Geert
A.k.a. SuiD
:: Evolution Biaggi SR ::
Heey
ik ben Geert ik ben 18 jaar
m'n scooterverleden is niet veel
toen ik 16 werd heb ik een beta ark gekocht waar ik nu nog steeds op rondrij.
En wat gewoon ’n superfijn scootertje is 8)
Deze scooter vrij origineel gehouden, omdat ik nooit echt veel geld heb gehad om zoiets nog leuk te maken, dus een crossstuurtje ander uitlaatje etc vond ik genoeg.
na een tijdje kwam ik scooterforum.net tegen, bekent verhaal volges mij
Even op rondgekeken en kwam erachter dat er veel meer achter het scooterwereldje zit dan andere uitlaatjes enzo :W
Naast 'n beta heb ik een oud type sr altijd wel vet gevonden dus daar ging ik na ’n kleine paar maanden op het scooterforum is voor een Aprilia Sr max biaggi kijke.
Na wat zoeken kwam ik via marktplaats een verzekerd en rijdend ding tegen +pippi+
ik zocht toch zon ding en dus naar helmond gereden naar zo’n gare zjonnie :X
maar ik was al helemaal uit wat ik ging doen dus toch maar meegenomen
zo was ie toen ik hem kreeg:
op het ding nog 'n paar weken mee rondgereden en toen klapte de koppakking :?
geen zin meer gehad om het te maken en het ding laten staan, verzekering verliep ook dus.
en de beta ging voor
in de zomer, ik kwam van vakantie terug en gelijk die dag werd m’n loon nog gestort van een tijdje terug
ik dacht nu doe ik het meteen 8)
het nodige gedaan met het ding strippen, frame n kleurtje geven etc..
Vraag me niet waarom groen
dus wat deed ik {! JUIST! Onderdele verzamelen
Polini Evolution Serie 6
Bidalot C20
Polini evolution Overrange poulies deze met hebo koppeling
Hier zie je ook hoeveel onderhoud de vorige eigenaar heeft gepleegd :|
Check die segmenten van die originele koppeling
Evolution vario
Mikuni 28 mm vlakschuif
Licht geflowed
Power 1 pen 12 Krukas
Evolution membraan
hpi 2005 8)
Carters zelf aangepast op de evo cilinder
Het krasje op het pakkingvlak heeft verder geen consequenties
Subframe heb ik samen gemaakt met kevin uit m'n klas maar daar heb ik geen foto van, en deze moet ook nog een kleurtje krijgen.
De onsteking liet nog even op zich wachten, maar zo ongeduldig als ik ben had ik toch het blok al aangekickt, met de originele onsteking en ’n heel gaar spruitstuk, maar die word zo snel mogelijk vervangen door Wig+rechtspruitstukje 8)
dus blokje in elkaar gezet
Totaalplaatje tot nu toe
Ook nog killswitch + temp/toerenmeter en snelgas gehaald.
Hier zit het snelgas nog niet helemaal zoals het hoort maar dat heb ik al gemaakt :#
Nog even de setup waar ik dit seizoen dus mee ga rijden *D
Cilinder: Polini evolution Serie 6 70 cc
uitlaat: bidalot Carrera 20
poulies: Polini evolution Speeddrive Overrange Poulies
Vario: Polini Evolution Overrange
Halfpoulie: Polini Evolution
koppeling: Hebo Verstelbaar
Koppelingshuis: Polini Evolution Speedbell of Malossi MHR Wingbell*
Carburateur: Mikuni 28 mm vlakke schuif
spruitstuk: Wigje + malossi kortSpruitstuk
Onsteking: HPI 2005
Krukas: power 1 racing pen 12
lagers: skf c4
naaldlager: polini Evolution
Membraan: Polini Evolution
V-snaar: Polini Evolution Overrange Snaar
Filter: Twin-Air
Met een *Sterretje* heb ik nog niet.
maar dat moet ergens in februari komen.
Het beun gehalte ligt waarschijnlijk iets hoger dan de andere projecten 8)
Maar ik ga eerst nog even voor het motorische en probeer dat een beetje efficiënt aan te pakken
dit was het zo verder tot nu toe
updates komen waarschijnlijk in de beginpost en in een gewone reply
ciao! +pippi+
Heey
ik ben Geert ik ben 18 jaar
m'n scooterverleden is niet veel
toen ik 16 werd heb ik een beta ark gekocht waar ik nu nog steeds op rondrij.
En wat gewoon ’n superfijn scootertje is 8)
Deze scooter vrij origineel gehouden, omdat ik nooit echt veel geld heb gehad om zoiets nog leuk te maken, dus een crossstuurtje ander uitlaatje etc vond ik genoeg.
na een tijdje kwam ik scooterforum.net tegen, bekent verhaal volges mij
Even op rondgekeken en kwam erachter dat er veel meer achter het scooterwereldje zit dan andere uitlaatjes enzo :W
Naast 'n beta heb ik een oud type sr altijd wel vet gevonden dus daar ging ik na ’n kleine paar maanden op het scooterforum is voor een Aprilia Sr max biaggi kijke.
Na wat zoeken kwam ik via marktplaats een verzekerd en rijdend ding tegen +pippi+
ik zocht toch zon ding en dus naar helmond gereden naar zo’n gare zjonnie :X
maar ik was al helemaal uit wat ik ging doen dus toch maar meegenomen
zo was ie toen ik hem kreeg:
op het ding nog 'n paar weken mee rondgereden en toen klapte de koppakking :?
geen zin meer gehad om het te maken en het ding laten staan, verzekering verliep ook dus.
en de beta ging voor
in de zomer, ik kwam van vakantie terug en gelijk die dag werd m’n loon nog gestort van een tijdje terug
ik dacht nu doe ik het meteen 8)
het nodige gedaan met het ding strippen, frame n kleurtje geven etc..
Vraag me niet waarom groen
dus wat deed ik {! JUIST! Onderdele verzamelen
Polini Evolution Serie 6
Bidalot C20
Polini evolution Overrange poulies deze met hebo koppeling
Hier zie je ook hoeveel onderhoud de vorige eigenaar heeft gepleegd :|
Check die segmenten van die originele koppeling
Evolution vario
Mikuni 28 mm vlakschuif
Licht geflowed
Power 1 pen 12 Krukas
Evolution membraan
hpi 2005 8)
Carters zelf aangepast op de evo cilinder
Het krasje op het pakkingvlak heeft verder geen consequenties
Subframe heb ik samen gemaakt met kevin uit m'n klas maar daar heb ik geen foto van, en deze moet ook nog een kleurtje krijgen.
De onsteking liet nog even op zich wachten, maar zo ongeduldig als ik ben had ik toch het blok al aangekickt, met de originele onsteking en ’n heel gaar spruitstuk, maar die word zo snel mogelijk vervangen door Wig+rechtspruitstukje 8)
dus blokje in elkaar gezet
Totaalplaatje tot nu toe
Ook nog killswitch + temp/toerenmeter en snelgas gehaald.
Hier zit het snelgas nog niet helemaal zoals het hoort maar dat heb ik al gemaakt :#
Nog even de setup waar ik dit seizoen dus mee ga rijden *D
Cilinder: Polini evolution Serie 6 70 cc
uitlaat: bidalot Carrera 20
poulies: Polini evolution Speeddrive Overrange Poulies
Vario: Polini Evolution Overrange
Halfpoulie: Polini Evolution
koppeling: Hebo Verstelbaar
Koppelingshuis: Polini Evolution Speedbell of Malossi MHR Wingbell*
Carburateur: Mikuni 28 mm vlakke schuif
spruitstuk: Wigje + malossi kortSpruitstuk
Onsteking: HPI 2005
Krukas: power 1 racing pen 12
lagers: skf c4
naaldlager: polini Evolution
Membraan: Polini Evolution
V-snaar: Polini Evolution Overrange Snaar
Filter: Twin-Air
Met een *Sterretje* heb ik nog niet.
maar dat moet ergens in februari komen.
Het beun gehalte ligt waarschijnlijk iets hoger dan de andere projecten 8)
Maar ik ga eerst nog even voor het motorische en probeer dat een beetje efficiënt aan te pakken
dit was het zo verder tot nu toe
updates komen waarschijnlijk in de beginpost en in een gewone reply
ciao! +pippi+
Last edited: