Geen vonk Kymco agility

De groene draad is nu inderdaad oke.
De blauw/gele draad , dus de pickupspoel is met het contact "aan" in orde, dus dit is, zoals ik reeds vermoede, een extra startblokkering door het contactslot als het contactslot "uit" staat.

Als je de zwart/gele draad bij de bobine laat los liggen en je meet dan op de zwart/gele draad van de cdi-connector naar de min-pool accu, meet je dan ook zo'n lage waarde of meet je dan OL of I of L?

Verder ook even de secundaire spoel van de bobine meten.
Rode meetpen steek je in de bougiedop waar normaal de bougie contact maakt, zwarte meetpen op de min-pool van de accu, wat meet je daar?
Meestal is de waarde een paar kilo-Ohm.

Ook de massa van het blok meten, dan zijn we de cirkel rond.
Rode meetpen op een blank stukje motorblok, zwarte meetpen op de mn-pool van de accu, wat meet je dan?
 
De groene draad is nu inderdaad oke.
De blauw/gele draad , dus de pickupspoel is met het contact "aan" in orde, dus dit is, zoals ik reeds vermoede, een extra startblokkering door het contactslot als het contactslot "uit" staat.

Als je de zwart/gele draad bij de bobine laat los liggen en je meet dan op de zwart/gele draad van de cdi-connector naar de min-pool accu, meet je dan ook zo'n lage waarde of meet je dan OL of I of L?

Verder ook even de secundaire spoel van de bobine meten.
Rode meetpen steek je in de bougiedop waar normaal de bougie contact maakt, zwarte meetpen op de min-pool van de accu, wat meet je daar?
Meestal is de waarde een paar kilo-Ohm.

Ook de massa van het blok meten, dan zijn we de cirkel rond.
Rode meetpen op een blank stukje motorblok, zwarte meetpen op de mn-pool van de accu, wat meet je dan?
Als ik de zwart gele draad los haal heb ik heelemaal geen waarde/ verbinding kan hem hem ook niet door piepen.

De waarde die ik krijg vanaf de bougie doo naar de min is 7,42 ohm, en bij tweede bobine 8,11

Als ik meet vanaf het blok naar de min van de accu krijg ik 0.03 ohm
 
De waarde die ik krijg vanaf de bougie doo naar de min is 7,42 ohm, en bij tweede bobine 8,11
Die waardes zijn veel te laag, weet je zeker dat dit geen Kilo Ohm waren, op welk meetbereik stond de meter?

ik meet vanaf het blok naar de min van de accu krijg ik 0.03 ohm
Massaverbinding van je blok is in orde.

Als ik de zwart gele draad los haal heb ik heelemaal geen waarde/ verbinding kan hem hem ook niet door piepen.
Dat klopt ook en hiermee hebt je aangetoont dat de zwart/gele draad niet soms ergens geklemd zit of de isolatie beschadigd is en zo kortsluiting maakt naar massa.

Dus alles lijkt in orde op de secundaire spoel van de bobine na, echter ik vermoed dat dit een afleesfout van je meter is, toch vonkt je bougie niet.
Mijn conclusie zou zijn dat de cdi hemelen is echter deze had je al vervangen las ik.
Heb je ook de goeie cdi gekocht, een DC-type dus?
 
Die waardes zijn veel te laag, weet je zeker dat dit geen Kilo Ohm waren, op welk meetbereik stond de meter?


Massaverbinding van je blok is in orde.


Dat klopt ook en hiermee hebt je aangetoont dat de zwart/gele draad niet soms ergens geklemd zit of de isolatie beschadigd is en zo kortsluiting maakt naar massa.

Dus alles lijkt in orde op de secundaire spoel van de bobine na, echter ik vermoed dat dit een afleesfout van je meter is, toch vonkt je bougie niet.
Mijn conclusie zou zijn dat de cdi hemelen is echter deze had je al vervangen las ik.
Heb je ook de goeie cdi gekocht, een DC-type dus?
De cdi die ik heb is een DMP 3126 dit is een dc type voor een kymco agility dus de juiste
Post automatically merged:

Die waardes zijn veel te laag, weet je zeker dat dit geen Kilo Ohm waren, op welk meetbereik stond de meter?


Massaverbinding van je blok is in orde.


Dat klopt ook en hiermee hebt je aangetoont dat de zwart/gele draad niet soms ergens geklemd zit of de isolatie beschadigd is en zo kortsluiting maakt naar massa.

Dus alles lijkt in orde op de secundaire spoel van de bobine na, echter ik vermoed dat dit een afleesfout van je meter is, toch vonkt je bougie niet.
Mijn conclusie zou zijn dat de cdi hemelen is echter deze had je al vervangen las ik.
Heb je ook de goeie cdi gekocht, een DC-type dus?
En het was inderdaad kilo ohm
 
Zou het nog kunnen zijn dat de pick up spoel een tezwak signaal naar de cdi stuurt, nou weet ik niet wat voor waarde deze moet geven als je bijvoorbeeld de kick start door trapt

Deze is 1,3 volt dc


Nou heb ik hem afgesteld nu krijg ik 1.5 volt dc maar ik meen dat deze minimaal 2 volt moet zijn.
 
Last edited:
Back
Top