Dan zou ik ook nog de test doen , ( voordat je een accu koopt) , door de dikke polen op het relais door te verbinden , draait de startmotor dan wel , is het relais niet goed , dan klikt hij wel maar verbind inwendig de dikke polen niet door .Hoor je alleen een tik/klik, dan heb je een nieuwe accu nodig
Hoi kickstarten vonkt ie niet elektrische start geeft helemaal niets okk met remmen in accu geeft 7v aan is een 6v accu heb nu complete ontsteking erop zitten behalve koelvin kabels kan ik even nakijken en cdi kabels ook bedankt!Zorg er eerst voor dat alles op z'n plek zit
Dus:
- Monteer de pick-up bij de stator weer op z'n plek
- monteer de rotor weer (en je koelvin)
Daarna:
- hoeveel volt voldoet aan je accu polen? 11.5 is het minimum
- doet je benzinemotor het? Dus gaat dit omhoog?
Zo ja, knijp een remhendel in en start dan via de startknop
Hoor je alleen een tik/klik, dan heb je een nieuwe accu nodig
Probeer ook eens via de kickstart te starten (vonk controleren)
Dus, richt je eerst op het probleem waarom je geen vonk heb
Tip, print het elektrische schema uit en ga vanaf de cdi of er geen kabelbreukabelbreukje
Huh, de tijd dat de boordspanning nog 6 Volt was is toch echt heeeeel lang geleden.accu geeft 7v aan is een 6v accu
Sorry foutje 6ah bedoelde ik zal effe alles doormeten met de multimeter en even aankijken dit wordt een elektra probleempje ipv onderdeel vervangenHuh, de tijd dat de boordspanning nog 6 Volt was is toch echt heeeeel lang geleden.
In jouw scooter hoort een 12 Volt accu.
Misschien is je spanningsregelaar door deze actie ook hemelen gegaan want ook al zit er geen accu in de scooter, de scooter moet ook met een DC-CDI starten via de spanningsregelaar als je de scooter kickt.
Hoi opladen gaf die aan dat ie vol was maar wel een enorm lage spanning stator is de oude zit nu een gloednieuwe op begrijp ik t goed dat ik moet doormeten of een nieuwe accu?Ik zou de accu een goede oplader willen 7 Volt is te weinig voor de dc cdi om zijn werk te doen, als laden nog gaat met deze te diep ontladen accu.
Als je vrucht dan wel de scooter gestart krijgt, zou ik meteen ook de laadspanning krijgen, zelfs meten over de accupolen:
Want het kan zijn dat de accu niet geladen wordt en de spanning veel te laag is en de accu waarschijnlijk overleden is want een loodaccu mag niet zo diep ontladen worden.
- bij stilgelegde motor met het contactslot aan.
- bij stationair draaiende motor.
- bij draaiende motor met een gebogen toerental.
De stator op de eerste foto ziet er ook redelijk geoxideerd uit.
Zou het ijzer een beetje voorkomen en ervoor zorgen dat het ijzer van de stator een goed elektrisch contact maakt met het metaal van het motorblok.
Benzinemotor werkt trouwens niet..Zorg er eerst voor dat alles op z'n plek zit
Dus:
- Monteer de pick-up bij de stator weer op z'n plek
- monteer de rotor weer (en je koelvin)
Daarna:
- hoeveel volt voldoet aan je accu polen? 11.5 is het minimum
- doet je benzinemotor het? Dus gaat dit omhoog?
Zo ja, knijp een remhendel in en start dan via de startknop
Hoor je alleen een tik/klik, dan heb je een nieuwe accu nodig
Probeer ook eens via de kickstart te starten (vonk controleren)
Dus, richt je eerst op het probleem waarom je geen vonk heb
Tip, print het elektrische schema uit en ga vanaf de cdi of er geen kabelbreukjes zitten
1) gebruik eens leestekens. Dus punten en komma'sHoi opladen gaf die aan dat ie vol was maar wel een enorm lage spanning stator is de oude zit nu een gloednieuwe op begrijp ik t goed dat ik moet doormeten of een nieuwe accu?