White Pearl Evolution

Vince@spirit

Well-Known Member

Even voorstellen, ik ben Vincent, 18 jaar en kom uit Kortrijk, West-Vlaanderen.
Ik ben al sinds m'n 16de bezig met scooters.
Het begon met, ja je raad het, een spirit die ik kocht als wrak en helemaal op gedaan heb naar mijn zin.
Heb er 1100 euro voor had, hij zag er bij verkoop zo uit:

Foto-FDGHVJ7R.jpg
Foto-Y8D4EXMO.jpg


Hij had een gewone DR50 en hebo gara (die niet op foto staat) ook was koelkap wit gespoten :)


Nu het project
Setup
carters: minarelli SD JD tuned
cc: Polini Evolution II JD tuned :eplus2:
krukas: Polini Evolution
uitlaat: Yasuni C21 met aangepaste uitlaatflens voor Evo
ontsteking: Stage6
Poulies: Malossi Overrange 2006
Koppeling: Deltaclutch 107mm
Koppelingshuis: Wingbell 107mm
Vertanding: Malossi Secundair 13/44
Vertandingsdeksel: Nardo Replica aangepast op Overrange
Carburateur: Stage6 Keihin 28mm JD tuned
Spruitstuk: Malossi 28mm JD Tuned
Wig: SP 2.0 V-Force versie JD Tuned
Membraan: V-Force JD Tuned
Filter: Stage6 "Sterrekijker"

Onmiddelijk na de verkoop van mijn spirit heb ik mijn geld geinvesteerd in een bestelling:

Polini Evolution 2
Foto-BSSZVSOU.jpg


Polini Evolution krukas
Foto-6OL7NSHR.jpg


Yasuni C21
Foto-BPVTI44F.jpg


Wingbell
Foto-SPFEKTEJ.jpg


Deltaclutch
Foto-VUVKGDE7.jpg




Na dat ik dat had, heb ik erover nagedacht met welk kader en blok ik ga rijden, ik ging voor aerox gaan me dd carters maar vond dan een ovetto kader + zadelbak en zadel met sd blok voor 50 euro (Inclusief papieren :D)

Dus ik gaan kijken, kader was al bewerkt maar was nog te redden, en het blok was niets mis mee dus geld op tafel en terug naar huis

Kader met zadelbak
Foto-CAZH4J3Q.jpg

(sorry voor onduidelijke foto)

Blok
Foto-EBTO4FEE.jpg



Dan die zelfde dag nog met de slijpmachine gaan bewerken, alle overbodige dingen die niet nodig waren eraf (wat nog tamelijk veel was :) )

Ook vond ik dat zadel veel te lang dus na een beetj meten en doen zadel door midden gesneden (Daar komt later nog een mooi custom zadelhoesje over)

Resultaat:
Foto-JJ3OOGH3-1.jpg


Ook de zadelbak had dringend hulp nodig want die zat vol gaten (vraag mij niet waarom), eventjes met plamuur en schuren enzo was jij terug zo goed als nieuw :)

Het blok had ik onder tussen al laten ontvetten in een bad en gepolierd.

Resultaat:
Foto-FUKQPHQP.jpg


het is niet perfect maar voldoende voor mij


Dus was het nu de beurt aan de lagers, overal nieuwe verse in en was dan ook mooi gefikst.


Ik had ondertussen sr sd velgen gekocht en een nitro voorvork met nieuw setj balhoofdlagers die ik dan onmiddelijk volledig verlaagd heb.
Ook was mijn stage6 subframe en vertandingszooi binnengekomen.

Dus alles onmiddelijk in mekaar geflanst

Foto-DOU43WQ6.jpg

Foto-ZHA3K7O6.jpg


Vertandingsdeksel met 13/44 achter en verse lagers
Foto-OFSB6OB4.jpg



Heeft dan een tijdje zo gestaan maar heb ondertussen mijn volledige inlaatset besteld, bij aankomst van bestelling bleek dat het Wigje een VL14 versie was en niet de V-Force, maar dat is ondertussen al opgelost

V-Force:
Foto-CFHZGBRE.jpg


Stage6 Keihin 28mm + Wigje + Spruitstuk
Foto-OAOGIQXR.jpg


Alles samen
Foto-JAWQ4BA6.jpg


Groepsfoto
Foto-33CZF7CC.jpg



Nu sommige zullen het al gezien hebben andere niet maar ik heb nog geen achterveer, ik heb lang zitten denken of ik voor een vaste buis ga of toch een veer, heb dan uiteindelijk beslist om voor een buis te gaan

Reden: Ik wil mijn energie niet verliezen in het induwen van mijn veer bij het vertrekken en is goedkoper :D

Dus ik nam een originele veer die ik ergens had rondslingeren, slijpte de 2 uiteinden eraf, daarna naar brico achter buis van 2.5 op 2.5 en naar las bedrijf ermee




Heb mijn dingen terug van zandstraler, vanavond in spuitplamuur zetten voor het oxideren begint
Foto-IKN3YKXT.jpg


back on wheels :)
Foto-NRBYECXA.jpg





Hoe de sprinter er komt uit te zien:

Kader, velgen, carterdeksel, fourche, stuur en zadelbak, radiator worden wit gespoten

het overige zoals achterbuis, een klein deel van de fourche remmen, middenste deel van remschijf en nog meer details worden robijnrood gespoten

Ook komt er een mooi custom zadelhoes in het robijnrood met witte naden op.


Mijn voorlaatste bestelling is ondertussen geplaatst en klaar om verzenden te worden


Deze bevat:

- Stage6 Monsterdisc 260mm
- Stage6 Temp./Toer. teller
- Stage6 Ontsteking met dubbele curve
- Malossi Overrange 2006
- Snelgas
- Karttankje
- SP stuur en stuurclamp


Ik heb mijn bestelling al een eindje binnen en het juiste wigje is ook aangekomen
mijn kader en t-stuk is terug van de coater en ziet er heel gelikt uit ;)

Foto-C8HQCNCP.jpg

Foto-REPROYC4.jpg

Foto-CHUMWEPG.jpg

Foto-KFELHQME.jpg




------>Update<-------

Mijn carters en cc zijn ondertussen bewerkt voor maximale vermogen door JD (Jim&Don)
mijn inlaat wordt ook nog opgestuurd om te bewerken ;)

Mijn polini evolution krukas gaat de verkoop in aangezien ik met een malossi vario ga rijden.
Heb ondertussen al een vervanger gevonden, Malossi RHQ

krukas zit erin en blokje staat nu te wachten in spuitplamuur om een laagje verf te krijgen (wit)

En aangezien ik zoveel mogelijk vermogen uit mijn evo2 wil halen, gaat mijn C21 ook de verkoop in en komt er een Roost Evolution pijpje op :D :D

Deze week komt ook nog bestelling binnen met kleine zooi en gaan mijn velgen en blokje naar spuiterij.

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ziet er nice uit met die rode accenten zo :)
ontsteking is -:-

wil ik het eindresultaat wel van zien!

grtz
 
nu al eindje geleden, is ondertussen ook vanalles gebeurd heb geen zin om heel verhaal te gaan typen, zit nu gewoon zo, blokje zit volledig samen draait, hier en daar nog kleine meuk laten afwerken, spuiten enzo kabeltjes wegsteken en dan gaan we op de testbank

hier 3 tal foto's hoe hij er nu bij staat(wel zonderkoeling)

Foto-G6FKPJBT.jpg

Foto-E7DOVHCH.jpg

Foto-NFL88B4S.jpg
 
Back
Top