Dat is dus een teken dat de verbinding van de rode draad tussen je accu en het contactslot onderbroken is.Ik meet 0.111/0.100V
Nee dat is niet zo,wat je hiermee wederom bevestigd is, dat je geen verbinding hebt tussen de accu en het contactslot, de reden dat je 12V meet is dat de meter hoog-Ohmig is en je door de verbruikers heen meet die, tov je multimeter, relatief laag-Ohmig tegen massa hangen.Oke dus ben nog ff door gaan proberen, en ben erachter gekomen dat het contactslot min geschakeld is.
Zwarte meter op rode accu pool
Rode meter in de rode connector contactslot
Dan meet ik -12V accuspanning dus.
Ik zou dit morgen allemaal gaan meten, is me nu een beetje laat geworden haha.Dat is dus een teken dat de verbinding van de rode draad tussen je accu en het contactslot onderbroken is.
Nee dat is niet zo,wat je hiermee wederom bevestigd is, dat je geen verbinding hebt tussen de accu en het contactslot, de reden dat je 12V meet is dat de meter hoog-Ohmig is en je door de verbruikers heen meet die, tov je multimeter, relatief laag-Ohmig tegen massa hangen.
De reden dat er een min-tekentje voor die 12 Volt staat is dat je de min-aansluiting van je meter op de pluspool houdt en de pluspool van de meter op voor de meter laag-Ohmige verbruikerszijde.
Dus:
View attachment 68680
- Meet de rode draad tussen de accuklem van de pluspool naar de ene zijde van je zekering. (Meting 1 op de tekening)
- Meet de zekering. (Meting 2 op de tekening)
- Meet de rode draad tussen de andere zijde van je zekering naar je contactslot-connector. (Meting 3 op de tekening)
- Meet de rode draad tussen je contactslotconnector en het contactslot. (meting 4 op de tekening)
Dan zit er waarschijnlijk toch ergens in de kabelboom een kortsluiting tussen de rode en de zwarte bedrading.Het is inderdaad erg vreemd dat alles werkt zonder aangesloten contactslot.
IK heb een Fluke179 multimeter.Weet je zeker dat je op het 200 Ohm-bereik (laagste Ohm-bereik) hebt gemeten en niet op het kilo-Ohm bereik.
Hier de metingen even opnieuw
Meting 1: 339.4 K Ohms
Meting 2: 0.7 Ohms
Meting 3: 339.4 K Ohms
Meting 4: 0.4 Ohms
Dit laatste zou eigenlijk niet kunnen, want 339,4k+339,4K+0,7+0,4=678,011 kilo Ohm.Ik krijg vanaf rode draad accuklem naar rode connector contactslot 339.5K Ohms
Klopt, alleen stond hij niet op de auto stand, hij gaf alleen maar M Ohms aan.Hoe kun je een Fluke 179 nu verkeert instellen, die doet alles automatisch, enkel de schakelaar op Ohm zetten en aflezen?
Zelfs de eenheid zet hij erachter..
Ik zou dit zodadelijk even gaan testen, maar dan vraag ik me af waarom ik wel boordspanning heb maar geen werkend contactslot. Zou dit ook kunnen komen door de kabelbreuk?Om tijdelijk iets te testen zou je buiten de kabelboom om een rechtstreekse draad kunnen aansluiten tussen pluspool accu en de rode draad bij je contactslot, hiermee overbrug je dus de slechte stukken van meting 1 en 3 en krijgt je cdi wellicht spanning en zul je ook weer vonk hebben.
Theoretisch zou dit kunnen als bij de breuk iets bloot ligt wat tegen de zwarte draad van de geschakelde plus contact maakt.Zou dit ook kunnen komen door de kabelbreuk?
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.En hoeveel spanning moet er eigenlijk komen vanaf de ontstekingskabel? Krijg daar 0.7V overheen.
Heb geen zwart draad naar mijn CDI, alleen groen, blauw, blauw geel en zwart geel.Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.
Die zwarte draad loopt waarschijnlijk ook naar je cdi, komt die spanning daar aan?