geen vonk 125 hexazip

jayvanveen

Member
hallo,
ik heb hier een zip met hexa blok staan, waarvan ik de ontsteking kabels heb geknipt en aangesloten. ( 1x groen op groen, 2 gele op een zwarte en wit/blauwe kabel als ik me niet vergis)
Nu heb ik netjes ook de bobine op het frame aangesloten maar zoals het miss al te raden is, heb ik geen vonk.

Nu is het wel zo dat mijn kickstart vaak de tandjes overslaat maar als ik rustig met mn hand druk erop zet dan kickt hij wel goed maar niet mega snel.

ik vraag me 2 dingen af:
- kan het zijn dat ie niet vonkt omdat ik langzaam kick?
- hoe kan ik nu het beste te werk gaan als het aan cdi/bobine/stator ligt? want ik weet niet of er een van deze kapot is

bedankt alvast
 
Advertisement - register to remove this

Geen idee
Misschien als je eens goed zou uitleggen hoe je de boel hebt aangesloten want je roept wel welke kleuren je waar hebt aangesloten maar je vermeldt er niet bij of deze kleuren van de hexa ontsteking zijn of van de kabelboom.
Verder de Zip wordt al decenia geproduceerd, welke kabelboom heb je precies, welke cdi heb je en welke spanningsregelaar.

Post hier even de elektrische schema's van de scooters die je samen gebouwd hebt, dan kunnen we je misschien helpen.
 
Geen idee
Misschien als je eens goed zou uitleggen hoe je de boel hebt aangesloten want je roept wel welke kleuren je waar hebt aangesloten maar je vermeldt er niet bij of deze kleuren van de hexa ontsteking zijn of van de kabelboom.
Verder de Zip wordt al decenia geproduceerd, welke kabelboom heb je precies, welke cdi heb je en welke spanningsregelaar.

Post hier even de elektrische schema's van de scooters die je samen gebouwd hebt, dan kunnen we je misschien helpen.

ja van de ontsteking de 2 gele en 1 groene, dat is dan van hexagon.

ja zip kabelboom 4t uit 2012 ik heb hier geen precies elektrisch schema kunnen vinden.

cdi is mitsuba: rood LC 125
spanningsregelaar: die van de 4takt zip LB

ik post wel elektrisch schema van hexa erbij die heb ik gevonden.
 

Attachments

  • 6EA1AE83-9A99-4CD0-92B0-3A9371008810.jpeg
    6EA1AE83-9A99-4CD0-92B0-3A9371008810.jpeg
    402.3 KB · Views: 8
Geen idee
Misschien als je eens goed zou uitleggen hoe je de boel hebt aangesloten want je roept wel welke kleuren je waar hebt aangesloten maar je vermeldt er niet bij of deze kleuren van de hexa ontsteking zijn of van de kabelboom.
Verder de Zip wordt al decenia geproduceerd, welke kabelboom heb je precies, welke cdi heb je en welke spanningsregelaar.

Post hier even de elektrische schema's van de scooters die je samen gebouwd hebt, dan kunnen we je misschien helpen.
als ik de aansluiting van ontsteking naar cdi meet, geeft alleen de groene kabel een volt waarde aan. de rode, witte en bruine geven 0 aan. als ik kick
 
Hieronder het schema van een 4T carb. Zip.

Dus je sluit een 2T cdi aan op een 4T kabelboom?
De 2T cdi heeft geen bobine ingebouwd, de 4T cdi wel hoe heb je dat opgelost?
Je sluit een 2 fasige stator van de Hexagon aan op een enkelfasige spanningsregelaar van een 4T 50cc.
Je sluit een 2 draads pickupspoel van de Hex. aan op een 1 draads kabelboom van de Zip?

Misschien kun je uit de 2 schema's met knippen en plakken eens samenvoegen en aangeven hoe je de boel aan elkaar geknoopt hebt zodat wij ook snappen waar je mee bezig bent en wat je precies en waar en hoe gemeten hebt.

1708964649703.jpeg
 
Hieronder het schema van een 4T carb. Zip.

Dus je sluit een 2T cdi aan op een 4T kabelboom?
de 2T cdi heeft geen bobine ingebouwd, de 4T cdi wel?
Je sluit een 2 fasige stator van de Hexagon aan op een enkelfasige spanningsregelaar van een 4T 50cc.
Je sluit een 2 draads pickupspoel van de Hex. aan op een 1 draads kabelboom van de Zip?

Misschien kun je uit de 2 schema's met knippen en plakken eens samenvoegen en aangeven hoe je de boel aan elkaar geknoopt hebt zodat wij ook snappen waar je mee bezig bent en wat je precies en waar en hoe gemeten hebt.

View attachment 74548
Nee de 125cc cdi gaat toch op de ontsteking? die ontsteking is van hexa.

Dan ja dat met de spanningsregelaar heb ik mensen horwn zeggen dat die sneller kapot gaat als je die van een 4t gebruikt.

Maar verder heb ik gekeken naar de video van WbTuning die uitlegt hoe je een 125cc kabelboom op een zip kabelboom knipt.

Maar zodoende denk ik dat mijn cdi kapot is omdat de aansluiting van cdi naar bobine, geeft 0 volt als ik kick.
 
Nee de 125cc cdi gaat toch op de ontsteking? die ontsteking is van hexa.
Ja maar de kabelboom, dus de draden tussen de stator van de hex. en de cdi van de hex is van een 50cc 4T.
De connector van de cdi is misschien wel hetzelfde maar de pinnetjes hebben een andere functie.

Maar verder heb ik gekeken naar de video van WbTuning die uitlegt hoe je een 125cc kabelboom op een zip kabelboom knipt.
Je hebt toch geen 125cc kabelboom enkel de stator of begrijp ik dat verkeert?
Misschien even een linkje posten van deze video?
 
Ja maar de kabelboom, dus de draden tussen de stator van de hex. en de cdi van de hex is van een 50cc 4T.
De connector van de cdi is misschien wel hetzelfde maar de pinnetjes hebben een andere functie.


Je hebt toch geen 125cc kabelboom enkel de stator of begrijp ik dat verkeert?
Misschien even een linkje posten van deze video?
oh ik dacht dat die kabels die op de cdi gaan vanuit de ontsteking waren dus beide 125

dit is de video, excuses volgens mij legt hij ook uit hoe je de kabels van ontsteking knipt voor 4t zip kabelboom
 
Er gaat bij een 125 / 180 een vaste stekker naar de CDI , 1 losse draad van af de CDI naar de Bobine .
Dan komt er een stekker met 3 draden uit de Stator , waar 2 Gele inzitten en nog een draad , die draad die er bij zit is de Kill Switch ( aan / uit ).
 
Er gaat bij een 125 / 180 een vaste stekker naar de CDI , 1 losse draad van af de CDI naar de Bobine .
Dan komt er een stekker met 3 draden uit de Stator , waar 2 Gele inzitten en nog een draad , die draad die er bij zit is de Kill Switch ( aan / uit ).
ja nou de 3 draden die uit de stator komen die heb ik geknipt, groene draad op groen en 2 gele op een zwarte en blauw grijze dacht ik.

maar klopt het dat mijn cdi kapot is als ik geen volt meet bij de aansluiting van cdi -> bobine?
 
Koppel die groene draad eens af , kijk dan of je vonk heb .
Als je bij een 125 allen de stekker in de CDI steekt , en een draad (vrije poort van de CDI ) aan de bobine aansluit , heb je vonk / moet je vonk hebben / moet die lopen .
 
Koppel die groene draad eens af , kijk dan of je vonk heb .
Als je bij een 125 allen de stekker in de CDI steekt , en een draad (vrije poort van de CDI ) aan de bobine aansluit , heb je vonk / moet je vonk hebben / moet die lopen .
zal het morgen eens proberen, maar betekent het dan niks dat ik bij de vrije poort van de cdi 0 stroom meet als ik met het contactslot aan doe kicken?

aangezien ik bij de groene draad van de aansluiting op cdi (4 stekkers) wel iets meet als ik kick.
 
als die draad van de Killswitch nu op een Massa draad zit aangesloten , meet je nix nee .
Koppel eerst die draden eens af , alleen CDI en Bobine aansluiten.
Kijk eens wat er dan gebeurt.
 
als die draad van de Killswitch nu op een Massa draad zit aangesloten , meet je nix nee .
Koppel eerst die draden eens af , alleen CDI en Bobine aansluiten.
Kijk eens wat er dan gebeurt.
dacht dat de groene draad vanuit de zip 4t kabelboom ook killswitch was, daar zit die van de ontsteking nu iig op aangesloten dus groen op groen, maar zal het eens proberen.

dacht dat dat wel goed zat aangezien ik bij de aansluiting van ontsteking op cdi niks meet als contact uit staat en contact aan komt daar dan wel volt doorheen.

maar je zegt dus gw groene kabel uittrekken en zo laten en dan eens proberen
 
Alleen eerst een CDI en Bobine aansluiten voordat je straks de boel opblaast .
als je alleen CDI en Bobine aansluit , kan je nagaan of de CDI of Bobine of Stator kapot is , of dat het goed is .
Eerst starten dat Hok , dan verder de boel meten en aansluiten
Er zijn al genoeg 125 bij mij geweest , die het niet deden , terwijl het vrij Simpel is ... eerst starten , dan verder aansluiten .
 
Alleen eerst een CDI en Bobine aansluiten voordat je straks de boel opblaast .
als je alleen CDI en Bobine aansluit , kan je nagaan of de CDI of Bobine of Stator kapot is , of dat het goed is .
Eerst starten dat Hok , dan verder de boel meten en aansluiten
Er zijn al genoeg 125 bij mij geweest , die het niet deden , terwijl het vrij Simpel is ... eerst starten , dan verder aansluiten .
zoals je zei, zonder die groene kabel idd een vonk, maar nu ik hem weer insteek (de groene kanel) vonkt hij met contact aan en vonkt hij niet als contact uit staat.

neem aan dat het werkt dus.

Nu vraag ik me alleen af, voor de draad tussen cdi bobine heb ik een van autowinkel gebruikt is een dun draad.
Maakt het uit hoe dik het draad is? ik kan ook een dikker pakken uit een overige kabelboom als dat beter is.
 
Gewoon normale draad pakken , niet te dun , en niet overdreven dik ,
Betreft de Killswitch draad : die heb je aan de verkeerde draad op de Kabelboom aangesloten .
FF meten bij je contactslot , Massa bij in en uitschakeling . dan de kleur kijken , kan per kabelboom verschillend zijn betreft kleur .
Kabelboom van @vandeweg zijn Runner , zijn de kleuren anders als van mijn Runner , terwijl er maar 2 jaar leeftijd verschil inzit .
 
Gewoon normale draad pakken , niet te dun , en niet overdreven dik ,
Betreft de Killswitch draad : die heb je aan de verkeerde draad op de Kabelboom aangesloten .
FF meten bij je contactslot , Massa bij in en uitschakeling . dan de kleur kijken , kan per kabelboom verschillend zijn betreft kleur .
Kabelboom van @vandeweg zijn Runner , zijn de kleuren anders als van mijn Runner , terwijl er maar 2 jaar leeftijd verschil inzit .
dacht dat het juist goed was dat die niet deed vonken als het contactslot uit was? en wel bij aan
 
Koppel die groene draad eens af , kijk dan of je vonk heb .
Als je bij een 125 allen de stekker in de CDI steekt , en een draad (vrije poort van de CDI ) aan de bobine aansluit , heb je vonk / moet je vonk hebben / moet die lopen .
paar maanden later, heb ik alles op een ander frame gezet (nu dus) en nu wilt die niet meer vonken. als ik de groene draad uit trek. en cdi bobine aansluit vonkt die ook niet. terwijl dat dus wel zou moeten. ook als ik het ga opmeten krijg ik geen voltwaarde uit een enkele aansluiting van de cdi.
 
Back
Top