Sparky
Well-Known Member
Hoi Floris,En deze maakt gebruik van een AC-CDI ontsteking welke een laadspoel op de stator heeft zitten.
12 Volt gelijkspanning op de CDI zetten heeft dus weinig zin aangezien deze met wisselspanning werkt!
dit is nou juist het vreemde.
Zwart/rood wordt normaal gebruikt op AC-CDI's, dit had ik ook al opgemerkt in mijn post#10.
Ts beweert echter dat er spanning staat op de zwart/rode draad als het contactslot op "aan" staat.
Maar als dit een AC-CDI zou zijn, zou hij een zwart/witte draad moeten hebben op de 2 polige stekker van de cdi om de scooter te kunnen uit zetten.
Deze is er echter niet, dus als dit een AC-CDI zou zijn, MOET de zwart/rode draad via het contactslot lopen, (zoals bij sommige Peugeots) echter hier is geen contact voor op het contactslot.
Als ik het contactslot bekijk, zie ik een rode draad voor de directe spanning van de accu, een zwarte draad voor de geschakelde spanning, een groene draad voor de massa en een zwart/witte draad voor het uitzetten van de scooter.
Deze zwart/witte is er echter niet op de CDI.
Het lijkt erop dat men hier flink heeft zitten rommelen en het contactslot niet hoort bij deze scooter!