EVO 50 honen naar 70

degrees said:
dit lukt je never idd

waarom niet?

edit : ff btw , de TS vraagt niet of het kan met de timingen he.
Hij vraagt duidelijk wat anders!

ik vraag slechts of de kleinere vormen van de spoelers en de enkele boost poort prestatie winst zou geven tov een 70
 
melf #50 said:
omdat dit nergens over gaat , het is gewoon een UberNoob vraag ....

Is dat zo? geef jij dan eens de antwoorden?
Vertel jij eens waarom het NIET kan.

Ik kan je heel goed vertellen wat er gaat gebeuren.
Iedereen loopt maar te zwetsen , maar kan ondertussen niet vertellen wat de gvolgen voor de cilinder zijn. Zowel poorten als timingen.
 
de timingen worden uiteraard lager maar wat het belangrijkste is dat de spoelpoorten helemaal misvormen door uitdraaien (want honen kan al niet met een alu cilinder) en dan moet je er ook nog een nieuwe nicasillaag inzetten..

er zit helemaal 0,0 nut in zo'n actie , je verslecht het eerder...

als je van 40 naar 47,6 zou gaan zou je aan beide kanten er 3,3 mm af moeten halen , ga maar eens zo'n cilinder bekijken en bedenken wat er gaat gebeuren als je zoveel zo weghalen
 
Wat mij opvalt is dat bij bv een speed de spoelers aanzienlijk kleiner zijn. Hierdoor blijft het carter volume kleiner na het "tunen/gelijk maken" van de spoelers.
Of dit nou echt prestatie winst zou geven vind ik altijd nog onduidelijk.
 
Back
Top