GROOT PROBLEEM: boetes taakstraf,, help!

Status
Not open for further replies.
Wat ben jij voor rotjong? Eerst zo dom zijn een ongeluk te veroorzaken terwijl je nog helemaal niet mag rijden en niet verzekerd bent. En dan nog de verzekering proberen op te lichten?! Kunnen zulke topics niet gewoon meteen dicht gegooid worden? Want dit slaat nergens op.

Toen jij 15 was was je zeker een lief klein ventje? Komop man, toen ik 15 was reed ik ook voor het eerst op een puchje rond, ik denk dat 90% van dit gehele forum wel eens voordat hij 16 was rond heeft gereden op een scooter/brommer. 90% heeft dan ook het verstand nog niet en weet niet wat voor consequenties eraan vast zitten.

Als ik nu, 5 jaar later hieraan terug denk denk ik bij mijzelf: Waar was ik mee bezig? Wat als ik nou een ongeluk had veroorzaakt, wat als ik nou......

In dit geval heeft hij heel erg veel pech en zal hiervoor ook zwaar boeten, een wijze les.
 
Toen jij 15 was was je zeker een lief klein ventje? Komop man, toen ik 15 was reed ik ook voor het eerst op een puchje rond, ik denk dat 90% van dit gehele forum wel eens voordat hij 16 was rond heeft gereden op een scooter/brommer. 90% heeft dan ook het verstand nog niet en weet niet wat voor consequenties eraan vast zitten.

Als ik nu, 5 jaar later hieraan terug denk denk ik bij mijzelf: Waar was ik mee bezig? Wat als ik nou een ongeluk had veroorzaakt, wat als ik nou......

In dit geval heeft hij heel erg veel pech en zal hiervoor ook zwaar boeten, een wijze les.

:winner:
Ik heb hier soms het echt het idee, dat hier alleen maar brave lieve model kindertjes op dit forum zitten, die absoluut nooit iets fouts doen.
 
Toen jij 15 was was je zeker een lief klein ventje? Komop man, toen ik 15 was reed ik ook voor het eerst op een puchje rond, ik denk dat 90% van dit gehele forum wel eens voordat hij 16 was rond heeft gereden op een scooter/brommer. 90% heeft dan ook het verstand nog niet en weet niet wat voor consequenties eraan vast zitten.

Als ik nu, 5 jaar later hieraan terug denk denk ik bij mijzelf: Waar was ik mee bezig? Wat als ik nou een ongeluk had veroorzaakt, wat als ik nou......

In dit geval heeft hij heel erg veel pech en zal hiervoor ook zwaar boeten, een wijze les.

Helemaal mee eens, ik ben nu bijna 22 dus ook al een stukje wijzer geworden. Op het moment dat ik dit topic las dacht ik ook "jonge, jonge waar ben je mee bezig". Maar vroeger ben ik geen steek anders geweest. Nu reed ik wel met de vader van een vriend van me in een busje naar de heide, maar ook daar reden we vrolijk zonder verzekering en ceritificaat op een thomos rond. Heb er zelfs nog 1 keer een boete voor gekregen (daarna was het ook meteen afgelopen, hehe). Boete was dubbel zo duur als geen certificaat - maar omdat je nog geen 16 bent hoef je maar de helft te betalen. Komt er op neer dat hij net zo duur was als zonder certificaat.

Het feit dat je de verzekering zegt dat hij heeft gereden kan je proberen, maar ik zou het niet doen. Stel dat ze daar achter komen ben je nog verder van huis en zoals gezegd, beter kom je op voor je eigen daden.
 
Das een fabeltje.
Hij is verzekerd, ookal heeft ie geen certificaat.
De verzekering betaald de schade aan het slachtoffer MAAR gaat het wel verhalen op de dader.
En wie betaalt het dan uiteindelijk?
Juist ja, want hij is de dader. Kortom, je zegt precies hetzelfde als wat ik zeg.

Verder is het wel zo idd, ik reed ook regelmatig onverzekerd zonder helm rond. Ik kan hem wel begrijpen, maarja, daar kom je achter als je wat ouder bent :)
 
Na deze topic te lezen weet ik wel dat ik nooit meer iemand zonder certifikaat erop laat rijden. (Niet dat ik dat van plan was aangezien ik een gloednieuwe scooter heb maar goed).

Ik denk dat dit wel een wijze les is voor iedereen die dit leest. Ook al zullen de meesten niet zo dom zijn :)
 
Ik neem aan dat de politie genoteerd zal hebben dat jij de bestuurder bent geweest. Ik denk dus niet dat je de verzekering iets anders wijs kan maken.

Ik kan begrijpen dat je het klote vind dat je zaken terug zult moeten betalen maar ja, dat is toch ook geheel je eigen schuld.
Als ik te hard rij in de auto of op de motor moet ik ook niet gaan zeiken dat ik een boete krijg. Ook al heeft de staat al genoeg geld.

En zoals al eerder gezegd het is niet het einde van de wereld. Je hebt in ieder geval geen kind aangereden.
 
Wat ben jij voor rotjong? Eerst zo dom zijn een ongeluk te veroorzaken terwijl je nog helemaal niet mag rijden en niet verzekerd bent. En dan nog de verzekering proberen op te lichten?! Kunnen zulke topics niet gewoon meteen dicht gegooid worden? Want dit slaat nergens op.

waaatt!!???

ten eerste net of jij zo braaf bent geweest
ten tweede ik heb er enorm veel spijt van!!!!
ten derde ik probeer de verzekering niet op te lichten, maar de boete verzachten of zoiets!!!


en los van deze post af..

ik heb sinds augustus vorig jaar een lekker betaalt baantje,, en genoeg geld, dus alles komt van me eigen portomonee.. ik heb het er met me kameraad over gehad... we delen alle kosten, boetes, schade, brommer

gewoon alles:2

weten jullie hoelang dat kan duren,, voordat je al die boetes en betalingen weet?
 
ik rijd al vanaf me 13e op tomosjes/vespa's en nu een half jaar scooter en 31 mei 15 geworden dus ja. maar sommige dingen gebeuren nou eenmaal als ik rij rij ik ook gewoon op landweggetjes/afgelegen stukken want ja je bent nog geen 16 en geen certi geen verzekering en al
 
jezus wat een stel vervelia's zeg

ga dat mannetje ff allemaal de les lezen op iets wat je vroeger zelf ook heb gedaan ....

wat je heb gedaan heeft schade veroorzaakt schade moet betaalt worden ... dat doet de verzekering.

die verhaalt het op je ouders. je ouders geven je een preek en straf. en je ben klaar

einde verhaal
 
jezus wat een stel vervelia's zeg

ga dat mannetje ff allemaal de les lezen op iets wat je vroeger zelf ook heb gedaan ....

wat je heb gedaan heeft schade veroorzaakt schade moet betaalt worden ... dat doet de verzekering.

die verhaalt het op je ouders. je ouders geven je een preek en straf. en je ben klaar

einde verhaal

Gelukkig zit hier nog iemand met verstand, als ik al die reacties zo lees.
:winner:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top