GROOT PROBLEEM: boetes taakstraf,, help!

Status
Not open for further replies.
ok,, zijn er nog trucjes of iets waarmee ik kan proberen dat de verzekering het niet op mij gaat halen met de schade van de auto?
 
natuurlijk, je hebt geen moord gepleegd!
We zitten hier in Nederland, maak je maar niet al te druk.


maak je maar niet al te druk:?

als de verzekering die schade op mij haalt ben ik zeker al met al 3500,= kwijt!
maar zijn daar trucjes of zoiets voor, zodat ze het niet op mij halen?
 
gelul met je trucjes, gewoon betalen.
jij had niet mogen rijden, jij veroorzaakt een ongeval en dus moet jij ook betalen.
beetje logies piekeren en je weet dat jij fout zit/zat en dus moet je nu dan op de blaren zitten.
 
Ja zeggen dat je maat op die scooter gereden heeft. Maar aangezien jij gelijk verklaarde dat je er toen op gereden hebt, heb je gewoon dikke pech. Als je geluk hebt zal de verzekering de schade niet op jou terugvorderen. Maar die kans acht ik vrij onwaarschijnlijk aangezien de verzekering er alles aan doet om niet te moeten betalen.
 
ik weet wel dat ik moet betalen, maar als je er onderuit kunt komen,, verzekering heeft geld zat!
niet geschoten is altijd mis!
 
ik weet wel dat ik moet betalen, maar als je er onderuit kunt komen,, verzekering heeft geld zat!
niet geschoten is altijd mis!

Komt er niet meer onderuit, of je moet zorgen dat je maat zegt dat hij bestuurder is geweest.
Als je een kerel bent accepteer je de gevolgen van je daden!
 
ik weet wel dat ik moet betalen, maar als je er onderuit kunt komen,, verzekering heeft geld zat!
niet geschoten is altijd mis!
Door figuren zoals jou stijgen de premies alleen maar. Jij hebt een fout begaan dus zal je daar voor moeten op draaien.
 
Idd zo werkt het niet helemaal. Op het moment dat de motor loopt en erop zit ben jij gewoon aansprakelijk. Voor alles wat er gebeurd omdat je ook geen certificaat hebt. Geen certificaat = niet verzekerd. Ook al is de scooter verzekerd, jij bent niet verzekerd. Dus jij neemt de verzekering dan op je omdat iemand de schade zal moeten betalen.
Kortom, heel simpel maar lullig: Dokken.
Nogmaals, je praat hier over een paar duizend en alleen blikschade. Knijp je handjes fijn maat, het is niet leuk, maar ik denk niet dat je weet wat voor bedragen je om je horen had gekregen als je iemand het ziekenhuis in had gereden...
 
Je ouders zijn verantwoordelijk voor je, die moeten betalen, zij verhalen het wel op jou als je later groot bent en wat meer centjes hebt waarschijnlijk ;)
 
Idd zo werkt het niet helemaal. Op het moment dat de motor loopt en erop zit ben jij gewoon aansprakelijk. Voor alles wat er gebeurd omdat je ook geen certificaat hebt. Geen certificaat = niet verzekerd. Ook al is de scooter verzekerd, jij bent niet verzekerd. Dus jij neemt de verzekering dan op je omdat iemand de schade zal moeten betalen.
Kortom, heel simpel maar lullig: Dokken.
Nogmaals, je praat hier over een paar duizend en alleen blikschade. Knijp je handjes fijn maat, het is niet leuk, maar ik denk niet dat je weet wat voor bedragen je om je horen had gekregen als je iemand het ziekenhuis in had gereden...

Das een fabeltje.
Hij is verzekerd, ookal heeft ie geen certificaat.
De verzekering betaald de schade aan het slachtoffer MAAR gaat het wel verhalen op de dader.
 
Tja 15 jarige jochie's horen ook niet op scooters te rijden ;)

Ik hoop dat je ook nog eens flink op je kloten krijgt van je ouders (wat hun plicht is.)

Verder is het niet het einde van de wereld. Alleen op jouw leeftijd is 3500,- heel veel geld.
 
je certificaat zul je binnenkort niet kunnen halen lijkt mij.
een vriend van me is er toen tussen uit genaaid met een 70cc, ze hebben toen z'n kenteken gezien en hij kreeg daarna een jaar rij ontzegging ( oftewel hij mocht ook niet in een auto rijden of op een andere scooter ).

en deze ontzegging ging pas in toen te zaak afgesloten was, wat ook nog is zo'n 4 maanden later was.
 
zeker een wijze les! maar tog is het antichelijk kut!!!

kan ik niet via de verzekering of wat dan ook de schade wat ik moet betalen beperken?
en ik krijg ook een proces verbaal, wat denken jullie taakstraf of boete?
en hoeveel bedraagt die boete dan?
of hoeveel uren moet ik werken?
1 plus punt, boetes van mensen onder de 16 worden dacht ik gehalveerd.. iig bij geen helm op van vriend van mij was dat zo.
 
Wat ben jij voor rotjong? Eerst zo dom zijn een ongeluk te veroorzaken terwijl je nog helemaal niet mag rijden en niet verzekerd bent. En dan nog de verzekering proberen op te lichten?! Kunnen zulke topics niet gewoon meteen dicht gegooid worden? Want dit slaat nergens op.
 
en bovendien zal die agent heus nog wel weten wie er reed, dus als je zo gaat beginnen krijg je alleen maar meer problemen. Beter gebruik je vanaf nu je verstand wat meer als dat lukt en accepteer je de situatie gewoon zoals ie is en betaal je.
 
daar is het nu telaat voor om zn verstand te gebruike :+
er is al wat gebeurd.. maar misschien voor later..

je bent iig flink de zak :)
op dit moment zullen ze van jou weinig geld af (kunnnen) pakken.. omdat je dat simpel weg niet zult hebben..
je ouders wel.. en dan gaan ze daar van plukken :)
die zullen daar ook nie vrolijk van worden neem ik aan..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top