Fok! F1 manager - Scooterforum subleague #2

Status
Not open for further replies.
Hoewel ik hier bijna nooit meer kom heb ik toch even gekeken of er weer een SF.net subleague was nadat ik een mailtje kreeg van Fok. Heb me dus meteen ook maar ff aangemeld, vond het de vorige twee edities zeker tof, stuk leuker om de F1 dan wat te volgen.

Robert Doornbos 3e rijder Jordan F1 in 2005!!! :D

(kreeg title van vorig topic niet veranderd, dus maar nieuwe gestart... Excuse moi voor dat... )

Ik citeer van http://www.racereport.nl/

Doornbos derde rijder bij Jordan

Robert Doornbos wordt derde rijder voor Jordan. De Nederlander is vandaag in Moskou gepresenteerd als vrijdagtester en eerste reserve. Zijn landgenoot Nicky Pastorelli gaat buiten de Grands Prix om testen.

“Je kunt niet anders dan onder de indruk zijn van Robert”, zegt managing Director Colin Kolles. “Hij is relatief laat begonnen met autoracen en in dat geval moet je wel heel goed zijn om het zo snel tot de Formule 1 te schoppen. We zijn erg blij dat we hem kunnen inzetten om de vrijdagtrainingen optimaal te benutten, terwijl het Robert de kans geeft zich verder te ontwikkelen als Formule 1-coureur.”

Doornbos: “Die drie vrijdagsessies van vorig jaar waren fantastisch. Ik ben blij dat ik de gelegenheid krijg om te blijven testen en het team – en mezelf - te verbeteren.”

Twee Nederlanders dus bij Jordan. Nadat Pastorelli eerder deze week al werd bevestigd door Jordan, kwam de aanstelling van Doornbos toch nog als een verrassing. De twee zullen niet veel samenwerken: Pastorelli is vooral gecontracteerd met het oog op de toekomst. Het is de bedoeling dat de Rijswijker het later in het seizoen druk krijgt met de ontwikkeling van de Dallara-chassis’die Midland vanaf 2006 gaat gebruiken.

Nu Pastorelli niet tijdens de Grands Prix in actie hoeft te komen is het goed mogelijk dat de regerend Euro 3000-kampioen ook nog een deal sluit in de Amerikaanse Champcars.

Nu kan Robert eens laten zien aan de wereld dat HIJ een van die racestoeltjes VERDIENDE, en niet dat Indierse figuur die dankzij vriendjes politiek ( :| ) naar binnen is gekwijld! +ralf+

Nederland aanwezig in Formule 1;

Christijan Albers : 1e rijder Minardi-Cosworth
Robert Doornbos : 3e rijder Jordan-Toyota
Nicky Pastorelli : Jordan/Midland testrijder, eerste gecontracteerde coureur van Midland F1; "Young Driver Programme"

.

Ik volg de F1 ook wel op de voet...
Vind het wel leuk dat er na jos verstappen nog eens iemand de lage landen vertegenwoordigt in de F1.
Denk dat ons Belgisch talent Bas Leinders die kans niet zal krijgen om ooit een stoeltje in een of andere F1-renstal te pakke te krijge...

Verder is er al superveel nieuw van rijders die overstappen en nieuwe teams...

zo is jaguar er van tussen en heeft Red Bull dat team overgenomen...
dit jaar zullen ze erg veel leren en zullen ze dus niet echt veel prijzen pakken denk ik...

ook valt op dat BMW williams Yuan Pablo Montoya en Ralf Schumacher aan de deur heeft gezet.Montoya zit nu bij McLaren en Schumacher bij Toyota...

Er is nog zo veel nieuws maar dan zou ik je aanraden om 'de boekskes' te lezen... :)

Mijn pronostiek dit jaar

1.Michael Schumacher
2.Jensen Button
3.Kimi Raikonen

Formule 1 Seizoen 2005, wat zijn jullie verwachtingen?

Het F1-seizoen van 2005 staat voor de deur, met;
veel rijderswisselingen,
nieuwe Qualificatie,
nieuw Team,
nieuwe Grand Prix,
strengere regels,
3 gecontracteerde Nederlanders,
en nog veel meer.

Kortom wordt het weer spannend? Hoe denk je er over? :)

We begonnen vorig jaar met een tegenvallertje, Jos the Boss deed niet mee;( . Michael Schumacher was dominanter dan ooit, of concurrentie gewoon net niet goed genoeg! :P BAR was de 'verrassing' van het jaar, met auto's die ineens veel sneller waren dan het jaar ervoor. Nu gaan alweer de geruchten dat het nieuwe Red Bull Racing ook voor zon verrassing gaat zorgen, oftewel stukke sneller dan dat Jaguar was. Oa door andere/betere organisatie en een flink spuit geld.

Ik verwacht Ferrari weer als sterkste,

Williams die een slechte seizoenstart maakt,

BAR wederom aan of miss voorbij de staart van Ferrari (mits de kleine probleempjes verholpen zijn),

Button haalt eerste GP overwinning,

Jacques Villeneuve niet echt zijn grote naam kan waar maken, omdat de auto hem (nog) niet echt ligt,

Onze Doornbos in de vrije trainingen op vrijdag (met gebruikte onderdelen!) sneller zal zijn dan de 1e 2 Jordan-coureurs,

McLaren is weer helemaal terug, iig de blamages met de AMG-blokkies zijn voorbij,

Schumacher Wiedermal Weltmeister!! :W

zou leuk zijn om anderen hun verwachting te horen :*

Spannend Laat me Raden Ferrari doet z'n huiswerk weer beter dan de rest van de meut en de rest is nu op het niveau waar ferrari vorig jaar begonnen is? wordt he seizoen spannend denk het wel als je de Ferrari renstall vergeet ;)

Volgens mij gingen ze de wagens laten rijden met een "lichtere" motor...
Of dit nu werkelijk zo is, blijft de vraag :)

DJaex said:
Spannend Laat me Raden Ferrari doet z'n huiswerk weer beter dan de rest van de meut en de rest is nu op het niveau waar ferrari vorig jaar begonnen is? wordt he seizoen spannend denk het wel als je de Ferrari renstall vergeet ;)
of Ferrari steekt er het meeste geld in:)

evo70@nitro said:
of Ferrari steekt er het meeste geld in:)

Of niet....

Misschien hebben de heren uit Modena het wel gewoon bijzonder goed voor elkaar. Het kan dan misschien saai geweest zijn afgelopen seizoen, het is een blijft onwijs knap van Ferrari om zo enorm sterk te zijn gedurende het hele seizoen.

Montoya en Kimi in 1 team.. kan leuk worde })

Verder denk ik dat Toyota en Red Bull dit jaar goed gaan rijden (in vergelijking met vorig jaar)

Ik hoop dat het zo ie zo spannender word dan vorig jaar...
... En dat M. Schumacher geen Wereldkampioen word :W

M. Schumacher wordt weer kampioen en de Mclaren gaat het dit jaar ook goed doen denk ik.

Van BAR verwacht ik dit seizoen ook weer veel en ik geef die Alonso ook wel een goede kans voor een overwinning dit jaar maar Ferrari is gewoon de nummer 1 en daar zou de komende 2/3 seizoenen ook niet veel verandering in komen denk ik.

Hopelijk is het bij Minardi wat beter geworden en kunnen ze een paar puntjes sprokkeleen maar ik vrees het ergste.

En aan het einde verwacht ik de volgende 3 namen:
1. M Schumacher
2. Button
3. Barrichello

Mizzle said:
Montoya en Kimi in 1 team.. kan leuk worde })

idd ja :P

Montoya laat zich vast niet zo over zn ballen aaien als bij Williams, ik bedoel dat hij echt niet achter Kimi blijft zitten.

Dit hebben we al eens eerder gezien bij McLaren eind jaren '90. Toen Mika Hakkinen en David Coulthard beide voor de titel streden en elkaar niet het licht in de ogen gunde. :D DAT waren nog eens races!!
codmcl10.jpg

start_1999_belgium_01.jpg

Teamstrijd binnen Ferrari kan ik me niet eens herrineren, komt ook omdat in Schumi zijn contract is opgenomen dat HIJ een voorrangspositie heeft. Daar komt bij dat hij ook gewoon over t algemeen sneller was dan zn teammates:*
Ik vind het fantastisch om te zien wat die man allemaal kan, hij verdient ook alle records. Maar ik moet toegeven dat het dan toch wel ietsje eentonig word.

Jongens gewoon geduld hebben, in 2008 stoptie als 11-voudig Weltmeister :W:W

Ferrari F2005 gepresenteerd

(25 februari 2005) In Maranello presenteerde Ferrari vandaag de nieuwe F2005 die voor een prolongatie van zowel de rijders- als constructeurs wereldtitel in 2005 moet gaan zorgen.

3.jpg

Zoals bekend wordt de nieuwe aanwinst niet bij de start van het nieuwe seizoen, in Melbourne, ingezet maar rijden Michael Schumacher en Rubens Barrichello voorlopig nog met een doorontwikkelde F2004 auto. Op zijn vroegst zal de F2005 zijn debuut maken tijdens de Grand Prix van Spanje. Ferrari gunt zichzelf nog de tijd om zowel de auto als de motor nog verder door te ontwikkelen en de betrouwbaarheid ervan te testen.

De grootste in het oog springende veranderingen zijn te vinden in de aerodynamica.De nieuwe F2005 heeft een hogere voorvleugel en een achtervleugel die dichter op de auto staat. Ook heeft de nieuwe bolide een kleinere motorkap en airbox.

:~:~

Tering ding ziet er wel te vet uit hoor. Die achtervleugel is gewoon super tof. Tis weer eens een hele andere auto, zolas elke 2jaar bij Ferrari :p

En dat kleine vleugeltje voorop, daarmee worden ze kampioen haha :)

Tot zaterdag 00:01 (dus voor de kwalificatie) kan het team nog aangepast worden. Misschien wil iemand dat vanwege het eventueel niet mogen rijden van Minardi.
Als iemand zich nog aan wil melden kan het ook dus nog zonder dat je de eerste race moet missen kwa punten.

http://sport.fok.nl/index.fok/nieuws/12436

De zaterdag training mogen ze in elk geval wel rijden
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/12444

Minardi zal definitief op zaterdag kunnen rijden en zoals het er nu naar uit ziet ook met de auto van 2004. De Australische rechtbank, de Victoria Supreme Court, heeft de beslissing van de stewards tijdelijk opgeschort zodat het team de zaterdagkwalificatie kan rijden. Morgen om 14.15 uur lokale tijd, kwart over vier 's nachts Nederlandse tijd, start een tweede bijeenkomst van de rechtbank, waarin besloten zal worden of de ontheffing ook voor de race zal gelden.

Fout bij registratie
Het ingevoerde mailadres is niet (meer) toegestaan voor registratie. Kies svp een ander mailadres. lekker krijg ik dit maarja ik meerdere emails

edit: vaag de andere doen het ook niet :S

Rob Aerocool said:
Fout bij registratie
Het ingevoerde mailadres is niet (meer) toegestaan voor registratie. Kies svp een ander mailadres. lekker krijg ik dit maarja ik meerdere emails

edit: vaag de andere doen het ook niet :S