Geen vonk kymco new dink

denizz1992

New Member
Goedendag,

Ik zit met een klein groot probleem.

Heb mijn nieuw dink wat liefde gegeven dmv kappen spuiten nieuwe cilinder nieuwe koppeling echt alles nieuw behalve de vertanding en krukas.

Alles werkte goed en startte in 1x.

Helaas na het (verkeerd) aansluiten van een china alarm is alles kortgesloten en krijg ik geen vonk meer.

Wat ik al heb gedaan is al volgende:

- Massapunten nagekeken en waar nodig oxidatie weghalen.
- Accuspanning is goed genoeg om deze scooter te starten (12,62)
- Zekeringen natuurlijk al vervangen.
- Dynamo? Vervangen en ook pickup sensor maar oude ware nog goed volgens mijn multimeter
- massa tussen blok, accu- en frame is 0,01 ohm dus zou goed moeten zijn
- CDI en bobine vervangen 2x beide.
- alle ohm waardes van alle kabels waren redelijk goed volgens de service manual.

Opvallende punten:
- Als ik de OHM waarde meet van de geel zwarte draad die naar mijn cockpit gaat geeft hij 5 ohm aan?(voor de toerenteller)
- OHM waarde naar bobine op deze zelfde draad is 0,1
- cockpit draden moet ik beetje schudden voor me cockpit aanschiet.
- pickup geeft bijna 2 volt met een goede kick dus hier ligt het niet aan
- cdi krijgt spanning als ik contact aanzet! (12,62v)
- bij starten electrisch of kicken komt er geen stroom naar de bobine 0,0volt heb er 3 liggen en alle 3 doen het niet

Vetgedrukte bovenstaande is dus de main issue volgens mij

Verder doet alles het wel volgens mij, knipperlichten knipperen, verlichting kan ik niet nakijken want doen moet hij echt aan staan (kymco)
Remlicht doet het startmotor alles werkt alleen geen vonk.

Mijn theorie is dus dat of mijn cockpit of mijn contactslot kapot is? Draden naar contactslot zelf geven niks bijzonders aan.
Volgens mij als je massa maakt in contactslot maakt hij dus geen vonk?

Scooter staat momenteel bij een scooterboer al 3 weken maar hij heeft geen tijd om te kijken.

Morgen ga ik een andere 2ehandse cockpit op zetten en contactslot, tevens is een draadboom onderweg.

Graag hoor ik wat ik over het hoofd zie…

Groetjes.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top