Geen vonk kymco agility gy6

gijsvreeman

New Member
Mijn kymco agility wil niet vonken zit een nieuwe onbegrensde cdi op (dc)
Accu doet niks, heb de stator nieuw gekocht en vliegwiel is nog netjes de rest ook nieuwe bougie..
 

Attachments

  • 20240721_124758.jpg
    20240721_124758.jpg
    292.4 KB · Views: 13
  • Snapchat-193246935.jpg
    Snapchat-193246935.jpg
    201 KB · Views: 9
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zorg er eerst voor dat alles op z'n plek zit
Dus:
- monteer de pickup bij de stator weer op z'n plek
- monteer de rotor weer (en je koelvin)

Daarna:
- hoeveel volt meet je over je accu polen? 11.5 is het minimale
- doet je benzinemotor het? Dus gaat deze omhoog?

Zo ja, knijp een remhendel in en start dan via de startknop
Hoor je alleen een tik/klik, dan heb je een nieuwe accu nodig

Probeer ook eens via de kickstart te starten (vonk controleren)

Dus, richt je eerst op het probleem waarom je geen vonk heb
Tip, print het elektrisch schema uit en ga deze na vanaf de cdi of er geen kabelbreukjes zitten
 
Hoor je alleen een tik/klik, dan heb je een nieuwe accu nodig
Dan zou ik ook nog de test doen , ( voordat je een accu koopt) , door de dikke polen op het relais door te verbinden , draait de startmotor dan wel , is het relais niet goed , dan klikt hij wel maar verbind inwendig de dikke polen niet door .
Heb je spanning op de cdi ? . Geen spanning op cdi ( zekering heel) ? Heb je wel spanning op je contact slot , en verbind deze door , als je hem op contact zet
 
Zorg er eerst voor dat alles op z'n plek zit
Dus:
- Monteer de pick-up bij de stator weer op z'n plek
- monteer de rotor weer (en je koelvin)

Daarna:
- hoeveel volt voldoet aan je accu polen? 11.5 is het minimum
- doet je benzinemotor het? Dus gaat dit omhoog?

Zo ja, knijp een remhendel in en start dan via de startknop
Hoor je alleen een tik/klik, dan heb je een nieuwe accu nodig

Probeer ook eens via de kickstart te starten (vonk controleren)

Dus, richt je eerst op het probleem waarom je geen vonk heb
Tip, print het elektrische schema uit en ga vanaf de cdi of er geen kabelbreukabelbreukje
Hoi kickstarten vonkt ie niet elektrische start geeft helemaal niets okk met remmen in accu geeft 7v aan is een 6v accu heb nu complete ontsteking erop zitten behalve koelvin kabels kan ik even nakijken en cdi kabels ook bedankt!
 
accu geeft 7v aan is een 6v accu
Huh, de tijd dat de boordspanning nog 6 Volt was is toch echt heeeeel lang geleden.
In jouw scooter hoort een 12 Volt accu.
Misschien is je spanningsregelaar door deze actie ook hemelen gegaan want ook al zit er geen accu in de scooter, de scooter moet ook met een DC-CDI starten via de spanningsregelaar als je de scooter kickt.
 
Huh, de tijd dat de boordspanning nog 6 Volt was is toch echt heeeeel lang geleden.
In jouw scooter hoort een 12 Volt accu.
Misschien is je spanningsregelaar door deze actie ook hemelen gegaan want ook al zit er geen accu in de scooter, de scooter moet ook met een DC-CDI starten via de spanningsregelaar als je de scooter kickt.
Sorry foutje 6ah bedoelde ik zal effe alles doormeten met de multimeter en even aankijken dit wordt een elektra probleempje ipv onderdeel vervangen
 
Ik zou de accu eens goed opladen want 7 Volt is te weinig voor de dc cdi om zijn werk te doen, als laden nog gaat lukken met deze te diep ontladen accu.
Als je eventueel dan wel de scooter gestart krijgt, zou ik meteen ook de laadspanning even meten over de accupolen:
  • bij stilgelegde motor met het contactslot aan.
  • bij stationair draaiende motor.
  • bij draaiende motor met een verhoogd toerental.
Want het kan zijn dat de accu niet geladen wordt en daardoor de spanning veel te laag is en de accu wellicht eventueel overleden is want een loodaccu mag niet zo diep ontladen worden.
De stator op de eerste foto ziet er ook redelijk geoxideerd uit.
Zou het ijzer eens een beetje schoonmaken en ervoor zorgen dat het ijzer van de stator een goed elektrisch contact maakt met het metaal van het motorblok.
 
Ik zou de accu een goede oplader willen 7 Volt is te weinig voor de dc cdi om zijn werk te doen, als laden nog gaat met deze te diep ontladen accu.
Als je vrucht dan wel de scooter gestart krijgt, zou ik meteen ook de laadspanning krijgen, zelfs meten over de accupolen:
  • bij stilgelegde motor met het contactslot aan.
  • bij stationair draaiende motor.
  • bij draaiende motor met een gebogen toerental.
Want het kan zijn dat de accu niet geladen wordt en de spanning veel te laag is en de accu waarschijnlijk overleden is want een loodaccu mag niet zo diep ontladen worden.
De stator op de eerste foto ziet er ook redelijk geoxideerd uit.
Zou het ijzer een beetje voorkomen en ervoor zorgen dat het ijzer van de stator een goed elektrisch contact maakt met het metaal van het motorblok.
Hoi opladen gaf die aan dat ie vol was maar wel een enorm lage spanning stator is de oude zit nu een gloednieuwe op begrijp ik t goed dat ik moet doormeten of een nieuwe accu?
Post automatically merged:

Zorg er eerst voor dat alles op z'n plek zit
Dus:
- Monteer de pick-up bij de stator weer op z'n plek
- monteer de rotor weer (en je koelvin)

Daarna:
- hoeveel volt voldoet aan je accu polen? 11.5 is het minimum
- doet je benzinemotor het? Dus gaat dit omhoog?

Zo ja, knijp een remhendel in en start dan via de startknop
Hoor je alleen een tik/klik, dan heb je een nieuwe accu nodig

Probeer ook eens via de kickstart te starten (vonk controleren)

Dus, richt je eerst op het probleem waarom je geen vonk heb
Tip, print het elektrische schema uit en ga vanaf de cdi of er geen kabelbreukjes zitten
Benzinemotor werkt trouwens niet..
 
Last edited:
Hoi opladen gaf die aan dat ie vol was maar wel een enorm lage spanning stator is de oude zit nu een gloednieuwe op begrijp ik t goed dat ik moet doormeten of een nieuwe accu?
1) gebruik eens leestekens. Dus punten en komma's
2) hoeveel volt meet je over de accu polen? Doe dit met contact aan en contact uit.
3) bij een kymco, heeft de stator (en rotor) alleen de functie om de accu op te laden (de rotor heeft ook een pickup voor de vonk)
4) pak je multimeter en meet de weerstand over de connectoren (4 stuks)
- Blauw/zwart gaat naar je contactslot (zwart)
- Groen gaat naar de min pool van je accu
- Zwart/geel gaat naar je bobine
- Geel/blauw gaat naar je contactslot
 
Back
Top