Geen vonk en weinig spanning voor bobine

Psek

New Member
Beste leden,

Ik heb afgelopen week mijn krukas vervangen in minn vivacity E1. Alles moest daar natuurlijk voor uit mekaar. Ik heb alles terug gemonteerd maar krijg sindsdien geen vonk meer. De kabels zijn allemaal nog heel (doorgemeten allemaal rond de 1 ohm weerstand). Ik heb niks gedaan met de stator. Heb alleen bij het vliegwiel ietsjes het metaal en de magneet opgeschuurd met grit 240. Bij de bobine (niet bij de bougie kant) krijg ik met E-start op zijn piek 0.7V.

Iemand enig idee wat het kan zjjn en wat ik nog kan testen?
 
Advertisement - register to remove this

En de ontsteekspanning meten die van je stator komt.
Peugeot heeft meerdere systemen voor de bedrading.
Soms loopt deze spanning via het contactslot, soms wordt deze direct afgeleverd bij de cdi.
 
Massa blok ook goed ?
Toen ik de weerstand van de accu tot het blok op een paar plekken meette was de weerstand 20-30 Ohm.
Post automatically merged:

En de ontsteekspanning meten die van je stator komt.
Peugeot heeft meerdere systemen voor de bedrading.
Soms loopt deze spanning via het contactslot, soms wordt deze direct afgeleverd bij de cdi.
Ik zal vanavond even de kappen eraf gooien aan de voorkant en daar is meten missch heb ik daar iets los getrokken ofz
 
Toen ik de weerstand van de accu tot het blok op een paar plekken meette was de weerstand 20-30 Ohm.
Ik weet niet hoe en wat je gemeten hebt maar dit is veel te hoog.
Dit moet theoretisch 0 Ohm zijn, wat in de praktijk meestal neerkomt op 0,2 a 0,3 Ohm.
 
Back
Top