Garantie probleem

Spank

On the Edge
Hallo,
Ik wil graag een aerox kopen van iemand, maar hij is zijn aankoopbon kwijtgeraakt:L
Nu zegt hij dat er 1 jaar garantie op een Aerox zit en dat het niet mee gaat naar de volgende eigenaar.. Maar volgensmij hebben alle scooters volgens de Europese norm 2 jaar garantie en die garantie behoud je gewoon, maakt niet uit hoevaak de scooter van eigenaar wisselt?
Wat klopt?

greetz
 
Advertisement - register to remove this

Garantie is per scooter, niet per persoon.
Natuurlijk kan een scooterzaak moeilijk doen omdat je geen bon hebt, maar als het goed is staat hun naam op de kenteken plaat houder.
Dus dit zou je al als bewijs kunnen laten zien.
En verder hebben hun in het systeem staan welke kentekens bij hun zijn verkocht, ivm de import wet.
Hun dienen dus alle kentekens aan de ANWB door te geven, welke geimporteerd worden, en hier dienen zij belasting over te betalen.
Want hun hebben die platen er al op, dus moet dat toch geregistreerd zijn, anders zou iedereen ze net nieuwe scooter gelijk moeten laten keuren voor 150 euro.

Dus je behoud gewoon je garantie.
Sterker nog, de scooterzaak geeft geen garantie, maar Bovag doet dit.
Als hun weigeren iets uit te betalen wat onder garantie valt, kun je de Bovag aanschrijven.
Die zullen dit voor je uit moeten zoeken, want hun geven tenslotte een garantie uit.
Hoogst waarschijnlijk mag de scooterzaak dan geen scooters meer verkopen met garantie, voor een scooterzaak betekent dit dus veel verlies of zelfs faillissement.

Dus mochten ze moeilijk doen, kan je altijd daar nog mee dreigen.
 
Maar die gozer heeft zn scooter in Zaandam gekocht, krijg ik dan ook nog garantie bij een dealer in IJsselstein of Nieuwegein (utrecht)??
En als ik het goed begrijp: Krijg ik gewoon altijd garantie op een scooter (binnen 2 jaar), maar dan moet ik dat met de Bovag regelen?
 
Garantie is per scooter, niet per persoon.
Natuurlijk kan een scooterzaak moeilijk doen omdat je geen bon hebt, maar als het goed is staat hun naam op de kenteken plaat houder.
Dus dit zou je al als bewijs kunnen laten zien.
En verder hebben hun in het systeem staan welke kentekens bij hun zijn verkocht, ivm de import wet.
Hun dienen dus alle kentekens aan de ANWB door te geven, welke geimporteerd worden, en hier dienen zij belasting over te betalen.
Want hun hebben die platen er al op, dus moet dat toch geregistreerd zijn, anders zou iedereen ze net nieuwe scooter gelijk moeten laten keuren voor 150 euro.

Dus je behoud gewoon je garantie.
Sterker nog, de scooterzaak geeft geen garantie, maar Bovag doet dit.
Als hun weigeren iets uit te betalen wat onder garantie valt, kun je de Bovag aanschrijven.
Die zullen dit voor je uit moeten zoeken, want hun geven tenslotte een garantie uit.
Hoogst waarschijnlijk mag de scooterzaak dan geen scooters meer verkopen met garantie, voor een scooterzaak betekent dit dus veel verlies of zelfs faillissement.

Dus mochten ze moeilijk doen, kan je altijd daar nog mee dreigen.

Als bedrijf ben je (ongeacht of je bovag lid of niet bent) verplicht 1 jaar garantie te geven op een product.
Sommige scootermerken geven 2 jaar garantie, maar die kan je alleen opvragen bij een officiele dealer. En in de meeste gevallen ook alleen bij de dealer waarbij je de scooter gekocht hebt.
Bovag heeft helemaal niks met fabrieksgarantie te maken. (en de anwb ook niet)
 
Dan niet toch, ik heb hetzelfde probleem met mijn dealer gehad.
Het is niet voor niks een Bovag Garantie..
En bij de ANWB staan alle kentekens geregistreerd.

Maar goed, dan niet.
 
Als bedrijf ben je (ongeacht of je bovag lid of niet bent) verplicht 1 jaar garantie te geven op een product.
Sommige scootermerken geven 2 jaar garantie, maar die kan je alleen opvragen bij een officiele dealer. En in de meeste gevallen ook alleen bij de dealer waarbij je de scooter gekocht hebt.
Bovag heeft helemaal niks met fabrieksgarantie te maken. (en de anwb ook niet)

En Yamaha geeft? 1 of 2 jaar?
Dus ik heb alleen garantie bij de dealer waar de scooter vandaan komt?(zaandam) Want ik woon in IJsselstein (utrecht) en als ik dan een probleem had met mn scooter, zou ik voor garantie naar zaandam moeten?
 
Dan niet toch, ik heb hetzelfde probleem met mijn dealer gehad.
Het is niet voor niks een Bovag Garantie..
En bij de ANWB staan alle kentekens geregistreerd.

Maar goed, dan niet.

Scooters en bromfietsen: BOVAG Garantie is standaard van toepassing bij een gebruikte scooter of bromfiets waarvan het aankoopbedrag minstens de helft van de oorspronkelijke cataloguswaarde bedraagt.

Bij het RDW staan alle kentekens geregistreerd.
 
Back
Top