ABT
Boers Engineering
JasperdB said:tja als je met zo'n vierkante uitlaatpoort net voor je powerband wat meer vermogen krijgt waardoor je inprencipe een bredere powerband krijgt dan schiet je er idd niet veel mee op aangezien je scooter tog 1 constant toereltal draait.
ik vraag me dan af, waardoor mensen aanzienlijk veel vermogen hebben verloren door hun uitlaatschacht rond te frezen... (aangezien lucf zegt dat het alleen voor een bredere powerband zou moeten zorgen)
Als je je powerband kan verbreden zonder topvermogen kwijt te raken, moet je het altijd doen, ook bij een scooter.
Jij gaat uit van een ideale vario die altijd het toerental draait dat jij één keer ingesteld hebt, dit is alleen niet altijd het geval.
Een ander voordeel is dat als je zo een bredere vermogensafgifte kan krijgen, kan je hem dus (met bijv. een aanpassing aan je uitlaat) weer piekeriger maken en dus meer topvermogen krijgen zonder dat het TE piekerig wordt
Verder denk ik ook dat Luc gelijk heeft mbt het vermogen verliezen bij het rondmaken van de poort, het vermogen wordt piekeriger afgegeven, dus is de kans veel groter dat je scooter net niet het goede toerental draait en dat je dus met werkende vario vermogen kwijt bent.