Evo2 Sonic'

Abels

Koos scooterloos
Hey,

Hierbij ben ik van plan om mn projectje maar is te gaan posten.!

Scooterverleden:

Het begon allemaal op mijn 14e ik was beetje gek geworden van scooters dankzij Barryzipsp :).. Nja mijn broer had toen een Typhoon barrel gekocht en ja dit stelde niet veel voor... Hij reed er bijna nooit op en dat was dus mijn kans om er beetje aan te sleutelen en spuiten enz je weet het wel.

Toen ik 16 werd kreeg ik deze Typhoon ( komt nog wel keertje een foto). Maarja dat ding reed echt gewoon te barrel! dus ik besloot hem te verkopen!..Dus gekocht.!

Eenmaal verkocht kwam ik op internet een Zip Sp tegen.!Dus besloot ik maar even een kijkje te gaan nemen.. en ja hoor ik was gelijk verlieft!:D
1.JPG



Nja deze scooter was helemaal perfect, nooit ongebegrensd geweest dus nja je weet hoe dat gaat 45 km/h verveelt na 1 dag dus ik onbegrenzen liep die 70 ja leuk voor een week. kortom SAAI ik besloot toen maar een 70 cc te halen. (hebo gietijzer). nja 1 of 2 weken mee gereden en toen besloot ik mijn zip te verkopen en een project te beginnen.Aangezien ik als dagelijks vervoer toch gewoon m'n fiets gebruikte.Maarja ik had al een hele tijd op projectpaginas zitten kijken etc.En barryzipsp was zijn projectje begonnen dus dacht ik ach waarom ook niet verkopen die scooter.. Zelfde avond nog verkocht.Volgende dag opgehaald.. en ja..dan zit je met een hoop geld thuis en ga je een beetje kijken. Aangezien ik Aerox ook altijd een hele mooie scooter vond besloot ik maar een Aeroxproject te beginnen.!

Voor de duidelijkheid even:
Ik heb mijn zip SP verkocht omdat deze zip nog in top staat was en ik het zonde vond om hem te verbouwen.!

Na een tijdje zoeken kwam ik dit tegen!
IMG_3990(Medium).JPG


Deze aerox heb ik omgetoverd tot
[ir]http://www.scooterbase.net/pics/26368/HPIM2220.JPG[/ir]

Na een paar tegenslagen was ik van plan mn aerox te verkopen.En aangezien een aerox ook veel te groot en zwaar is.. Heb ik dit ook grotendeels gedaan..
Ik heb de rox zonder blok verkocht..Met plannen om het blok onder een sonic te hangen. Na een tijdje zoeken kwam ik iemand tegen met een sonic die op zoek was naar een aerox... Na een tijdje onderhandelen kwamen we tot de deal om te ruilen..

Wat foto's
HPIM2146.JPG


Afbeelding023.jpg


HPIM2142.JPG


Afbeelding007.jpg

Links mijn evo (ongetuned) rechts oude type evo van barryzipsp..


De sonic
Voorkant:
Sonic0091.JPG


Sonic0031.JPG


Sonic0061.JPG


Zijkant:
Sonic0101.JPG


Sonic0081.JPG

Begin aub niet over de koelvloeistofslangen:p :)...

Achterkant:
Sonic0121.JPG


De setup van de sonic @ the moment:
Polini evo 2 Heiko-tuned
Keihin TA-09 + V-Force
DPR-c30
HPI2005
Multivar 2005
Delta Clutch
Wingbell
.....

......

Veel mensen zullen zich afvragen waarom de evo2?
Nja ik heb de evo2 toen die net uitwas bij fred motoren gehaald. Maar goed ik heb ervoor gekozen omdat ik eens wat anders wilde proberen dan een oude evo of speed. Kwa setupplannen was ik toender tijd ook redelijk origineel. Aangezien toen bijna niemand nog een dpr c30 of een Valstroom had.. Wat nu de normaalste zaak van de wereld is natuurlijk:)..
......
Maar voor zover het waarom gedeelte nu de plannen :
De sonic word waarschijnlijk optisch niet veel veranderd de voorkap zal hetzelfde blijven en de achterkap zal zwart worden..Wat er met de velgen gaat gebeuren ben ik nog niet helemaal over uit ...De sonic word ook niet gebouwd voor custom maar puur voor sprint..Vandaar ook de verlaagde voorkant

Over de grote achtervelg... Het is een DD blok en voor zover ik weet is er geen kleinere velg dan een Aerox/Sr velg voor dd.. Zo wel hoor ik het graag...

Wat betreft de sonic voor de rest..Moet ik eerst mn valstroom goed maken aangezien het geval overloopt:p :). Dan de sonic afstellen en dan kijken wat eruit komt rollen voor vermogen. En dan overwegen of mijn setup goed genoeg is of dat hier misschien verandering in moet komen...

Ciao Abels.!

Kleine update: 08-09-'06:

Heb niet geweldig veel meer gedaan... maar wel een paar kleine dingetjes..
Heb vandaag vertanding gekocht (moet nog gemonteerd worden)...

En heb het beestje maar weer eens aangekickt..!! En sja wat ik daar over kwijt wil is niet meer dan dat hij barrel loopt.!! En mijn carb. is nog steeds niet goed...

Ik krijg woensdag overrange poulies en een wigje + een spruitstuk.. dus misschien vergeet ik de valstroom en zet ik een normale carb.. wat me veel gezeik scheelt..!!

Ook ben ik bezig met de achterkap...

Maarja het beestje hoe het er vanmiddag buiten bij stond:
[ir]http://img321.imageshack.us/img321/596/img008ti3.jpg[/ir]

zullen binnenkort wat meer fotos volgen.

19-12-2006
Hey na een lange tijd toch maar weer een update.. maar helaas ook de allerlaatste update wat de sonic betreft...

Om bij het begin te beginnen...

Nadat het blok te koop heeft gestaan en uit elkaar is geweest.. heb ik besloten toch maar verder te gaan met de sonic ivm. afhaker van kopers..

Voordat ik begon met bouwen heb ik een paar veranderingen in de setup aangebracht... Ten eerste heb ik de valstroom eraf gehaald ivm toch mijn eigen veiligheid.. En ik het gewoon niks vindt.. Hoewel ik wel het idee heb dat hij meer presteerd...

Maar goed in plaats van de valstroom moest er dus een nieuw inlaat setje komen .. Ik heb gekozen voor een kieslerwig + Pia 28 spruitje en een Stage6 28mm...
photo0072lo6.jpg

(op de achtergrond de evo2).

Vervolgens heb ik ook mijn cilinder laten aanpassen opnieuw.. Aangezien een maatje van me wilde proberen cilinders tunen.. en ik toch de hoop al redelijk had opgegeven... Foto's:
afbeelding001ea9.jpg


afbeelding007ko9.jpg


Na een aantal uurtjes sleutelen kwamen we uit op dit:

afbeelding008xb3.jpg


afbeelding010du7.jpg


afbeelding013eb4.jpg


Na een aantal minuten gereden te hebben is de evo vastgepeerd.. Dit is door het montage werk vooraf gekomen... De cilinder was te strak gemonteerd. :x maar goed eigenwijsheid was ook een van de redenen....

Toen ik de carterkap demonteerde vond ik ook nog iets eigenaardigs.! Stond best even te kijken :

img013ki2.jpg

(en nee zo heb ik het niet gemonteerd.! dit is rijdende gebeurd.!


Deze vastloper heeft mij toch wel aan het denken gezet.. En ben tot een besluit gekomen dat mijn scootertijd toch ook echt een keertje tot een einde moest komen... en aangezien ik binnenkort 18 wordt en ook een druk leventje ivm school heb is het misschien beter om te stoppen met scooters als hobby...

Mvg Abels.!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ziet er goed uit.ben benieuwd naar je vermogen met de evo2.

uiterlijk word ook nog aangepakt?

moet niet gekker worden met al die sonics. jammere is alleen wel dat iedereen er een lang blok onderhangt en waardoor ze in de extreme klass vallen. je voordeel van een kleine lichte scooter is dan meestal wel verdwenen.
 
ohh thats a very great scoot!! sry that i post my message in english but i dont understand dutch i hope thats ok;) i think here in germany many people say ohh thats a very great scoot so compliment and go on to make the scoot better

bye
 
JasperdB said:
Kom op, iets meer info/foto's aub :) ik kan het zo geen project page noemen

Dit is het begin van een project.. ik had en oude project page... van mn rox.. Lijkt me niet dat er veel intressants is aan hoe ik de onderdelen gemonteerd heb.. Maarja kan aan mij liggen meer fotos zullen er nog volgen :) ...Heb de sonic ook pas 2 dagen in elkaar staan dus heb nog niet veel te melden verder:D..

Mvg Abels.!
 
flipflop said:
ohh thats a very great scoot!! sry that i post my message in english but i dont understand dutch i hope thats ok;) i think here in germany many people say ohh thats a very great scoot so compliment and go on to make the scoot better

bye


:rolleyes:.


Ik zou idd iets meer info vertellen en wat meer pics zoals jasper al had vermeld.Want dit is natuurlijk geen project scoot.
 
dragsterlover said:
:rolleyes:.


Ik zou idd iets meer info vertellen en wat meer pics zoals jasper al had vermeld.Want dit is natuurlijk geen project scoot.

Heb meer bijgetypt en wat foto's erbij geplaatst.. moet nog wat nieuwe fotos schieten maar komt wel goed:)...

Ciao Abels.!

ThnX voor de reacties..
 
Kom op Elwin :p, ding ziet er nu al beter uit dan je aerox?? :p. Succes ermee en ik kom nog wel een keer langs ofzo.
 
Wrm ben je niet weer een Sp gaan rijden :p "weet eigenlijk al wrm" ;)
iig zien je onderdelen er netjes uit en dat je gebruik gaat maken van de nieuwe evo vind ik wel gaaf.

Succes met je project Gr Rene
 
@ Erwin;Hehe ach ja.. deze komt wel goed:) heb wel zo een idee.. :) Niet al te veel aan doen maar toch mooi/ vet :D..

@ Rene; Ben geen Sp gaan rijden omdat dat pia. is en dan moet ik omschakelen van mina naar pia.. en heb ook geen zin om met zip sp pia blok te rijden... :) Voor de mensen die et nog niet wisten dan maar:):p En heb naast deze sonic ook nog een zip SP trouwens :D hehe :)(straatgebruik alleen)


Ciao, Abels.!
 
@ Rene; Ben geen Sp gaan rijden omdat dat pia. is en dan moet ik omschakelen van mina naar pia.. en heb ook geen zin om met zip sp pia blok te rijden... :) Voor de mensen die et nog niet wisten dan maar:):p En heb naast deze sonic ook nog een zip SP trouwens :D hehe :)(straatgebruik alleen)


Ciao, Abels.![/QUOTE]


Ik las al dat het de makkelijkste manier was omdat je de onderdelen had van de Aerox.
Waar dient dat Sp'tje dan voor ;)
Iig heb je nog verdere optische plannen ?
 
kort blokje
sonic wiel fiksen:)

en je in std klasse lijkt me iets leuker, en zoo haal je ook nie egt je voordeel uit een ligte scooter dacht ik zo:)
 
Back
Top