Fotografisch topic #12

en wat als je em recht zet op basis van die lantaarnpaal.. weet niet hoeveel die lens vertekent maar ik kijk er een beetje raar tegen aan, haar benen lijken wel recht maar d'r bovenlichaam lijkt weer naar links te hangen.

Enne, wie had nou die d90 te koop?
 
23wa8g0.jpg


Lucht zou voor het mooie vervangen moeten worden, iets te veel ruis in om wat mee te kunnen qua op kleur zetten. De rechtste is niet 100% kleur neutraal uiteraard, moet wel ''natuurlijk'' blijven.
 
Je hebt gelijk, maar het ding met dat 'op kleur' is dat ik weet dat 'ie niet geflitst is en je duidelijk ziet dat er geel licht van die lamp af komt, dus dat voor m'n gevoel gewoon niet klopt. Daarbij vind ik d'r nu wat wegvallen in de achtergrond.
Daarentegen heb ik wel weer wat lopen klooien met de schaduwtinten. :)

Veel werk zit er overigens ook niet in, want hij moest snel ingestuurd worden.
 
Iemand een goede tip m.b.t aanschaf nieuwe digitale camera.

Liefst gewoon digitaal.. Het is voor op vakantie namelijk, dus liefst niet echt groot, budget z'n +- 200 euro..
 
In gloeilicht zit erg veel geel licht, in zonlicht bijna alleen maar cyaan.

Kan dus kloppen dat je duidelijk ziet dat er geel licht van de lantaarn komt. Cyaan uit zonlicht is vaak erg storend, moet je voor de grap bij een foto die binnen in huis gemaakt is het cyaan er maar eens grotendeels uithalen (vaak al een stuk beter)

Maar het is iig erg moeilijk fotograferen met verschillende lichtbronnen :p
 
Foto van maandje geleden, maar vanavond eens begonnen met pp en poster maken.
Poster.jpg

Eerste opzet en er moet (helaas) nog wat tekst bij..

Compositie had ik wel iets anders gewild, maar aantal mensen had haast, dus meer zat er niet in.
Met name die kerel die erachter staat viel zoveel weg in schaduwen, dat ik 'm wat heb gepushed, maar het lijkt nog iets te geplakt.

Beetje scherpte ondiepte had ook niet mis geweest - geen idee waarom ik ineens met deze instellingen schoot. :?
 
Last edited:
ik ben wel kampioen ouwe koeien uit de sloot halen merk ik wel :p... affin.. d70 overleden.. ga overstap maken naar een gh2 (goedkoop via werk) Voornamelijk voor filmen, ding stroomt over van instelmogenlijkheden.. jumjum
 
heren nog even een vraagje, hoe zetten jullie buiten photoshop om een watermerk in de foto.

heb al wel paar programmatjes gehad maar daar kun je maar 1 foto perkeer doen.
 
Back
Top