nee ik vind er geen elektrisch schema van is zeer verwarrend is een chinese scooter zoals cpi, keeway, boatanRide Vendette, nooit van gehoord.
Heb je de usermanual nog en staat hier geen elektrisch schema in?
Anders misschen een/meerdere goeie foto('s) maken van het contactslot waarop alles in detail goed zichtbaar is inclusief de loshangende draad/draden.
Hierbij wat fotos van de cdi alvast bedankt voor de hulp!Het eerste wat je moet doen is meten of de 12V ook aankomt op de dc-cdi en kijken of het uiteinde van de zwart/witte draad van de cdi niet een kortsluiting maakt tegen massa.
Maak eens even een detailfoto van de connector van de CDI waarop men de kleuren van de draden en de pinbezetting duidelijk kunt zien.
als ik het contactslot aanzet heb ik op de zwart/rode draad spanning als ik deze als plus neem en de zwarte op de bobine als min pool met de multimeter heb ik spanning ook als ik plus van batterij met zwarte kabel van bobine verbind alleen de zwart witte kabel die aan de bobine toekomt kan ik geen spannig opzien voor wat dient deze??Staat er op die rood/zwarte draad bij de cdi spanning als het contactslot op "aan" staat?
Post automatically merged:
Ik heb mijn bijdrage #4 even aangepast, jouw scooter heeft geen startblokkeer/kill systeem.
De vonk wordt simpelweg de nek om gedraaid als het contactslot op "uit" wordt gezet en dus de cdi geen gelijkspanning meer krijgt.
Ik kan dit verhaal niet goed volgen maar dat je spanning hebt op de rood/zwarte draad als de scooter op contact staat en de motor niet draait is een bevestiging dat jouw scooter werkt met een DC-CDI.als ik het contactslot aanzet heb ik op de zwart/rode draad spanning als ik deze als plus neem en de zwarte op de bobine als min pool met de multimeter heb ik spanning ook als ik plus van batterij met zwarte kabel van bobine verbind alleen de zwart witte kabel die aan de bobine toekomt kan ik geen spannig opzien voor wat dient deze??
volgens mij was er tijdje gelede toen ik bougie uit de dop nam klein zwart cilinder vormig iets uit gevallen na opzoeken denk ik dat dat de weerstand was van de bougiedop, de bougie zit nu niet goed vast en heeft denkik weinig contact ook zou dat wat kunnen zijn?De bobine ligt met 1 aansluiting aan massa en met 1 is de bobine middels de zwart/witte draad verbonden met de CDI.
ik moet zegmaar best het bedradingschema vinden er liggen veel kabels los geen ontsteking dus moet ik alles gaan nacontroleren weet u wat ik best doe?Tuurlijk kan dit de oorzaak zijn.
Gewoon en nieuwe dop monteren want deze moet goed contact maken zowel met de bougiekabels als met de aansluiting van de bougie!
Nu is het zeker en vast een zooitje van bedrading ik heb knipperlichten claxon etc die werkt alleen geen vonk er zitten veel kabels los en weet niet waar ik moet met beginnen startmotor werkt dus ik weet niet hoe ik verder moet nieuwe accu gekocht bobine en bougie dusjaJouw scooter heeft een 2 takt motorblok (plus toebehoren) van CPI, het zgn. Euro 2 type.
En deze maakt gebruik van een AC-CDI ontsteking welke een laadspoel op de stator heeft zitten.
12 Volt gelijkspanning op de CDI zetten heeft dus weinig zin aangezien deze met wisselspanning werkt!
Ik ga nog even op zoek naar een schema wat niet makkelijk is, want nu is het een zooitje qua bedrading!
Ik heb bij de 2pin op de cdi maar 1 kabeltje zitten die 12v spanning heeft alleen heb ik er geen andere kabeltje erop ik heb foto toegvoegd kan dit het probleem zijn?Jouw scooter heeft een 2 takt motorblok (plus toebehoren) van CPI, het zgn. Euro 2 type.
En deze maakt gebruik van een AC-CDI ontsteking welke een laadspoel op de stator heeft zitten.
12 Volt gelijkspanning op de CDI zetten heeft dus weinig zin aangezien deze met wisselspanning werkt!
Ik ga nog even op zoek naar een schema wat niet makkelijk is, want nu is het een zooitje qua bedrading!