This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Extreem malaguti F12

Status
Not open for further replies.
PetriK said:
ik wil geen discussie uitlokken over de rad, maar kan je mischien uitleggen hoe het werkt? komen er luchtbuizen naartoe oid? ik ben wel benieuwd, want het ziet er verdomd goed uit

Binnekort zal ik ff een update plaatsen met uitleg en fotos, mijn camera is momenteel kapot dus duurt ook nog eventjes. Nog eventjes geduld
 
Tinne said:
het kan.
Of wanneer het géén racer is (straat tornado dus) met koelfan.

Met wat kleine aanpassingen aan de achterkap denk ik dat het mogelijk is om genoeg rijwind richting de radiator te krijgen. Als ik zie hoe klein de radjes op sommige sprinters zijn dan moet het hier wel mee lukken op die 150 meter.

Gave foto trouwens die je plaatste nog nooit gezien!
 

Kap wordt rondom de rad rad helemaal gepolyesterd zodat de rad fijn ingewerkt zit, boven de rad zit een ventilator die lucht zuigt en phanton heeft in de zijkap 2 lucht inlaten dus hij zuigt koede lucht naar binnen en blaast de warmen lucht door het rijden weer naar buiten. Achterkap moet wal nog aangepast worden zodat de lucht achter eruit kan, wil niet het orgineel gat gebruiken waar normaal het achterlicht zit
 
Ik denk dat het zonder fan kan. En als je een fan gebruikt hem aan de zichtbare kant plaatst, zie stnd Benelli.
 
Tinne said:
Ik denk dat het zonder fan kan. En als je een fan gebruikt hem aan de zichtbare kant plaatst, zie stnd Benelli.

Hij komt zowiezo aan de binnekant, want ik vind het persoonlijk veel mooier zoals het er dadelijk uit ziet, mocht ik hem aan de buitenkant hangen dan loopt er bedrading en ophangbeugels en zo zie je dadelijk helemaal niets.
 
Exteem_Malaguti said:
Hij komt zowiezo aan de binnekant, want ik vind het persoonlijk veel mooier zoals het er dadelijk uit ziet, mocht ik hem aan de buitenkant hangen dan loopt er bedrading en ophangbeugels en zo zie je dadelijk helemaal niets.

En dan laat je hem er door heen blazen. Dus eerst fan dan rad.
Of trek je het door de rad heen?
 
En hij trekt echt veel lucht , gewoon heerlijk :W .

Misschien fijn voor in de zomer matties , demonteren we em en gebruiken we em als ventilator , als we het te warm krijgen .

Ziet er weer chill uit .
 
hij duwt de wind toch juist door het rad heen als je de ventilator aan de binne kant van de scooter monteert? of ben ik nu stupid?
 
Je kan hem 2 verschillende kanten uit laten draaien , door de - en de + om te wisselen . Hij kan ook blazen , maar als hij trekt draait de ventilator harder en trekt hij veel meer koude lucht door de rad . Het gaat iig heel goed werken , daar ben ik 100% zeker van .
 
Volgens mij komt er zowieso best veel wind van het achterwiel af.. die richting het radje gaat en aan de andere weer weg word gezogen door de ventilator. of zie k ut nu verkeerd? maarjah de scoot word gewoon mastar!
 
ik zou juist zeggen dat je de lucht gebruikt die door de koelings gaten aan de zijkant komt en eventueel andere gaten die door de radiateur duwt

of

geeft het meer koeling als je em dan op trekken zet en die de lucht van buiten de scooter naar binnen zuiger?
 
Update 5-9-2006

Weer eventjes een leuke update. Zoals beloofd eerst een foto van de rad, vervolgens ben ik vandag aan de gang gegaan met de malossi vork deze is nu dan ook af (moest nog ingekort en afgedraait worden).
En dan mijn achterschok breker, had er soijt van dat ik mijn dopler verkocht had voor net veel geld, maar niet getreurt ik heb ondertussen weer terug gekocht niet alleen mijn eigen heb ik nu terug maar ook een tweede heb ik erbij BT bedankt.

Maar genoeg gelul, hier een lading fotos. BTW zijn wel met foto toestel gemaakt, maar ja beter dan niets

Rad gerbeuren


Malossi vork, zullen veel van jullie niet veel geks aan zien.


En dan de achterveren






 
Status
Not open for further replies.