Vince@spirit
Well-Known Member
Even voorstellen, ik ben Vincent, 18 jaar en kom uit Kortrijk, West-Vlaanderen.
Ik ben al sinds m'n 16de bezig met scooters.
Het begon met, ja je raad het, een spirit die ik kocht als wrak en helemaal op gedaan heb naar mijn zin.
Heb er 1100 euro voor had, hij zag er bij verkoop zo uit:
Hij had een gewone DR50 en hebo gara (die niet op foto staat) ook was koelkap wit gespoten
Nu het project
Setup
carters: minarelli SD JD tuned
cc: Polini Evolution II JD tuned :eplus2:
krukas: Polini Evolution
uitlaat: Yasuni C21 met aangepaste uitlaatflens voor Evo
ontsteking: Stage6
Poulies: Malossi Overrange 2006
Koppeling: Deltaclutch 107mm
Koppelingshuis: Wingbell 107mm
Vertanding: Malossi Secundair 13/44
Vertandingsdeksel: Nardo Replica aangepast op Overrange
Carburateur: Stage6 Keihin 28mm JD tuned
Spruitstuk: Malossi 28mm JD Tuned
Wig: SP 2.0 V-Force versie JD Tuned
Membraan: V-Force JD Tuned
Filter: Stage6 "Sterrekijker"
Onmiddelijk na de verkoop van mijn spirit heb ik mijn geld geinvesteerd in een bestelling:
Polini Evolution 2
Polini Evolution krukas
Yasuni C21
Wingbell
Deltaclutch
Na dat ik dat had, heb ik erover nagedacht met welk kader en blok ik ga rijden, ik ging voor aerox gaan me dd carters maar vond dan een ovetto kader + zadelbak en zadel met sd blok voor 50 euro (Inclusief papieren )
Dus ik gaan kijken, kader was al bewerkt maar was nog te redden, en het blok was niets mis mee dus geld op tafel en terug naar huis
Kader met zadelbak
(sorry voor onduidelijke foto)
Blok
Dan die zelfde dag nog met de slijpmachine gaan bewerken, alle overbodige dingen die niet nodig waren eraf (wat nog tamelijk veel was )
Ook vond ik dat zadel veel te lang dus na een beetj meten en doen zadel door midden gesneden (Daar komt later nog een mooi custom zadelhoesje over)
Resultaat:
Ook de zadelbak had dringend hulp nodig want die zat vol gaten (vraag mij niet waarom), eventjes met plamuur en schuren enzo was jij terug zo goed als nieuw
Het blok had ik onder tussen al laten ontvetten in een bad en gepolierd.
Resultaat:
het is niet perfect maar voldoende voor mij
Dus was het nu de beurt aan de lagers, overal nieuwe verse in en was dan ook mooi gefikst.
Ik had ondertussen sr sd velgen gekocht en een nitro voorvork met nieuw setj balhoofdlagers die ik dan onmiddelijk volledig verlaagd heb.
Ook was mijn stage6 subframe en vertandingszooi binnengekomen.
Dus alles onmiddelijk in mekaar geflanst
Vertandingsdeksel met 13/44 achter en verse lagers
Heeft dan een tijdje zo gestaan maar heb ondertussen mijn volledige inlaatset besteld, bij aankomst van bestelling bleek dat het Wigje een VL14 versie was en niet de V-Force, maar dat is ondertussen al opgelost
V-Force:
Stage6 Keihin 28mm + Wigje + Spruitstuk
Alles samen
Groepsfoto
Nu sommige zullen het al gezien hebben andere niet maar ik heb nog geen achterveer, ik heb lang zitten denken of ik voor een vaste buis ga of toch een veer, heb dan uiteindelijk beslist om voor een buis te gaan
Reden: Ik wil mijn energie niet verliezen in het induwen van mijn veer bij het vertrekken en is goedkoper
Dus ik nam een originele veer die ik ergens had rondslingeren, slijpte de 2 uiteinden eraf, daarna naar brico achter buis van 2.5 op 2.5 en naar las bedrijf ermee
Heb mijn dingen terug van zandstraler, vanavond in spuitplamuur zetten voor het oxideren begint
back on wheels
Hoe de sprinter er komt uit te zien:
Kader, velgen, carterdeksel, fourche, stuur en zadelbak, radiator worden wit gespoten
het overige zoals achterbuis, een klein deel van de fourche remmen, middenste deel van remschijf en nog meer details worden robijnrood gespoten
Ook komt er een mooi custom zadelhoes in het robijnrood met witte naden op.
Mijn voorlaatste bestelling is ondertussen geplaatst en klaar om verzenden te worden
Deze bevat:
- Stage6 Monsterdisc 260mm
- Stage6 Temp./Toer. teller
- Stage6 Ontsteking met dubbele curve
- Malossi Overrange 2006
- Snelgas
- Karttankje
- SP stuur en stuurclamp
Ik heb mijn bestelling al een eindje binnen en het juiste wigje is ook aangekomen
mijn kader en t-stuk is terug van de coater en ziet er heel gelikt uit
------>Update<-------
Mijn carters en cc zijn ondertussen bewerkt voor maximale vermogen door JD (Jim&Don)
mijn inlaat wordt ook nog opgestuurd om te bewerken
Mijn polini evolution krukas gaat de verkoop in aangezien ik met een malossi vario ga rijden.
Heb ondertussen al een vervanger gevonden, Malossi RHQ
krukas zit erin en blokje staat nu te wachten in spuitplamuur om een laagje verf te krijgen (wit)
En aangezien ik zoveel mogelijk vermogen uit mijn evo2 wil halen, gaat mijn C21 ook de verkoop in en komt er een Roost Evolution pijpje op
Deze week komt ook nog bestelling binnen met kleine zooi en gaan mijn velgen en blokje naar spuiterij.
Last edited: