evo uitlaatpoort

JasperdB said:
tja als je met zo'n vierkante uitlaatpoort net voor je powerband wat meer vermogen krijgt waardoor je inprencipe een bredere powerband krijgt dan schiet je er idd niet veel mee op aangezien je scooter tog 1 constant toereltal draait.

ik vraag me dan af, waardoor mensen aanzienlijk veel vermogen hebben verloren door hun uitlaatschacht rond te frezen... (aangezien lucf zegt dat het alleen voor een bredere powerband zou moeten zorgen)

Als je je powerband kan verbreden zonder topvermogen kwijt te raken, moet je het altijd doen, ook bij een scooter.
Jij gaat uit van een ideale vario die altijd het toerental draait dat jij één keer ingesteld hebt, dit is alleen niet altijd het geval.

Een ander voordeel is dat als je zo een bredere vermogensafgifte kan krijgen, kan je hem dus (met bijv. een aanpassing aan je uitlaat) weer piekeriger maken en dus meer topvermogen krijgen zonder dat het TE piekerig wordt :)

Verder denk ik ook dat Luc gelijk heeft mbt het vermogen verliezen bij het rondmaken van de poort, het vermogen wordt piekeriger afgegeven, dus is de kans veel groter dat je scooter net niet het goede toerental draait en dat je dus met werkende vario vermogen kwijt bent.
 
over de bredere powerband, daarmee kan je met wegrijden net iets onder je piekvermogen zitten, word de scooter iets beter te controleren, en valt de scooter niet dood na 80 meter maar geeft dan de volle lading :). Ik denk dat ik de poort vierkant houd maar nog iets op ruim, omdat het poortoppervlak ook veel groter gaat worden. Iig erg bedankt voor alle reacties :)
 
4kante uitlaatpoort? Ik weet niet over welke evo's hier gesproken wordt, maar evo's hebben een ronde poort met afgevalkte boven en onderkant. Als je de zijkanten door zou trekken, beschrijf je gewoon een cirkel.

Flensen sluiten er dus wel deels op aan.

Als je echt over een 4kante poort praat, dan krijg je toch heel wat ander (4 randen gezien door de flens.
Nu heb je (alleen) boven en onder een randje.
 
bv de Fabrizi heeft een echt vierkante uitlaatpoort, de evo is idd beetje ovaal..
toch blijf ik het vaag vinden van Polini :)
 
wat ik het meest vage vind is dat er nooit uitlaten verschenen zijn met een zelfde flens/bocht.
dit zie je namelijk heel erg veel bij de karts, hier beginnen ze ovaal en loopt na een stuk over in rond.

iemand die hier de reden van ziet ?
 
Aprilia_area 51 said:
Speed cil heeft toch ook geen uitlaatbotsidee :)

nee duh dat snap ik :p

maar het gaat hier tog juist om de vreemde ovale vorm van de uitlaatschacht... niet over een speed ;) dat is weer een totaal ander verhaal, die zijn gewoon net als bijna alle andere scooter cilinders uitgevoerd met een ronde schacht.
 
black_white said:
wat ik het meest vage vind is dat er nooit uitlaten verschenen zijn met een zelfde flens/bocht.
dit zie je namelijk heel erg veel bij de karts, hier beginnen ze ovaal en loopt na een stuk over in rond.

iemand die hier de reden van ziet ?

Misschien omdat dat die niet met een vario werken (is maar een gokje)
 
Aprilia_area 51 said:
Speed cil heeft toch ook geen uitlaatbotsidee :)

ik heb ooit gelezen dat speed ook een 25 mm uitlaatpoort had? dat ie niet 4 kant is wil niet zeggen dat het geen drempel is. Miss dat die werveling anders verloopt maar een soort vernauwing heeft hetzelfde idee?

@ folkert. Je snapt het idee wel, hij is niet rond ;)
 
rs-ruud said:
ik heb ooit gelezen dat speed ook een 25 mm uitlaatpoort had? dat ie niet 4 kant is wil niet zeggen dat het geen drempel is. Miss dat die werveling anders verloopt maar een soort vernauwing heeft hetzelfde idee?

Speed heeft geen 25mm uitlaatpoort. Heb het zelf niet kunnen meten, maar wel die van een Stage6 die was 27mm en die van Speed was nog een stukje groter. Dus al gauw naar de 30mm ongeveer denk ik.
 
Een speed cilinder met speed flens sluit ook niet helemaal goed aan, heeft ook een opstaand randje aan de onderkant, geld ook voor MHR50. Bij evo is het alleen iets extremer gedaan dmv een vierkant ogende uitlaatschacht. Misschien is het interessant om een speed schacht op te vullen, zodat de schacht een evo-look krijgt. Wie gaat het testen? :p
 
Pronk said:
Een speed cilinder met speed flens sluit ook niet helemaal goed aan, heeft ook een opstaand randje aan de onderkant, geld ook voor MHR50. Bij evo is het alleen iets extremer gedaan dmv een vierkant ogende uitlaatschacht. Misschien is het interessant om een speed schacht op te vullen, zodat de schacht een evo-look krijgt. Wie gaat het testen? :p

Waar wil je dat mee gaan opvullen?
 
Goede vraag...het vloeibaar alu wat ik heb kan maar tot 130 graden. Maarja...boeiend, daar gaat het hier niet over... :p
 
Pronk said:
Zat ik ook aan te denken, maarja...wie gaat het doen :D

ja eh, jullie zijn Malossi-geil, ik niet..... :+


Maar je kan nog prima in een speed een ovale flens-aansluiting maken zonder op te lassen hoor......
 
Back
Top