Zou heel goed kunnen, zoals @Harrr hierboven ook al opmerkte, ik zie een aantal rooie draden die gewoon los liggen.Zou dit het hele probleem kunnen zijn?
Dat zou kunnen, afhankelijk van wat er tegen elkaar heeft gelegen.maar is er kans op gevolgschade?
Is het enigste draad wat ik nu heb liggen, maar vondt dat zelf ook al onhandig.Dus in principe kun je aansluitsnoer gebruiken die ze in de bouwmarkt verkopen voor het aansluiten van bijvoorbeeld schemerlampen.
Echter dan heb je natuurlijk niet de juiste kleur.
Yes was ik inderdaad al van planVoor een "beetje "Draad" ... ga je naar een Automaterialen zaak ,, alle kleuren , en alles wat je nodig heb .
Hoe komt dit dan?Contactslot werkt nogsteeds zonder sleutel,
Ik kan dan alleen ingeschakeld contactslot meten, aangezien het contactslot eigenlijk gewoon niet uitschakeld.Met punt 1 bedoel ik dat, als je het contactslot los neemt en je meet weerstand tussen de rode en de zwarte draad van het contactslot, dan zou dit 0 Ohm moeten zijn bij ingeschakeld contactslot en oneindig qua weerstand moeten zijn bij uitgeschakeld contactslot.
Daar waren we inderdaad al achtergekomen, maar hoe kom ik er dan achter waar precies het hele probleem zit?MAW op 1 of andere manier heb je een oneigenlijke verbinding tussen de pluspool van de accu en die zwarte bekabeling.
Heb je dit gedaan en stond er nu wel spanning op de rode draad bij je contactslot met uitgeschakeld contactslot?Ik ga de rode draad straks meten.
Dit moet je meten op het losgekoppelde contactslot, dit is puur om te kijken of het contact wat de boordspanning schakelt ook daadwerkelijk schakelt, maw meet de weerstand tussen de rode en de zwarte draad op de draden van het LOSGEKOPPELDE contactslot, met je multimeter op Ohm auto, terwijl je contactslot is uitgeschakeld en ingeschakeld.Ik kan dan alleen ingeschakeld contactslot meten, aangezien het contactslot eigenlijk gewoon niet uitschakeld.
Kun je nog eens benoemen wat er daadwerkelijk werkt als het contactslot NIET is aangesloten?Zelfs als de connector van het contactslot is losgekoppeld heb ik nog boordspanning.
Letterlijk alles werkt dan E-start, grootlicht, remlicht en toeter.Kun je nog eens benoemen wat er daadwerkelijk werkt als het contactslot NIET is aangesloten?
Met grootlicht, bedoel je hiermee de seinlicht of het constante grootlicht?Letterlijk alles werkt dan E-start, grootlicht, remlicht en toeter.
alles wat die met contact aan ook doet.
Yes ik bedoel het seinlicht excuses.Met grootlicht, bedoel je hiermee de seinlicht of het constante grootlicht?
Want volgens het schema werkt je grootlicht via de stator, maw je verlichting werkt alleen als de motor draait, wel werkt je grootlicht in je koplam via de accu als je de passing- oftewel de seinschakelaar indrukt.