Fotografisch topic #12

Zeker ja!

Btw, vraagje;

Gf heeft vorige week een trouwreportage geschoten maar nu 't probleem: Een aantal foto's zijn dus beschadigt en kunnen niet gelezen worden op de computer. De camera geeft ook al aan dat de foto's beschadigt zijn. Is er een mogelijkheid om deze foto's te repareren? Zal je altijd zien, zijn bijna alle foto's van de receptie en dus niet van alles wat. Alvast bedankt!
 
Last edited:
Volgens mij JPG of RAW (?) foto's. Ben er niet zo in thuis, maar ze heeft al programma vergelijkbaar met Picdoctor gebruikt en hiermee een paar foto's terug gehaald. Bedrijven zijn er indd wel, maar kost erg veel geld als ik haar mag geloven.

Dacht misschien zijn hier mensen die zelf ervaring hebben met zulksoort dingen en een goed programma weten. Ik geef iig even de bovenstaande site door! Bedankt!
 
11i2zj4.png


Gisteren op 't strand gestaan, dit was de beste foto. Weet alleen niet zo goed of ik de maan weg moet halen. Iemand een goede rede om het wel of niet te doen?
 
Weet niet of je vaak wat inzoomt, of dat je misschien is moet kijken voor een groothoek. Bij veel foto's had ik liever meer op de foto gehad. Is uiteraard ook een kwestie van smaak, beste foto's verder! Vind 11 en 4 de mooiste, hoewel het groen linksonder bij nr 4 jammer is :p
 
Veel pics zijn zo groothoek mogelijk, maar kan momenteel niet verder dan 17mm op mijn cropcamera.
Dus toch maar eens voor een 5D mkIII kijken denk ik :+
 
Vraagje voor jullie.. Ben nog niet zo bekend met het spiegelreflex filmen echter zit nu al weken filmpjes te kijken op Vimeo..

Meeste worden geschoten met Canon 500D / 550D.. of moet ik kijken naar nog een andere camera?

Welke is nou beter? Wil er ook 'auto/natuur' films / fotos mee maken in de toekomst.

Wil tot 1000 euro uitgeven incl geheugenkaarten en extra batterij enzovoorts.. Iemand die me hier een beetje wegwijs in kan maken?
 
Last edited:
Ik heb cheap een Panasonic GH2 kunnen kopen en daar ben ik nu veel mee aant het filmen.. Heb verder ook ervaring met filmen met een D3100 van nikon.

Voor mooie shots moet je gewoon best investeren in extra's.. dingen als Prime lenzen, eventueel Rig's of Follow Focus dingen maken het filmen allemaal makkelijker en het resultaat beter..

Waar je op moet letten is of de cam die je wil aanschaffen opties geeft tot zelfs aanpassen van belichting/iso e.d.. instap dslr's hebben dit vaak alleen automatisch maar dat beperkt je soms.



dit topic is wel handig om te zien wat welke cam wat kan

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1407697
 
Mooie foto's Alex!
Wat heb je nu voor cam eigenlijk?

Een inmiddels redelijk gammele EOS 450D :p

Momenteel met deze lenzen:
- Canon 50mm f1.8
- Tamron 17-50mm f2.8 (ding is loeischerp, maar maakt een teringherrie met focussen)
- Canon 70-200mm f4 IS L

Wil ooit de eerste twee lenzen gaan vervangen voor andere.
- 50mm f1.8 -> 50mm f1.4
- 17-50mm f2.8 -> Canon 17-40mm f4 L

En dan het liefst een full frame body erbij, maar die zijn te duur dus wss een 60D ofzo.

Als je eenmaal met zo'n L-lens van Canon hebt geschoten wil je niet meer terug btw. Die kwaliteit is zo veel beter..
 
Ja, dat laatste probleem ken ik. :(
Ik ben nog altijd wel blij met m'n 35mm, maar vooral m'n 28-135, waar ik iets meer mee kon, is k*t.
Dus eigenlijk moet ik er ook nog 2 lenzen bij hebben: groothoek en zoom.

Daarnaast zit ik ook stiekem te kijken voor een overstap naar de MKII, maar dan ben ik toch ook snel weer 400-600e verder..
En ik kan nu niet bepaald zeggen dat ik geld genoeg heb.
 
De MK II gaat binnen nu en 2 maanden een flinke "pricedrop" krijgen. Hij moet er namelijk snel uit omdat de 6D eraan komt. Ik denk dat de II ongeveer tussen de 1300 en 1500 euro gaat kosten.
 
Back
Top