Evolution Powered DNA

Stephan #5

Well-Known Member
Hoi, mijn naam is Stephan

Scootergeschiedenis: Het begon allemaal toen ik 16 werd, meteen me certificaat geprobeerd te halen, lukte niet natuurlijk (veel te veel fouten), naja dan probeer je het een maand later nog een keer en dan slaag je wel met maar 3 foutjes.

Ik wou eerst een schakelbrommer hebben (Honda NS-1), ik had op internet een leuke gevonden na wat overleggen met me ouders, (die het zaakje niet helemaal vertrouwden) zijn we langs een scooter dealer geweest om te informeren over die brommer, en die man zei; ja dat is een 80cc brommer, dus dat mocht niet. :confused:

toen ben ik naar ROKE in mijdrecht gegaan om daar te kijken voor een scooter en daar viel mijn oog meteen op de rode Gilera DNA, zo gezegt zo gedaan DNA gekocht en kon hem 2 dagen daarna ophalen met verzekring en al. :D

Tijdje standaard gereden, daarna uitlaat en vario ontgrensd. reed wel 75/80, daarna ben ik aangehouden en heb ik hem weer terug gevoerd naar 55.

En toen begon het hele verhaal eigelijk. Ik was geslaagd en ging dus naar een andere school in amsterdam en dus met de metro. In die tussen tijd heb ik nog gereden met een Yasuni R, reed als een gek dat ding(top 104 kmh)

foto's toen ik hem net had.







Foto's met Yasuni R.





Zo dat was me scooter verleden wel zo'n beetje​

[size=+2]23-05-06[/size]

Setup

Cillinder Polini Evolution 2 70cc LC
Uitlaat Yasuni Carerra20
Krukas Doppler Racing
Carburateur Keihin 28MM
Luchtfilter Xsh 70mm
Vario Malossi MHR Multivar 2000
Koppeling Malossi MHR Delta
Membraan Malossi MHR VL13
Carters [5th]Tuned
Poulies Malossi MHR Overrange
Koppelingshuis Malossi MHR met koelvinnen
V-snaar Malossi Kevlar
Spruitstuk Malossi MHR recht 22-28
OntstekingMalossi MHR met Eprom
Lagers SKF C4
BougieMalossi Denso

Dan begin je met uit elkaar halen​

Foto's








let niet op de uber verroeste veer :cheer:

Ja en dan heb je onderdelen he.



En een hele kast met sooi.



Dan houd je dit over​



En dan staat het in de grondlaag​



En dan is die netjes wit​







[size=+2]ONDERDELEN
[/size]

cillinder




krukas


Uitlaat


Ontsteking


Ontsteking, met Eprom en Bougiekabel


Koppeling met Poulies


Vario


Koppelingshuis


V-snaar


Membraan


Spruitstuk


Snelgas


Toeren/temp teller


Killswitch


Massakabeltje


Waterpomp


Lagers


Waterpomp revisie set


Toen ben ik verder gegaan met het blok, alles ging best makkelijk los behalfe m'n ontsteking en de krukas, hier hadden we zwaar geschut voor nodig... maar toen kwam onze Superboer en die heeft ff geholpen met verwijderen, en toen zei hij; Hey ik moet leren zandstralen op me werk, zal ik meteen dat van jouw doen. Naja daar zeg je geen nee tegen natuurlijk.​

Hier het resultaat.




Ja en dan is het geld ff op natuurlijk, en wat doe je dan, ja dan ga ja aan de kappen werken he.​

Foto's van de voorkap.

Gepolyesterd


Volgeplamuurd


Geschuurd en met spuitplamuur


Aardig glad al, maar nog niet goed


En als we dan toch lekker aan het klooten zijn dan spuit je tog ook de roostertjes vast wit.

Resultaat

best netjes toch 8P

Nou dit was het even voor vandaag, het blok ligt nu bij [5th] Patrick hij neemt het ff onderhanden.

binnekort komt komt er nog een Keihin 28mm, kelk, filter en een Malossi Denso Bougie.

Optish komen er binnekort 2 Malossi Whoop schijven 8P (voor me verjaardag) en een nieuwe achterveer (Bitubo of RS24)

verder word er gewerkt aan de achterkappen en aan de wederopbouw van de scooter.

groetjes Stephan


[size=+2]Update 24-05-06​
[/size]

ff een fotoshoot gedaan hoe de scoot erop het moment bij staat.











Het zijn al wat oudere foto's maar zo staat het erbij alleen dan zonder blok want dat ligt nog bij [5th] Patrick.

Morge misschien naar Jubbega met MWS maar waarschijnlijk niet want het word waarschijnlijk slecht weer :'(

mzls


[size=+2]25-05-06​
[/size]

Geen Jubbega, vanwege geen vervoer.

Maar wel weer aan me kappen geknutseld,

voorkap is bijna helemaal glad nu

gaatjes dicht geplamuurd en geschuurt

voorkapje wit gespoten

FOTOS








Ook nog dingen besteld:

Keihin 28mm carb
XSH Kelk 70mm
XSH Filter 70mm
Malossi Denso bougie
en een nos schakelaar voor me waterpomp


dit was het weer.

mzl


[size=+2]03-06-06​
[/size]

Zo weer ff een update

Ben vandaag met me neefie naar Jos Dijkman geweest en ff wat spulletjes gekocht.

Voorbandje Deestone


Voor en achterband




Benzine slang


Benzine filtertje


benzine kraantje


En nog wat groter nieuws, Malossi WHOOP remschijven en een FOURNALES 400mm veer zijn besteld bij Dijkman, dus dat word nog ff wachten.

Verder ben ik begonnen aan me underseat(nog geen fotos), dik pur in me achterkap gespoten morge waarschijnlijk snijden en verder kijken voor polyesteren.

Nu nog wachten op me carb die waarschijnlijk maandag of dinsdag wel zal komen...

laterz stephan



[size=+2]15-06-06​
[/size]

Weer eens een update, heb erg lang moeten wachten op mijn order bij xsh-parts maar eindelijk is het binnen. Helaas heeft meneer marco de kelkjes vergeten dus die moeten nog na gestuurd worden.

hier foto's

Stage 6 carburateur




XSH-filter


NGK 10egv bougie


NOS schakelaartje, voor me waterpomp


Dat waren de spullen weer even...

Ben ook nog verder gegaan met me achterkap, hij is nu gepolyesterd en een laag plamuur er op. Nu nog flink schuren en nog meer plamuuren. (fotos komen als het een beetje wat is)

Dit was het weer even, groetjes Stephan



[size=+2]16-06-06​
[/size]

Gisteravond me verjaardag geviert en me vrienden hadden een paddock stand voor me gekocht en die in een SUPER groote doos gedaan, dus ik had geen idee wat er in zou zitten, egt lachuh

hier ff foto's van de Paddock




Nou dit was het weer ff voor vandaag, binnekort hoop ik me blok eindelijk terug te krijgen van [5th] Patrick...

groetjes stephan



[size=+2]22-06-06​
[/size]

Vandaag weer wat spullen besteld bij euroscooters.

Stage 6 temp teller
Stage 6 half poulie
Stage 6 sproeierkit
Witte handvaten

Hoop het volgende week binne tekrijgen.

Verder nog nieuws van Jos Dijkman, m'n remschijven zijn al binnen maar ze wachten nog op de achterveer... dus gaat waarschijnlijk nog 2 weken duren.
maja beter laat dan noooit he

Kelkje van XSH komt ook volgende week als het goed is, er was wat mis comunicatie waardoor ze de kelken nog moesten maken.

UNDERSEAT
hier vast een voorproefje van hoe me underseat word (foto is met telefoon gemaakt :p )


inmiddels zit er al plamuur op maar moet nog flink geschuurd worden en nog meer plamuren.

dit was het weer even

groetjes stephan



[size=+2]11-07-06​
[/size]

Na lang wachten eindelijk weer wat onderdelen binnen, fotos

stage 6 halfpoulie


stage 6 temperatuur teller


witte handvaten(een zit er al op me scoot)


sproeierkitje


en een groepsfoto


Verder hoop ik deze week me blok eindelijk weer terug te krijgen zodat ik kan beginne met alles erop te zetten.

dit was het weer ff

groetjes stephan



[size=+2]11-07-06​
[/size]

Vandaag ook nog een karttankje gekocht in Amsterdam, wat een eind fietsen zeg mar wel moeite waard, hier fotos





en hier hoe die in me buddy komt




miss vanavond nog ff wat sleutelen

groetjes stephan



[size=+2]02-09-06​
[/size]

Eindelijk weer een update, ben gister naar Euroscooters geweest in Oisterwijk...

gekocht: Yasuni C21 en Stage 6 rempotdeksels

fotos










zo dit was het ff hoop volgende week me achterveer en me remschijven binne te krijgen en daarna gaan we beginne met bouwen...

groetjes Stephan


[size=+2]27-10-06​
[/size]

Zo eindelijk weer een update met wat nuttigs,

ten eerste is me blok met spulle op vakantie naar XSH, volgende gaat gebeuren:

Blok max tuned
tapeinde maken (afgebroken bij blok :kots: )
krukas en lagers erin
waterpomp erin
cillinder erop
kelk op me carb zetten en polijsten
ontsteking monteren en afstellen

verder zijn me banden van me velgen, en me paddock ontverft, dus klaar voor een witte poedercoat.

foto van paddockje


nog ff foto van me rempotdekseltjes BLING BLING


foto van me voorkap


!!!!!!!!!NU IETS VETS!!!!!!!

me achterveer!!!!!!


zo stond ie er ff bij :p





vanavond ga ik nog ff wat aan me frame slijpen en aan me home made paddock ophanging beunen


29-10-06

Zo nog ff een update, we hebben weer flink aan me achterkant van me frame lopen slijpen

hier foto's






ook 2de ophanging van achterveer is eraf omdat anders me kap niet paste

hier foto van de kap zoals die erop gaat worden:p

past allemaal precies

hier nog ff foto van het geheel met zadel erop






hier nog ff een foto van de home made paddock ophanging (mede mogelijk gemaakt door me oom)

moet waarschijnlijk nog wel het een en ander aan geslepen worden maar kan het niet checken omdat me blok op vakantie is.

me blok ligt in middels bij Marco van XSH, dus ben benieuwd wanneer het weer terug komt.

groetjes stephan


02-11-06

Zo na heel lang gewacht te hebben zijn ze dan eindelijk binnen...

me MALOSSI WHOOP remschijverts

FOTO's


voor


achter


groepsfoto met me achterveertje


en nog een vette foto


tot volgende keer

mzl stephan


[size=+2]23-11-06​
[/size]

Zo even een fotoloze update,

Ik krijg een vers Piaggio LC DD blok met het de volgende setup voor de duidelijkheid:

Carters - XSH max
Cillinder - Polini Evolution 2 70cc
Krukas - Doppler racing
Uitlaat - Yasuni Carrera 21
Ontsteking - Malossi Eprom
Carb - Stage 6 28mm
Kelk - XSH afgedraaid en gepolijst
Filter - XSH 70mm
Spruit - Malossi 22-28mm
Membraan - Vl13 MBV tuned
Koppeling - Malossi Delta
Overrange - Malossi
Variateur - Malossi mhr multivar 2000
Halfpoulie - stage 6
Bougie - NGK

Verder liggen me velgen en me paddock stand bij de coater voor een mooi wit laagje.

En ik sta ingeschreven voor de SBO sprint 2007, #5 8P

Als laatst, binnekort nog ff wat spullen bestellen;

killswitch stuurbevestiging
Galfer remblokjes
SSP kickstarter

dit was het weer,

mzl stephan


08-01-07

Ja daar ben ik eindelijk weer eens, dingen schieten niet echt op hiero,

ff kort verhaaltje

Mijn oude blok ligt bij XSH, maar heb besloten een nieuwe aan te schaffen, naja we zijn dus nu al 2 maanden verder en ik heb nog steeds geen nieuw blok...

leuk dingen

me velgen zijn terug van de coater, bandjes erom gelegt en schijfjes gemonteerd, foto's

achterwiel




voorwiel




wielen samen


paddock stand, zitte wat licht oranje vlekjes in :W maar dat zie je alleen als je goed kijkt




en hier nog een foto van de stage 6 kickert,


Zo dat was het weer even, was vergeten een foto te maken van me home made bracket voor men paddock, maar die komt volgende keer wel weer...

Hoop bij volgende update me nieuwe blok terug te hebben, zodat er binnekort gevlamt kan worden..

groetjes Stephan


30-01-07​

Zo daar ben ik weer,

Nieuwe blok is binne gekomen, gaat deze week nog naar Marco toe...

foto's




vertandings deksel




Ook meteen een pakketje van Euroscooters binne gekregen, waaronder:

Een Kieslerspatbordje


Stage 6 remhevels(meteen gemonteerd)




en nog een banden letterwitter...


hier groepsfoto(zonder remhevels, die waren al gemonteerd)


en hier nog ff een fototje met wat spullen gemonteerd!


Nou volgende update zal wel zijn dat me blok terug is van XSH, waar het volgende gaat gebeuren

Carters XSH max getuned op EVO
Krukas en lagers monteren
Cillinder monteren en afstellen
Rotor monteren en afstellen
Carb tunen
flens C21 tunen op EVO

Tot de volgende keer

Groetjes Stephan


22-02-07​

nou daar zijn we weer, eindelijk wat nuttigs te melden:p

blok is eindelijk terug van XSH, en het is egt netjes geworden,

me carburateur ligt er helaas nog want de kelk moet ernog opgedraaid worden maar die komt als het goed is volgende week richt mij.

hier wat fotos van het blok, met me neef (MHaRea Dennis) zijn carb erop






XSH!!!




zo dat waren de fotos van de opbouw dus, nou hadden we van het weekend problemen met de waterkoeling, het liep overal tussen uit, en dat was niet goed, na vlink wat gekloot en gevloek bleef alles uit eindelijk droog en konden we ons om andere dingen zorgen gaan maken.

hier wat fotos van opbouwen.




hier nog een mooie foto van de getunede flens op de cillinder.


nou toen zijn we vandaag verder gegaan met het opbouwen van de scootah

niet teveel lullen maar fotos natuurlijk

cockpitje gefixt








en toen was die helemaal klaar voor de start.

hier wat fotos toen de klaar was... (alleen nog zijkappen monteren natuurlijk)








en hier nog een foto met het baasje in reese modus 8P


morguh, of eigenlijk straks, gaan we hem starten want de ontsteking of squish staat niet helemaal goed want hij blijft niet aan...

en we gaan lekker naar de motorbeurs, leuke speeltjes bekijken :cool: en miss nog wat leuke dingen kopen..

Groetjes Stephan


13-03-07​

Daar bent ik weer 8P

Er is weer veel gebeurd, heb me carburateur terug gekregen van XSH,
hijs weer heerlijk cobie

feauteau´s stage 6 28mm met 70mm kelk




met filter erop


ook heb ik een nieuwe rotor aangeschaft omdat die andere het toch niet lekker deed, het is een HPI 2006 Digitaal man L&M Michiel, thanx nog :D

feauteau's




Toen kwamen Jordy en Stefan MWS CUSTOMS langs en die hebben even geholpen met monteren van de ontsteking :D ook thanx hier voor



Jordy en Stefan


toen heeft me scooter nog ff 10 seconden gedraaid, helaas geen filmpje want het was te kort om de camera even te pakken :'( maar goed rijden deed ie tog niet want de vario schoot los en hij stopte ermee, daarna zijn we niet meer verder gegaan.

Vandaag 13 Maart,

Even de carburateur en vario goed gemonteerd en aangekickt en het draaide, er kwam wel veel zwart spul uit de uitlaat(olie waarschijnlijk) maar goed kon niet te lang draaien want de koeling is nog steeds een drama, het lekt soms nog. Binnekort maar eens grondig onderhanden nemen.

filmpje komt nog.

Hier nog even een paar fotos hoe die er momenteel bij staat, had ff de zijstandaard gemonteerd.













Blok gaat binnekort weer ff onder de scooter vandaan vanwege het monteren van de nieuwe vertanding die morgen als het goed is binnen komt :cheer: en dan word er meteen gekeken naar de aard van de lekkage,

Daarna gaat alles weer onder de scooter en gaan we banken en sprintjes oefenen met de MWS crew

aantal spullen besteld

Polini vertanding
benzine kraantje
killswitch
rvs boutjes
zuigerstop

Binnekort weer een update waarschijnlijk.

Groetjes Stephan



18-03-07​

Daar bent ik weer 8P

eerst ff wat spullen binnen gekregen.

feauteau´s

Polini 16/46 vertanding


Benzine kraantje


Nieuwe carterkap boutjes, alles weer netjes


2 flessen gedestileerd water


verder nog een killswitch maar bij nader inzien gebruik ik toch maar me oude omdat die het nu dus wel doet, en een zuigerstop

De lekkage is verholpen door een speciale pakking grijzige massa. nachtje laten harden en alles weer onder de scooter gezet, en het uur van de waarheid.. HET BLEEF DROOG!

Toen dachten we kom we slijpen een stukje subframe weg zodat we niet elke keer de uitlaat er onder uit hoeven te halen. Zo gezegd zo gedaan,

foto van het stukje eraf


en toen zijn we gaan testen, na wat gekloot met aanhouden bleef die eindelijk goed lopen, maar moet nog wel vlink afgsteld worden.

het volgende zit er nu in.

rode trekveren
rode drukveer
3.5 rollen
sproeier 145

hier ff wat totaal foto´s











Het volgende moet nog gebeuren

Polini vertanding monteren
nieuwe benzine slang + nieuw kraantje monteren
kappen schuren
achterspatbordje pas maken
gaskabel inkorten,
killswitch netjes intapen
nieuw temp kabeltje
opvang flesje maken
binnekant buddy netjes maken
afstellen op de testbank
alles netjes schoonmaken

Genoeg te doen dus!

Groetjes Stephan
[/QUOTE]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

yo matti :W,

eindelijk zit je op een "echt" forum :).
komt goed met de dna, alleen jammer dat die zo loeizwaar is :*.
spreek je wel weer op school.

Oi
 
Als ik na mijn speedfight nog een project begin is dat ook een DNA of een streetmagic. Het ziet er érg goed uit, hoop écht dat je underseat iets meer vorm gaat krijgen en niet rond afloopt naar beneden. (denkt aan benelli kont)

Ganz geile auspuff! 8)

Succes er verder mee. :W
 
thanx allemaal voor de reacties, en ja het lijkt op een c30 maar het is een c21, tenminste dat stond op de verpakking:D

binnekort ga k ff afspraak maken om me blok in elkaar te laten zetten, waarschijnlijk bij XSH
 
benelli&zip said:
mischien hele domme opmerking en mischien ziet ik het verkeerd maar zit je ophang steun niet verkeerd om gr verder vet project

Ja volgens mij ook van je uitlaat???

Verder ziet het er goed uit;)
 
je maakt ook van ieder onderdeel een foto hé:X beetje irritant. Wat boeit mij die benzine filter nou....njah dat is mijn mening maar ik weet dat anderen zig der ook wel aan ergeren.

@ Bojt: doe een streetmagic ;)
 
EVO-FIGHT said:
je maakt ook van ieder onderdeel een foto hé:X beetje irritant. Wat boeit mij die benzine filter nou....njah dat is mijn mening maar ik weet dat anderen zig der ook wel aan ergeren.

@ Bojt: doe een streetmagic ;)

Beetje shaggy ofzo ?

Hij mag foto's maken van zijn schroeven als hij dat wil .

Ik vind et een leuk ding , al denk ik denk ik dat de achterkant wat bol word zo en de voorkant ook .
 
het is de bedoeling op een project page om de scoot te bewonderen en eventueel suggesties ed te geven.
als je et een lelijke project page vind doe dan vorige of alt F4 en ga niet iemand zijn topic verpesten ( sry )

ontopic:

zkr vet een dna :W
voor de rest nog vette plannen zoals kleur etc? :D
 
benelli&zip said:
mischien hele domme opmerking en mischien ziet ik het verkeerd maar zit je ophang steun niet verkeerd om gr verder vet project

ja dat weet k daar kwam ik achter toen ik m ff ging monteren op me blok, maar heb het omgedraaid en nu zit ie wel goed mensen,

over tijdje komen er weer nieuwe fotos van me scooter en niet van onderdelen:p
 
Back
Top