De Agility wordt al een groot aantal jaartjes gemaakt, maar als jij eentje hebt met een DC-CDI zou ik even je zekeringen controleren of beter nog de spanning meten op je CDI-connector tussen de groene en de blauw/zwarte draad, uiteraard met ingeschakeld contactslot.Ik heb een kymco agility 50 2009 4takt
Ik zou hem morgen ff doormeten, heb nu geen multimeter want is opgestuurd voor kalibratie.De Agility wordt al een groot aantal jaartjes gemaakt, maar als jij eentje hebt met een DC-CDI zou ik even je zekeringen controleren of beter nog de spanning meten op je CDI-connector tussen de groene en de blauw/zwarte draad, uiteraard met ingeschakeld contactslot.
Nee hoor een 4-takt heeft niet altijd een DC-CDI.Een 4-takt AC??????
Volgens mij is deze altijd DC
Als er geen accu in de scooter zit, levert de spannngsregelaar de initiele gelijkspanning voor de DC-CDI tijdens het kicken.En is volgensmij een AC aangezien hij altijd heeft gereden zonder accu.
Dat klopt, een CDI bestaat alleen uit elektronica, op het moment dat de stator, in het geval van een AC-CDI, of de spanningsregelaar, in het geval van een DC-CDI, kort even een spanning afgeeft bij een kick op de kickstart, is dit voldoende om de initiele vonk te vormen en de scooter te starten.wat weer verandert vanaf de modellen met ECU?
Oke dus ik kom er zojuist achter dat ik zonder sleutel contact heb.
Dan klopt er in iedergeval iets niet met je contactslot maar dat had jezelf ook al in de gaten.maar geen vonk.
Heb al een keer fotos gemaakt van het contactslot, daarbij zat geen bulletconnector met die kleuren.Volgens het schema in mijn post#3 hangt er bij het contactslot een bulletconnectorverbinding met aan de ene kant een zwart/witte draad en de andere kant een groen/witte draad, trek dit connectortje eens uit elkaar en kijk dan eens of je wel vonk hebt.
De Agility wordt al een groot aantal jaartjes gemaakt, maar als jij eentje hebt met een DC-CDI zou ik even je zekeringen controleren of beter nog de spanning meten op je CDI-connector tussen de groene en de blauw/zwarte draad, uiteraard met ingeschakeld contactslot.
Yes die meting had ik gedaan bij de kabels die je doorgaf op de cdi connector staat ook in post#11 maar denk dat je dat over het hoofd zag.Had je onderstaande meting al gedaan want in je post#11. sprak over zaken die je gemeten had maar daar stond niet bij waar je dit gemeten had?
Ik heb 2 volledig groene draden op mn contactslot.Meet tussen de groene en rode draad op je contactslotconnector middels de backprobe methode, ook hier moet je de accuspanning meten zoniet kijk de zekering en de rode draad tussen accu en zekeringhouder en de rode draad tussen zekeringhouder en contactslot na.
Hier meet ik ook 0.125/0.130V
- Zet het contactslot aan en meet tussen de groene en de zwart/blauwe draad van de contactslotconnector middels de backprobe methode, ook hier moet je de accuspanning meten, zoniet is je contactslot kapot.
Dit heb ik ook gemeten en dit komt uit op 0.058.Laat je contactslot ingeschakeld en meet tussen de zwart/blauwe en de groene draad van de CDI connector volgens de backprobe methode, ook hier moet je de accuspanning meten, zoniet zit het probleem in je blauw/zwarte draad tussen contactslot en cdi connector.
Ik meet 0.111/0.100VMeet eens met de rode meetpen van je multimeter op de rode draad bij het contactslot en de zwarte meetpen van je multimeter op de min-pool van de accu.
Meet je dan wel de accuspanning?