Sparky
Well-Known Member
De groene draad is nu inderdaad oke.
De blauw/gele draad , dus de pickupspoel is met het contact "aan" in orde, dus dit is, zoals ik reeds vermoede, een extra startblokkering door het contactslot als het contactslot "uit" staat.
Als je de zwart/gele draad bij de bobine laat los liggen en je meet dan op de zwart/gele draad van de cdi-connector naar de min-pool accu, meet je dan ook zo'n lage waarde of meet je dan OL of I of L?
Verder ook even de secundaire spoel van de bobine meten.
Rode meetpen steek je in de bougiedop waar normaal de bougie contact maakt, zwarte meetpen op de min-pool van de accu, wat meet je daar?
Meestal is de waarde een paar kilo-Ohm.
Ook de massa van het blok meten, dan zijn we de cirkel rond.
Rode meetpen op een blank stukje motorblok, zwarte meetpen op de mn-pool van de accu, wat meet je dan?
De blauw/gele draad , dus de pickupspoel is met het contact "aan" in orde, dus dit is, zoals ik reeds vermoede, een extra startblokkering door het contactslot als het contactslot "uit" staat.
Als je de zwart/gele draad bij de bobine laat los liggen en je meet dan op de zwart/gele draad van de cdi-connector naar de min-pool accu, meet je dan ook zo'n lage waarde of meet je dan OL of I of L?
Verder ook even de secundaire spoel van de bobine meten.
Rode meetpen steek je in de bougiedop waar normaal de bougie contact maakt, zwarte meetpen op de min-pool van de accu, wat meet je daar?
Meestal is de waarde een paar kilo-Ohm.
Ook de massa van het blok meten, dan zijn we de cirkel rond.
Rode meetpen op een blank stukje motorblok, zwarte meetpen op de mn-pool van de accu, wat meet je dan?