Hey allemaal!​


Hierbij maak ik ook maar eens een project page aan! Updates duren wat langer als andere projecten aangezien ik nog aan het revalideren ben van mijn operatie ten gevolge van een ongeluk!​



ik begin maar even met mijn scooterverleden:w​



ik werd 16,, kreeg een yamaha neos.. deze heb ik verbouwd naar neorox met een parelmoer kleur kappenset. helaas geen foto's meer door een pc-crash.​



de kleur begon me te vervelen en de scooter was niet WOUW genoeg,, hij viel niet genoeg op! dus gestript, gespoten, en wat nieuwe dingetjes! dat kwam in dit uit!​



[PR]http://static.scooter-freaks.nl/fotos/72477_1.jpg[/PR]​



[PR]http://static.scooter-freaks.nl/fotos/72477_3.jpg[/PR]​



1 november 2008,, ongeluk​



[PR]http://i49.tinypic.com/2n1rry1.jpg[/PR]​



[PR]http://i50.tinypic.com/vg7r68.jpg[/PR]​



nog best veel geluk gehad knie kapot,, vandaar me revalidatie,, ja een jaar later!​



nja toen weer een neos gekocht,, die omgebouwd naar deze!​



[PR]http://static.scooter-freaks.nl/fotos/82405_4.jpg[/PR]​



[PR]http://static.scooter-freaks.nl/fotos/82405_0.jpg[/PR]​



deze kappen gingen me vervelen en heb ik verkocht!​



scooter zoals die nu erbij staat!​



(fotos komen zo snel mogelijk!)​



oke, mijn plannen!​



Setup blijft een heel eind zo, alleen blok spuiten, uitlaatje keer opknappen en afstellen!​



setup:



Cilinder: Dr70 AC​



Uitlaat: Yasuni R​



Carters: Getuned op Dr70 ( BT)​



Krukas: Trd krukas​



Vario: MHR2005​



V-snaar: athena​



Koppeling: MHR Delta Clutch​



huis: stage 6​



vertanding: org.​



Kappen!​



Kappen zijn nu in gescheurde,, stukken missend, en gestraald/mat zwart gespoten toestand.​



Deze worden allemaal netjes afgewerkt en gespoten in de kleuren van de scooter die ik totall loss reed!​



veel mensen kennen me van deze scooter, vandaar de keus!​



verder is het gewoon het idee de scooter geheel af te breken, en alles weer helemaal fris in elkaar te zetten!:D




Updates zullen niet snel gaan! dit vanwege revalidatie en omdat ik niet voor elk schroefje een update uitbreng:w​




UPDATE 01-12-2009



Hey mensen,, even een kleine update, mensen hebben gevraagd naar een foto van de huidige staat van de scooter!​



vandaag vooruitstaande clamp opgezet, is nog wat te hoog maar komt nog goed! excuses voor niet de mooiste foto! morgen maak ik m schoon, plaats nog wat foto's maar maar er geen update van!​



2qa23y1.jpg



dat was 1, volgende: plan!​



ik wil me scooter dus compleet herbouwen! hierbij maak ik gebruik van een leenframe! zodat ik mijn frame netjes kan maken tot in de kleinste details! hierdoor kan ik dus blijven rijden en me scooter in 1 keer goed maken!:D



en even voor degene wie het boeit!;​



ik mag weer lopen! wel met brace enzo maar er is een begin, daarbij werk ik weer gedeeltelijk dus hopelijk snel scooter strippe en spuitennn!!​



UPDATE 12-02-2010



Heeey mede beuners! goed nieuws, ik werk weer full time dus kan er weer een beetje schot in de zaak komen!​



tijdens het revalideren moest ik mezelf ook vermaken dus ben ik toch maar aan het polyesteren gegaan.. echt een supervette voorkant is het geworden, en gewoon nog nooit gezien:O dusja :D fotos komen niet, pas als hij strak is:w voordat je weer van die afzeikers het :emo:​



vandaag scooter gestript, frame blank geschuurd, velgen alvast gedaan en meteen gespoten natuurlijk!​



pictures uiteraard!​



eerst zonder blanke lak​



[pr]http://i45.tinypic.com/6pxr14.jpg[/pr]​



[pr]http://i45.tinypic.com/2z6ys8l.jpg[/pr]​



[pr]http://i46.tinypic.com/scew5z.jpg[/pr]​



en toen met:D



sxda9c.jpg



2dqltp3.jpg



Dit is NIET de kleur die de kappen gaan worden! De rest van de scooter word een ( vind ik:w) mooie kleur zwart! MB C046 Designo Black! om precies te zijn :w​



Mini-Update!



Vandaag spullen even uit de kabine gehaald.. weer wat spullen klaargelegd om te spuiten! dat word maandag:D



ff snel nog 2 fotootjes​



fx9gkg.jpg



2m26pky.jpg









Update 20-02-2010





Het rijd!:D



ff korte uitleg,



frame in elkaar gezet,, kabelboom schoongemaakt en gemonteerd net als de rest van de zooi, bandjes om de wielen gelegd en gemonteerd!



verder: Blok schoongemaakt en gespoten, evenals de voorvork,



dit allemaal gemonteerd en in een uurtje of 3 liep het beestje weer:D



door een eigelijk kapotte kap hebk weer wat ideejen opgedaan, dit word van eigens duidelijk!



momenteel rij ik rond met een paar kapjes erop, volgende maand wat kappe bijkopen en dan kapjes spuiten! fotooos:D



30iuh79.jpg



2zgzojn.jpg



2580zo6.jpg






wel nog even een probleempje gehad, remklauw voor waar ff een boutje uit trilde, velg kan dus opnieuw, verder geen ongelukken gelukkig :w




Nog wat fotos gemaakt vandaag, ook ff keer geklokt op gps.. 83.3 kmp/u..​



wvtm49.jpg



2958to3.jpg



2e6h2dh.jpg



24-02-2010


Het gaat lekkerrr!!



vandaag niet veel te doen op mijn werk! dus halve dag vrij gepakt en lekker kappe geschuurd en in de grondlak gezet!



picturesss:D



25suf68.jpg



2rr6u6o.jpg



x22wy9.jpg



2hfm836.jpg



zoo,, deze week lekker schuren dan het kleurtje erop!



even over de kappen, de wijsneuze die vinden dat de lak er raar uit ziet! dit is een controle laag voor het schuren :w



dat was hem weer:D






Vandaag maar even begonnen met het beenschild, aangezien deze in 2 kleuren moest komen! ging zo lekker, dat ik alles maar ni de cabine heb gelegd!



ook voor de eerste keer gespoten, en dan heb ik het niet over een framepje of een blok, maar echt kapwerk! en het resultaat mag er wezeee:D:D



2utnsbp.jpg



2wei0qc.jpg



Vanavond stappen! morgenvroeg opbouwen xD dus word lache:D






27-02-2010





OEffff Wat een nacht, van alles gehad,, 5 uur thuis,, 8 uur stond ik op mijn werk om te sleutele:D rustig op het gemakje! kappe zitten erop!






2mpnb6r.jpg



vr3eyq.jpg



35buhbq.jpg



34fjlsn.jpg






Als de spuiter zn hebben en houe het, word het zooitje geairbrushd






06-02-2010





hey allen! weekend weer effe bezig geweest! aantal nodige dingen gedaan waaronder:​



Licht gemaakt!​



voorvork lagers vernieuwd ( stuur draaide niet meer? zie foto:D )​



kabelboom weggewerkt:eek: scooter zo kaal mogelijk houden(A)​



contactslot vernieuwd​



v snaartje vernieuwd​



bedrading in orde gemaakt​



ff wat fotos:D



de lagers(A)​



b88ff5.jpg



en wat fotos,​



167mbd2.jpg



15chkjc.jpg



08-03-10



Ben ik weer even! vandaag na het werk nog ff wat tijd over gehad, dus even de beugels eraf gehaald! niet ivm gewicht of om degene achterop te treitere, maar simpelweg om het zo kaal mogelijk te houden!​



Eerst beugels eraf, toen resten weggeslepen, een likje plamuur en in de grondlak! toen was het autorijlestijd dus zo gelaten!​



woensdag wil ik het achterlicht oranje spuiten, het frame opnieuw, en het contactslothouderdingetje..​



ook een setje extra voorvork poten geregeld! deze worden helemaal verlaagd voor meetingkjes:D



fotows​



20h0wlh.jpg




qqzql1.jpg



13-02-2010



Weer een lang weekend achter de rug.. de vrijdag vrij gehad.. dat nieuws ging blijkbaar snel rond want een voor een goede vriend van me heb ik een achterkant moeten spuiten en voor een andere maat de gehele scooter..​



maar, tussendoor wilde ik mijne natuurlijk ook in orde maken! dus buiten dat heb ik het volgende nog aan mijn scooter gedaan..​



frame gespoten opnieuw​



afneembare voetsteunen achter gelast​



achtellicht gespoten​



achterhevels gespoten​



achter verhoogd dmv blokje​



benzine leiding weggewerkt​



scooter gepolijst :D de lak dan he..​



motorische check,​



boegie, achterpoelies gereinigd en nieuw vet erop, achterkoppeling bijgesteld en rolletjes wat aangepast.​



Morgen meeting! ik heb er zin in! steunen zijn BREED geworden:|,,, geen gezicht, maar goed, het is maar voor als het nodig is en aangezien er morgen een dame achterop zit wil je natuurlijk ook dat die 90 km lang lekker zit!​



fotows!​



scooter ff SNEL ingepakt, daarna bijspuiten.. blanke lak heeft n collega gedaan, blanke lak uitspuiten hebk nog nooit gedaan dusja,,​



v44buu.jpg



14b8goj.jpg



hier zie je de beugels xD​



auxcls.jpg



en ja spatbord gaat er af, nogmaals een aanpassing voor de dame die morgen achterop zit​



en dit is de reden waarom ik nu nogal moe ben,, was gister nog een vernaajde smerige onderbekraste scooter:p



ergcoh.jpg



nog een fototje van de lak​



2yjosqq.jpg







Klote update,​



het poject komt mischien ten einde,​



omdat de scooter begon te tikken ben ik het gaan controleren.​



na wat dingen afgevinkt te hebben kwam ik er achter dat het krukas lager kapot was. dus even gebeld en geregeld blok eronderuit en weggebracht..​



vandaag opgebeld dat het probleem niet het lager was, maar dat de krukas is uitgesleten bij het lager? nja goed..​



kosten om te maken: 180 euro incl kleinmateriaal​



nou is het niet dat ik t niet heb, maar simpel weg er niet voor over heb en dus mischien de scooter verkoop! bij interesse kan er altijd gePMT worden. ik ben echt nog aan het mindfucke over hoe of wat maar zal het snel laten weten.​



hier nog wat fotos​



2wo979k.jpg



16gykva.jpg



35lulxc.jpg



hierboven staat die met een tijdelijk baggerblok​



tot overmaat van ramp breekt ook nog de achteras af, zat nogal goed vast denk ik.. dit is wel zo gemaakt, heb nog wel een setje vertanding liggen​



2ch7rro.jpg






Betere update,​



contact gehad met bt scootertuning best en een prijs afspraak gemaakt,​



er komt dus een nieuwe krukas, met nieuwe lagers, en,,,​



fotos..​



Wat hebben we daar? :w buiten de smerige kappen :w​



2r6iafn.jpg



juist, de neos is vanaf heden Liquid Cooled(H)​



ook even uit een ander blokje een achteras gesnukt,,​



20kqjae.jpg



Bestelling geplaatst bij euroscooters, koelslangen!​




De setup is nu,​



Cilinder: MHR replica 70 LC​



uitlaat; Yasuni R​



Carb: 19 mm dell ortho​



Inlaat: eigen gedraaid recht spruitstuk met wig​



krukas: TRD racing​



vario: MHR2005​



Vsnaar: Athena​



koppling: MHR delta clutch​



huis: stage6 wingcooler​



Carters: SD bt-tuned​



ontsteking: vervroegd​



Updateje 28-03-10



Intussen gekocht, binnen gekregen etc​



-racegaas​



-circlipjes​



-benzineleiding​



-benzine filter​



-membraampakking 2x​



-waterpomp meenemers​



-twin air luchtfilter met kelk​



-waterpomp chroom ( voor maat van me, mijne is zwart van de scooter)​



-vertandingsolie​



-pakkingset mhr replica​



-koelslangen dik en dun! 5 meter in totaal​



-19 mm dell ortho​



- carters met nieuwe krukas en lagers​



-ophanglagers bij subrame​



Voor de 18e moeten er nog kleine dingen gedaan worden, voornamelijk spuitwerk en wat kleine dingen als handvaten! dus ik heb wat te doen:D







vandaag weer een vruchtbare dag gehad!​



mijn blokje was klaar dus meteen opgehaald!​



verder gedaan vandaag;​



buddy aangepast,​



kabelboom netjes gelegd,​



benzine leiding vernieuwd​



ophanglagers blok gemonteerd​



blok, overbrenging, ontsteking en achteras gemonteerd!​



voorwiel losgehaald zodat ik remsysteem kan spuiten​



LC systeem afgemaakt​



vast nog wel wat meer! stond bij twins, even met hem over gehad en toen toch maar metenen 19 mm meegenomen, morgen even luchtfilter omruilen en dan komt alles goed:D



fotos​



2q1x4xe.jpg



let niet op kabels, klote kabelboom :w​



1539qxf.jpg



1621nq9.jpg



Ja is beschadigd het blok, is niks aan te doen helaas!​



krukas zit perfect met dank aan BT!​



3089zjp.jpg



wachten op subrame, spruitstuk, cilinder, en achterstaaf!​



Update! 3-4-10



spullen binnen! helaas vielen het spruitstuk en cilinder tegen en worden dan ook terug gestuurd!​



ter vervanging een stage 6 spruitstuk met wig gekocht van nielsje van het forum!​



toen maar even naar twins gereden aangezien ik toch een LC cilinder wilde, het is geslaagd, meteen bij behorende stuf meegenomen!​



toen had ik nog meer tijd, dus even naar me werk gegaan, en het hart van mijn remschijf gespoten, zo ook de stuur inrichting met remklauw( alleen @#^%& de remklauw adapter vergeten xD )​



foto van remschijf heb ik,, maar is zo slecht dat ik t maar niet post..​



2s8nvup.jpg




vanacht neit op stap! maar blok opbouwen en hopen op droog weer dat ik ff stukkie ken rijden:D






vanacht alles opgebouwd,, beestje rijd, fotos komen nog hier filmpje alvast..​







UPDATE


Net even wat fotos gemaakt, morgen lc systeem even nakijken, een slang lekt een beetje, racegaas vormen bij voorkap, gespoten killswitch monteren​



3gfg2.jpg



iejewn.jpg



2qlqxcg.jpg



REACTIEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSS ZIJN NIET VERBODE :D[/url]​



 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Update 24-04-2010
Tijdje niks laten horen, aantal kleine dingen gedaan aan de scooter waaronder weer eens polijsten zodat die mooi blinkt voor de show!
nja dus we hadden de customshow
smorgens vroeg op, scooter aanhanger op, naar belgie om delano te halen! zjin beestje opgeladen en naar sbo! direct ingeschreven voor de show en toen maar afwachten!
het ging goed, had 2x een 8, stond tijdje bovenaan totdat onder andere bas (R1 Roxx ) kwamen en dergelijke, en jah, daar komt de mijne nooit tegenop natuurlijk!
toch nog de 6e plaats en een aantal tips gekregen, deze zal ik zeker doen zodat we de volgende keer toch de top 5 moeten kunnen halen!
hier nog een paar fotos van de dag:D
1zb5chy.jpg

e67e6d.jpg

2rr9tv7.jpg

20rs5g7.jpg

Plannen zijn nu om de scooter weer over te spuiten, van voor naar achter.
geen andere kleur! maar wat bewerken :)
 
Ziet er leuk uit! Ik zou iets met de volgende dingen nog doen:

* Stuur
* Achterveer/staaf iets mooiers erop
* Kiesler achterspatbordje
* Voorspatbord

Dat maakt hem als sowieso veel completer met name het voor spatbordje.
 
voorspatbordje komt snel inderdaad, alleen nog op zoek naariets aparts..

achterstaaf moet nog gesopten worden:p

achterspatbord is vvrij prijzig, dus eerst het blok..

wat moet met het stuur dan? :p
 
kappen zijn érg mooi, ook niet overdreven bewerkt ofzo. zonde alleen dat er dan zon smerig blok onder gehangen wordt. maak alles netjes schoon en je had top 5 wel gehaald :p

edit: ik zie dat er een ander blok onder zit bij die customshow, dus ik heb niets gezegd.. gewoon een dikke neos!!
 
Ziet er leuk uit, alleen waarom geen epc stuur? dat ziet er veel beter uit en dat siert de scooter ook wat meer.
 
zeer net ding inderdaad,
al heeft hij wel een verlaging nodig.
als is het maar 2-3 cm aan de voorzijde, ziet er imo al veel beter uit:)

achterstaafje zou ik achterwege laten voor op de weg. lijkt me niet zo geweldig prettig rijden.
 
verlaging ben ik mee bezig ( alleen weet ik niet hoe ik de veer in de poten meot in korten:$ ) en achterstaaf is alleen voor show he
 
ziet er netjes uit hoor!
kapjes heb je netjes gespoten.. wel tof die 2 kleuren in de binnenkap..
maar jij hebt een oversized disc voor erop zitten.. je hebt neem ik aan een SR voorremschijf gekocht.. maar heb jij zelf een bracket gemaakt voor je remklauw of paste deze er zo op?

( probleem heb ik met me slider nog steeds, en aangezien ik het niet vertrouw om zelf een bracket te maken doe ik het niet )

verder Succes met je neos! ziet er goed uit, misschien 2e blok opbouwen voor shows etc ;) net zoals je achterstaaf :W
 
eigelijk is het een aerox remschijf,280 mm dus,, heb de voorvork wat aangepast zodat de orginele bracket gewoon past..

2e blok voor shows is wat te, er ligt een athena racing op met alle dingen die er bij horen dus rijd goed genoeg :D
 
Goedemiddag, weer een minder leuke update..
aangezien het de bedoeling was mijn frame opnieuw te spuiten had ik 2 kappen er effe afgelaten, nadat ik bij de albert heyn was geweest zag ik dt mijn radiateur helemaal scheef hing en denk ik dus dat iemand mee heb zitten kloten.
ff recht gehangen en terug rijden, is de beugel losgetrilt en de radiateur tussen mijn frame en wiel terecht gekomen;
gevolg is: Blokkerend voorwiel met allegevolgen van dien ( Me toch al slechte knie in men contact geramd en mijn zusje der poot open )..
Radiateur plat, en kroonstuk geknikt!
Toen naar me werk willen rijden heel voorzichtig, om alles na te kijken.
smorgnens vroeg aangereden bingo:WOUT|:
2 agenten vonden me scooter niet geschikt en zouden effe een flinke boete uitschrijven, toen hij aan het opsommen was wat er allemaal niet goed was kregen ze een oproep over een ongeluk met zwaar letsel verderop, en moesten ze gaan8P ik was heel blij maar ja, ze hadden wel gelijk dus aanpakken dat ding
dus:
-voorvork krom en draaide niet meer
- voorband kaal
-achterband kaal
-geen werkende achterrem
-verlichting niet werkend
-snelheid ( laten we lekker zo |L:WOUT|: )
STRIPPE
De kapotte radiateur
1t0t28.jpg

bandjes
r1ejh2.jpg

de scooter :WOUT|:
25inrz6.jpg

Nieuwe banden 8P
t5sxg2.jpg

nieuw kroonstuk
10o2rk8.jpg

beetje opbouwen :D ( achterband nog niet vervangen )
2rrnlox.jpg

de radiateur, lekt niet dus blijft nog een weekje zitten
2hi9mqh.jpg

achterkantje
2jc8yhl.jpg

voorkant
uxwdh.jpg

morgen naar men werk ff de banden overleggen..
achterrem maken en we kunnen weer veilig de weg op:D
als ik gebeurd heb en alles zit mee heb ik de na de 24e een neiuwe ontsteking:D
 
deze ziet er echt netjes uit.
echt een super dikke voorkap man ;)
maar ik heb niet alles gelezen maar ga je er ook nogh een flink snel blok onder leggen ofnie ? want hij heeft er in ieder geval wel het uiterlijk voor :p
ga zo door man echt netjes :D
 
mwa rij nu met een athena racing cilinder dan, die mischien keer wegbrengen voor een vijlbeurtje maar het blijft een straat scootertje
 
Back
Top